Hoe kettingspanner distributieketting Honda CB450SC spannen?

maxxis

MF'er
18 sep 2009
125
0
opglabbeek
hallo allemaal ,,

kan me iemand vertellen of je van een honda cb 450cc sc de kettingspanner van de dustributsieketting kan bijspannen of regelen, en de opening van de klepspeling koud/warm

alvast bedankt,
 
'kettingspanner dustributsieketting' > 'Hoe kettingspanner distributieketting Honda CB450SC spannen?'

[FAQ=richtlijnen,titels]Richtlijnen: Duidelijke titels[/FAQ]
 
dat is nog een oud type spanner, die is niet automatisch.
achterop het cilinderblok zitten een bout (m6) en een dopmoer.
draai deze allebei een paar slagen los ( niet eruit of geheel losdraaien, als spanner naar binnen valt is het een hoop werk om dat weer goed te krijgen) en verdraai dan de krukas met de hand in de juiste richting.
draai dan de bout en dopmoer weer vast. (de schroefdraad in de spanner is een zwak punt, dus niet te vast draaien).
volgens het boek moet dat met stationair draaiende motor, maarde ketting kan dan toch in zeldzame gevallen verspringen.
dus ik doe dat niet met draaiende motor.
 
ik zie aan de achterkant van de motor alleen een dop moertje van 6mm met daar tussen een kopere dichting. deze dus een paar slagen los draaien zoals je zei en dan de krukas verdraaien in de juiste richting,gaat de kettingspanner zich dan automatisch spannen??
je hebt ook kettingspanners waar je de contra moer moet losdraaien en dan kun je zo de kettingspanner bij regelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan