Hoe koel blijven bij dit weer?!

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.140
3
ok, ik heb nu dus een weekje vakantie en het is ZALIG weer.
Probleem is: pak aan is echt niet houdbaar als je stilstaat. Denk er al aan om alleen om deze reden textiel pakkie gaan te kopen, maar is dat iets beter om het wat frisser te houden? (zit wat losser en ademt beter DENK ik).
't Heeft natuurlijk ook geen zin om met je motorpak rits open, mouwen open gaan rond te crossen, kan je net zo goed geen pak aan doen.

 
Als je geld te veel hebt, koop een "zomer"pak, is maar gedeeltelijk ( de belangrijkste delen.) leer en de rest is van stof... Veilig, maar toch een stuk koeler.
 
geld teveel heb'k niet, maar nu blijft de motor vaak stilstaan omdat het gewoon te warm is :(
Wat noem je geld teveel trouwens? kostprijs ongeveer hetzelfde als volwaardig lederen pakkie of nog meer?!
 
ok, ik heb nu dus een weekje vakantie en het is ZALIG weer.
Zalig weer indeed, maar niet om motor te rijden.
althans, niet voor mij.

ik wacht tot na 20:00, dan is het in vol ornaat wel uit te houden, en is de weg sowieso rustiger en geschikter voor het rag-werk.

Elk pak met enige bescherming is nu te warm, en als je teveel voor stoplichten moet wachten wordt je helemaal gek...
 
't is echt ondraaglijk en dan draag ik nog alleen 'n vest.
kan mij voorstellen da een pak echt snikheet moe zijn
als ik thuiskom van een uurtje rijden zit ik onder het zweet en kan ik douchen

om 11u 's avonds gaan rijden is dan wel zeer leuk met dit weer. lekker doortrekken want op de baan dan geen kat en nog warm genoeg
 
ok, ik heb nu dus een weekje vakantie en het is ZALIG weer.
Zalig weer indeed, maar niet om motor te rijden.
althans, niet voor mij.

ik wacht tot na 20:00, dan is het in vol ornaat wel uit te houden, en is de weg sowieso rustiger en geschikter voor het rag-werk.

Elk pak met enige bescherming is nu te warm, en als je teveel voor stoplichten moet wachten wordt je helemaal gek...

Compleet mee eens..!!!
na 8pm is het beter uit te houden, nog best warm..maar minder
dan in de middag uren..!!!

Ook al heb ik mijn pak aan, met dit weet rag ik toch niet.
Door de warmte ben ik minder geconsentreerd dat usual.
Dus ik pak liever een stukje snelweg of een stuk zonder stoplichten.
Koelt wel degelijk af als je blijft rijden...!!!!
 
Ook een textielen pak is met dit weer een bakoven :( Dus dat zal wel niet verschillen met een leren pak. De enige remedie is blijven rijden. De bebouwde kom is een absolute no-go, alleen buiten de bebouwde kom en snelweg is een optie...
 
Yep, textiel voel je ook goed branden voor het stoplicht. Ik moet maar eens gaan zoeken naar een licht kleur pakkie...
 
Nou nou, is het eindelijk een beetje mooi weer zetten de mannen de fiets meteen in de schuur. ;) Gewoon rijden .... vizier open zonnebril op en je rits een stukkie open doen. *D *D *D
 
Op 2001-07-30 22:10, schreef Revolution:
Warm weer of koud weer, als ik morgen slaag dan ga ik uren :] :P

heheh, ik donderdag :)
'k ga met me motor tot ginds en als ik buis ga'k ERG hard wegrijden denk'k.. als'k erdoor ben ga'k een feesie bouwen :)

We willen je hier niet meer zien als je "buist" ( oftewel zakt.) 3 keer zakken voor het belgische motorrijbewijs |( Ga je schamen.

Zowel Revolution als Poohbeer ERG veel succes met jullie examens !!!
 
Tjonge wat een stelletje watjes.....zitten me toch een partijdje te zeuren over mooi weer....
Ben blij dat nu eens eindelijk de zon schijnt en je je niet hoeft in te pakken als een stelletje pakezels om je te beschermen tegen de regen en de kou in ons pokke landje :j :j
 
Ongeacht het weer pak ik me altijd in (tegen het schrapen van het asfalt tegen mijn huidje, ff afkloppen)

En 33 graden (zoals het twee weken geleden was) is dan echt niet fijn :(

Zoals het de afgelopen week is, gaat prima aangezien de rijwind koeler is.
 

Gewoon in je naakie onder je BSE velletje, dat scheelt ook al ee hoop en gewoon niet stil gaan staan werkt ook. ;)
 
Bij dit weer is stilstaan in je nakie al te warm!!!!! :)
Maar met een dicht pak (leer of stof maakt niet uit) is het helemaal warm.
Wij hebben voor zomers op de ambulancemotor zomerpakken van een bedrijf dat Topskin heet,het is een leren broekmet een bijpassende leren jas met allemaat gaatjes voor de ventilatie, kost ongeveer 400,= voor de broek en ook zoiets voor de jas. Daarnaast nog ventilatie-openingen in de helm en dan is het redelijk te doen.
Als je geen speciaal zomerpak wilt of kunt aanschaffen kun je overwegen om dunne zomerhandschoenen te kopen waar dunne stof of dun leer tussen de protectie zit. Ook helpt het om de mouwen van de jas over de handschoenen te doen ipv de handschoenen over de mouwen, krijg je nog een beetje lucht naar binnen tijdens het rijden, en de jas bovenaan een klein beetje open laten scheelt ook 8-)
Verder blijft het behelpen })
 
We willen je hier niet meer zien als je "buist" ( oftewel zakt.) 3 keer zakken voor het belgische motorrijbewijs |( Ga je schamen.

Okies, als je me vanaf donderdag hier niet meer ziet weet je hoe't er mee staat he. :)
 
Hej Poohbeer, als een prutser als ik het kan, dan kan jij het zeker ook!!

Je gaat het gewoon halen!! :)
 
Je leeft nog dus het zal wel wat meevallen!!

Kom op, niet te negatief hè, je kunt het! :)
 
Moet lukken, Pooh
Zoals je zelf al zegt, eerste keer gebrek aan ervaring, tweede keer zenuwen. Nu overtuigd biker dus geen zenuwen nodig, toch? *D
Gewoon, rustig blijven & het halen.....

Succes morgen...... en alvast veel :] plezier na het halen morgenmiddag! :)
 
Moet lukken, Pooh
Zoals je zelf al zegt, eerste keer gebrek aan ervaring, tweede keer zenuwen. Nu overtuigd biker dus geen zenuwen nodig, toch? *D
Gewoon, rustig blijven & het halen.....

Nu overtuigd dat'k hard rechtdoor kan rijden.. of'k traag kan rijden betwijfel ik nog steeds hoor.. merk'k straks wel.. ben er nu mee weg.. *geeuw* zo vroeg verdomme
 
Terug
Bovenaan Onderaan