Hey,
aangezien ik niets van techniek noch andere motorzaken ken, heb ik jullie effe nodig om uit te zoeken naar welke motor ik op zoek ga.
Ik rij nu met een vulcan S, twin en cc. Een pracht exemplaar, en het rijdt nog goed ook. Maar, ik gebruik deze eigenlijk vooral voor woon-werkverkeer en snelweg. Nooit gigantisch lange stukken (een uur of zo), maar wel regelmatig.
Bij de vulcan bots ik op volgende 'irritatietjes':
* als de zijbakken erop staan (en die heb ik echt nodig, vervoer dagelijks laptop, kledij en handtas), dan kan ik nog wel filerijden op de snelweg, maar voor files op kleinere wegen is hij dan te breed. (voor de mensen die het kennen: filerijden op de Bisschoppenhoflaan in Deurne mag ik vergeten...) Aangezien ik vooral in 't stad (Antwerpen) rondrijd, gebeurt het dus vrij veel dat ik gewoon moet aanschuiven omdat ik er niet tussen kan. Dat is geen ramp, maar veel tijdswinst levert een motor dan ook niet meer op. Een topbox past echt niet op dat model motor.
* op de autostrade pak ik niet alleen echt veel wind, ik zoek ook constant naar de volgende vitesse (die er dan niet meer is). (voor de duidelijkheid ik heb het hier over snelheden van 120 - 130 km per uur). Het is dus niet zo dat die bike niet genoeg power heeft, het geluid zorgt ervoor dat ik het gevoel heb dat ik moet schakelen.
* bochten zijn toch niet zo eenvoudig, ik heb het gevoel dat dat toch wel stevig werken is soms
* idem voor filerijden. Ofwel lijkt het bij de anderen zo makkelijk, maar ik heb toch wel wat moeite om die bij lage snelheden echt netjes tussen de auto's door te krijgen.
* de lage zithoogte zorgt er ook voor dat ik in het verkeer vrij laag zit
Dus is de vraag : ga ik nu op zoek naar een zwaardere motor? Of ga ik op zoek naar een ander type van moto
Die schakeldrang, komt dat dan voort uit het feit dat dat maar een 650 is? Als ik vb. dat gevoel ga blijven hebben omdat dat nu eenmaal eigen is aan motoren, dan heeft het geen zin om een andere te kopen he :-)
Zelf zou ik eerder de richting van de tourmachines opgaan, maar gezien mijn echt korte beentjes is dat bijna onmogelijk. (78 zithoogte is net te hoog in het algemeen)
Iemand goede tips?
grjts,
Sandra
aangezien ik niets van techniek noch andere motorzaken ken, heb ik jullie effe nodig om uit te zoeken naar welke motor ik op zoek ga.
Ik rij nu met een vulcan S, twin en cc. Een pracht exemplaar, en het rijdt nog goed ook. Maar, ik gebruik deze eigenlijk vooral voor woon-werkverkeer en snelweg. Nooit gigantisch lange stukken (een uur of zo), maar wel regelmatig.
Bij de vulcan bots ik op volgende 'irritatietjes':
* als de zijbakken erop staan (en die heb ik echt nodig, vervoer dagelijks laptop, kledij en handtas), dan kan ik nog wel filerijden op de snelweg, maar voor files op kleinere wegen is hij dan te breed. (voor de mensen die het kennen: filerijden op de Bisschoppenhoflaan in Deurne mag ik vergeten...) Aangezien ik vooral in 't stad (Antwerpen) rondrijd, gebeurt het dus vrij veel dat ik gewoon moet aanschuiven omdat ik er niet tussen kan. Dat is geen ramp, maar veel tijdswinst levert een motor dan ook niet meer op. Een topbox past echt niet op dat model motor.
* op de autostrade pak ik niet alleen echt veel wind, ik zoek ook constant naar de volgende vitesse (die er dan niet meer is). (voor de duidelijkheid ik heb het hier over snelheden van 120 - 130 km per uur). Het is dus niet zo dat die bike niet genoeg power heeft, het geluid zorgt ervoor dat ik het gevoel heb dat ik moet schakelen.
* bochten zijn toch niet zo eenvoudig, ik heb het gevoel dat dat toch wel stevig werken is soms
* idem voor filerijden. Ofwel lijkt het bij de anderen zo makkelijk, maar ik heb toch wel wat moeite om die bij lage snelheden echt netjes tussen de auto's door te krijgen.
* de lage zithoogte zorgt er ook voor dat ik in het verkeer vrij laag zit
Dus is de vraag : ga ik nu op zoek naar een zwaardere motor? Of ga ik op zoek naar een ander type van moto
Die schakeldrang, komt dat dan voort uit het feit dat dat maar een 650 is? Als ik vb. dat gevoel ga blijven hebben omdat dat nu eenmaal eigen is aan motoren, dan heeft het geen zin om een andere te kopen he :-)
Zelf zou ik eerder de richting van de tourmachines opgaan, maar gezien mijn echt korte beentjes is dat bijna onmogelijk. (78 zithoogte is net te hoog in het algemeen)
Iemand goede tips?
grjts,
Sandra