Hoe knel plekken helm weg werken :S

Diamon

MF veteraan
31 mei 2005
1.400
25
Zwolle
Ik heb een Shoei SYNCROTEC II systeemhelm: http://www.shoei-europe.com/en/swf_products.php?name=SYNCROTEC%20II (klik) sinds 2 weken ofzo.

De helm zit perfect, maar past niet overal even goed.
Na iets van 40 minuten :] , begint er een pijnlijk drukpunt te ontstaan.
Wat is de beste methode om dit druk punt weg te werken.
Kreeg als advies om het met een stukje schuurpapier weg te schuren, of met een lepel die warm / heet is.

Wat is de beste optie, en tast de veiligheid van het piepschuim niet aan :?
 
en als je eens terug gaat waar je hem gekocht heb en daar je probleem eens uitlegt ??
 
warme lepel :Y :Y schuren zou ik niet doen, geeft allemaal bende, en erop meppen wordt ook wel eens aangeraden, maar zou ik ook NIET doen

de warme lepel lijkt mij de beste methode
 
Met warmte weet ik niet hoe EPS (geëxtrudeerd polystyreen schuim beter bekend als "piepschuim") reageerd.

Maar wegschuren kan wel.
Meestal maken fabrikanten 1 buitenschaal, en maatje XL krijgt gewoon minder vulling dan maatje XS. Dus je zou kunnen zeggen dat XS iets veiliger is. Maar XL voldoet ook aan het E3 keurmerk.

Dus schuren kan makkelijk
 
Afblijven; niets schuren, niet met een warme lepel bewerken. Gewoon dragen!!!!

Elke helm dient zich te zetten en te vormen naar het hoofd. Bij dagelijks gebruik van ongeveer acht uur heeft elke helm binnen een week een perfecte pasvorm!
 
Ik heb een Shoei SYNCROTEC II systeemhelm: http://www.shoei-europe.com/en/swf_products.php?name=SYNCROTEC%20II (klik) sinds 2 weken ofzo.

De helm zit perfect, maar past niet overal even goed.
Na iets van 40 minuten :] , begint er een pijnlijk drukpunt te ontstaan.
Wat is de beste methode om dit druk punt weg te werken.
Kreeg als advies om het met een stukje schuurpapier weg te schuren, of met een lepel die warm / heet is.

Wat is de beste optie, en tast de veiligheid van het piepschuim niet aan :?

Als het 1 klein punt is pak ik een hamertje, even klokklokklok waar het drukpunt zit en klaar.
Warme lepel kan idd ook, maar als ie te warm is laat 't littekens achter.
 
Afblijven; niets schuren, niet met een warme lepel bewerken. Gewoon dragen!!!!

Elke helm dient zich te zetten en te vormen naar het hoofd. Bij dagelijks gebruik van ongeveer acht uur heeft elke helm binnen een week een perfecte pasvorm!

Voor echte bikkels is dat idd de beste manier.

Ik heb alleen geen zin om een week hoofdpijn te hebben als het maar om 1 klein punt gaat :P
En dan bedoel ik een stukje van max 2 X 2 cm waar een klein stukje teruggeklopt word.

 
Als het 1 klein punt is pak ik een hamertje, even klokklokklok waar het drukpunt zit en klaar.
Warme lepel kan idd ook, maar als ie te warm is laat 't littekens achter.

Ehh, jij bewerkt je hoofd altijd geloof ik. Begin het nu een beetje te snappen. Jouw looks, zal ik maar zeggen. ;)

Eens in de twee jaar een nieuw diensthelm: Man, dat is afzien!
 
Als je knelpunten hebt dan heb je naar mijn mening je helm niet goed gepast. Zodra je een nieuwe helm aanschaft moet je gewoon passen of hij perfect zit. Zo niet -> terug naar waar hij vandaan komt en omwisselen?

