Hoe klein kan je budget zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Djeemie

Rookie
21 okt 2022
5
5
Hallo halloo
Ik ben nog bezig met lessen maar me al heerlijk aan het oriënteren op m'n eigen motor. Ik ben echt helemaal nieuw in de motorwereld, dus ben ontzettend veel nieuwe informatie aan het opnemen. Nu dacht ik dat 'goedkope' gebruikte motoren zo tussen de 2500 en 3200 euro uitkwamen, maar inmiddels ben ik erachter gekomen dat er blijkbaar ook prima exemplaren voor 1000-2000 te vinden zijn. Ik denk dat het te maken heeft met de soorten motoren waar ik naar zocht en verder geen vergelijkingsmateriaal had.

Nu is mijn vraag: stel je wordt uitgedaagd om voor zo min mogelijk geld een prima beginners motor te kopen, hoe groot zou dat budget dan zijn?
De motor moet in ieder geval aanzienlijke afstanden op de snelweg kunnen rijden en ABS hebben. Ook moet hij (bijna) rijklaar zijn, dus geen weekendvullende opknapprojecten.

Dit is dus geen koopadvies voor mijn eigen motor, gewoon een algemene vraagom een idee te krijgen over de gangbare bedragen. Hoop op wat reacties:}
 
Voor de aanschaf kan vanaf €0,00 al voldoende zijn.
Het ophalen kost je dan alleen je fysieke energie door met de benenwagen te gaan. Mocht je fit genoeg zijn dan duw je hem naar huis.
De eerste kosten die dan gemaakt moeten worden is het overschrijven van het kenteken.
Misschien ook dat niet eens wanneer je hem eigenlijk gejat hebt om er in de nabije toekomst gebruik van te maken als vluchtvoertuig na een misdaad.
Mocht je hem voor een overval van een tankstation willen gebruiken dan verdien je er juist aan.
Voor een liquidatie heb je waarschijnlijk al geld mogen ontvangen in het vooruit.
 
Was 10 jaar geleden voor €1450 klaar met motor, jas, broek, laarzen, handschoenen en helm. Motor was een Kawasaki 440LTD uit 1984 maar reed prima. Weliswaar geen ABS maar voor €975 veel plezier van gehad.