Hoe kies ik mijn eerste crosser/off-road/all-road?

[/QUOTE]
Hopelijk dat iemand mij hier nog advies kan geven. Ik ben niet een full time sleutelaar, maar weet mijn weg meestal wel te vinden. Nu ga ik van de week een Husqvarna 510 TE SM Centennial ophalen, maar die heeft een tijd stil gestaan. Echt een jaar of 4/5, maar wel compleet verwarmd bij iemand in zijn kantoor. Ding heeft nog geen 2000km gelopen dus daar is niks mis mee.

Waar zou ik op moeten letten voordat ik er weer leven in blaas?
Bandjes goed controleren, waarschijnlijk een nieuwe accu, olie verversen, nieuw oliefilter en remvloeistof controleren uiteraard. Verder een gehele check op de kabels of er niks echt broos is, zijn er verder nog dingen waar ik echt op moet letten als een motor altijd binnen heeft gestaan? Misschien iets met de benzine, tank eraf en helemaal leeg maken?

Het zal een fun motor voor erbij worden, dus ik heb even tijd om het in orde te maken.
Beetje mosterd na de maaltijd : How-to motorfiets starten die lang heeft stil gestaan

Hoop dat het alsnog gelukt is...
 
In het kader durf te vragen.

Wat is een goede winkel om een leuke speelfiets met nopjes te kopen?
Ik heb nu een sv1000sz maar het hele straat rijden begint me tegen te staan.
Helaas vindt ik online alleen maar winkels waar ze pitbikes verkopen.
En dan nog het liefst ergens waar ik ook mijn huidige motor kan inruilen.
 
Laatst bewerkt:
Even uit het hoofd:
 
In het kader durf te vragen.

Wat is een goede winkel om een leuke speelfiets met nopjes te kopen?
Ik heb nu een sv1000sz maar het hele straat rijden begint me tegen te staan.
Helaas vindt ik online alleen maar winkels waar ze pitbikes verkopen.
En dan nog het liefst ergens waar ik ook mijn huidige motor kan inruilen.
MIJN mening: Een Pitbike is niet echt een speelfiets maar meer een speelgoedfiets waar je dagelijks mee bezig kunt zijn qua onderhoud.

Je zult echt op zoek moeten naar een motorzaak waar ze straatmotoren verkopen en toevallig een keer een Offroad oid hebben binnengekregen.
 
Helaas wel...
Anders had ik m waarschijnlijk nog gehad. Wat heb ik een lol gehad met de XR 250!

Grt Fred
De lol kan weer beginnen, want ik heb weer een XR 250R gekocht. Een 95-er!

Moet nog wel wat aan gebeuren, want hij tikt een beetje in de kop.
 

Bijlagen

  • 1AB84E2C-E785-44F1-8B68-386740BE9862.jpeg
    1AB84E2C-E785-44F1-8B68-386740BE9862.jpeg
    147,3 KB · Weergaven: 44
Hoe kleden jullie je als je een mengeling van asfalt en onverhard pakt in een rit? Ik wil wat meer protectie (bodyprotector en kniebescherming) gaan dragen, maar dit biedt natuurlijk niet veel bescherming bij een glijpartij op asfalt.

Een motorjas van 700+ euro waar je nog een borstprotector bij kunt kopen zal toch niet de enige optie zijn...
 
Ik rij gewoon altijd in mijn crosspak...
Heb er alleen wel een enduro jas over bij koud weer.
Beide geven natuurlijk nauwelijks bescherming op het asfalt.

Wellicht dat ik er ook heel erg spijt van ga krijgen als het een keer mis gaat, hoewel ik op het asfalt altijd redelijk rustig rij.
 
Ik rij gewoon altijd in mijn crosspak...
Heb er alleen wel een enduro jas over bij koud weer.
Beide geven natuurlijk nauwelijks bescherming op het asfalt.

Wellicht dat ik er ook heel erg spijt van ga krijgen als het een keer mis gaat, hoewel ik op het asfalt altijd redelijk rustig rij.
Op het asfalt zijn 90% van de ongelukken niet enkelzijdig. Rustig rijden helpt maar zeer beperkt :)

(Uit mn duim gezogen percentage)
 
Beste off-road rijders,
Mijn dochter is momenteel aan het lessen en ik wil als verrassing een motor voor haar kopen.
Nu is zij geïnteresseerd in off road motoren en daar ben ik niet echt thuis in.
Wat is een leuke , enigzins betrouwbare fiets ?
Ik dacht zelf aan iets van 250 / 400 cc om mee te beginnen.
Alvast bedankt voor de suggesties.
 
Beste off-road rijders,
Mijn dochter is momenteel aan het lessen en ik wil als verrassing een motor voor haar kopen.
Nu is zij geïnteresseerd in off road motoren en daar ben ik niet echt thuis in.
Wat is een leuke , enigzins betrouwbare fiets ?
Ik dacht zelf aan iets van 250 / 400 cc om mee te beginnen.
Alvast bedankt voor de suggesties.
Wil ze crossen op een motorcrossbaan, of enduro ritten rijden, een supermotard voor op het circuit, of een motor waarmee ze op zowel op de weg als over een zandpad kan rijden?
 
Stark Varg: kan ze met beperkt vermogen beginnen en dan groeit de motor met haar mee. Moet je alleen nog wel een seizoen wachten :)
 
Geeft niet, je vraag ontbrak aan requirements die je blijkbaar al wist, zo ook dat het om straat gaat en niet circuit/baan :)
Vrij essentieel.
 
Nee, het gaat om de looks, vooral straatgebruik ga ik van uit.
Kawasaki KLX250 (volgens mij is de opvolger KLX300 niet leverbaar in EU)
Honda CRF250L of CRF300L (-Rally)
Yamaha WR250R
Suzuki DRZ400S of SM
KTM 390
BMW G 310 GS
KTM 350 Freeride is denk ik te sportief.
Voge 300 en Fantic Caballero 500 zijn te nieuw om iets te weten over betrouwbaarheid.
Honda CB500X heeft denk ik onvoldoende looks.
 
Laatst bewerkt:
Kawasaki KLX250 (volgens mij is de opvolger KLX300 niet leverbaar in EU)
Honda CRF250L of CRF300L (-Rally)
Yamaha WR250R
Suzuki DRZ400S of SM
KTM 390
BMW G 310 GS
KTM 350 Freeride is denk ik te sportief.
Voge 300 en Fantic Caballero 500 zijn te nieuw om iets te weten over betrouwbaarheid.
Honda CB500X heeft denk ik onvoldoende looks.
Dank u , ik ga eens even op MP kijken
 
Terug
Bovenaan Onderaan