(ik ga er effe vanuit dat het een nieuwe is)
 
heb ooit shoei gekocht die na 50 km wat begon te knellen vooraan
heb toen met een cutter een beetje piepschuim weg gesneden,denk als je het verhit dat het harder wordt
 
Als je knelpunten hebt dan heb je naar mijn mening je helm niet goed gepast. Zodra je een nieuwe helm aanschaft moet je gewoon passen of hij perfect zit. Zo niet -> terug naar waar hij vandaan komt en omwisselen?

(ik ga er effe vanuit dat het een nieuwe is)

De nieuwe helm zit verder gewoon perfect, maar het probleem doet zich pas voor na een tijdje :] .
Ook in de winkel deed het probleem zich niet voor, een druk punt is niet direct bij het passen bekend.

Wat als ik het piepschuim een beetje indruk op de punten waarbij het irriteerd, of deukt het uitzich zelf na een tijd weer uit :?

Ik had btw eerst een Caberg helm, maar bij een regenbui(tje) begon het aan de bovenkant van het vizier te lekken.
De shop heeft zonder problemen de helm omgeruild, nadat die eerst was opgestuurd, maar was niets aan te doen.

[edit]
De winkel gaf als advies om met een stukje schuurpapier het weg te schuren.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Afblijven; niets schuren, niet met een warme lepel bewerken. Gewoon dragen!!!!

Elke helm dient zich te zetten en te vormen naar het hoofd. Bij dagelijks gebruik van ongeveer acht uur heeft elke helm binnen een week een perfecte pasvorm!

Gewoon 's nachts je helm opdoen en moet je op je buik gaan liggen en met je gezicht naar beneden gaan slapen... Tip: vizier wel dichtdoen, anders gaat ie stuk. :9
 
Maar wegschuren kan wel.
Meestal maken fabrikanten 1 buitenschaal, en maatje XL krijgt gewoon minder vulling dan maatje XS. Dus je zou kunnen zeggen dat XS iets veiliger is. Maar XL voldoet ook aan het E3 keurmerk.

Shoei heeft wel verschillende buitenmaten,
dat was ook de reden dat ik na een crash een shoei gekocht heb ipv weer een Suomy
waarbij de buitenschalen wel gewoon 1 maat hadden.
 
Shoei heeft wel verschillende buitenmaten,
dat was ook de reden dat ik na een crash een shoei gekocht heb ipv weer een Suomy
waarbij de buitenschalen wel gewoon 1 maat hadden.

Suomy heeft maar één maat buitenschaal? Dus dat zou betekenen als je daar bepaalde drukpunten in hebt, je een andere binnenschaal zou kunnen monteren?
Maar die zitten er toch vast in?
 
Voor echte bikkels is dat idd de beste manier.

Ik heb alleen geen zin om een week hoofdpijn te hebben als het maar om 1 klein punt gaat :P
En dan bedoel ik een stukje van max 2 X 2 cm waar een klein stukje teruggeklopt word.



:^ in mijn vorige Nolan ook zo'n drukplek precies van rand precies op mijn voorhoofd. Barstende koppijn tijdens het rijden vooral tijdens de vakantie in Frankrijk, '( we zijn gestopt en Eric heeft met een steen :X die drukplek weggetikt.... *D en geen last meer gehad..... ;)
 
:^ in mijn vorige Nolan ook zo'n drukplek precies van rand precies op mijn voorhoofd. Barstende koppijn tijdens het rijden vooral tijdens de vakantie in Frankrijk, '( we zijn gestopt en Eric heeft met een steen :X die drukplek weggetikt.... *D en geen last meer gehad..... ;)


ik heb dat ook... pas na, 1,5uur ofzo...

ook maar eens een drukkertje geven op mn nolan.. :]
 
Ik had na een poosje rijden een afdruk op m'n voorhoofd staan v/d helmrand... ff met de duim ingedrukt en sindsdien geen last meer van gehad :)

Snap niet waarom iedereen daar een lepel voor gebruikt :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan