Hoe kom ik de bocht door

Dit is een verklaarbare angst.....maar een geheel andere situatie als de topic-startster

Ronduit vervelend voor Akkemie. Snap goed dat je het dan gehad hebt.

Maarre, ik ben ooit eens heeeel hard gevallen tijdens paardrijles op het Scheveninger Strand. Paardje sloeg op hol, werd de duinen ingestuurd, maakte een scherpe bocht linksom en ik ging rechtdoor. Telt dat ook ????
 
Ik denk zelf dat de oorzaak van mijn "stuurprobleem"is dat ik nog niet vertrouwd met deze motor. Een stukje onzekerheid, angst etc. speelt ook mee. Verder zal ik gewoon rustiger moeten gaan rijden. Of een racer kopen ????

Nou, ik zal me er ook maar eens mee bemoeien :+ Het is inderdaad gewoon ervaring. Ik durf meer als ik les heb, en je gaat, als je zelf rijdt toch anders rijden.
Het verstijven in de bocht als je te hard gaat, verkeerd kijken, is alleen maar af te leren door het veel te doen 8-) :] Je moet al die reflexen afleren. Dus ik rijd elke dag woon/werkverkeer en probeer in het weekend ook zo veel mogelijk kilometers te maken. Zeker na mijn smak bij een onnozele remactie. Je gaat gelijk weer terug naar af.
Maar ik heb er nu weer bijna 700 km op zitten, en het gaat er weer een beetje op lijken. En dan maakt het soort motor denk ik niet veel uit, het zit inderdaad tussen je oren. Ik rijd zelf een Suzuki RF 600 R en een vriend van me op een chopper gaat harder de bochten door :? (nog wel O-) )
 
Fran je staat niet alleen hoor..... ik help je wel *D .. en trouwens mannen denken altijd dat ze in de meerderheid zijn....la ze in de waan }) .

En over je motorgedrag....nou als ik het zo lees meid red jij het wel hoor.
Ja ik zeg dat en lach niet.

Gr. Akkemie.
 
Sorry, over het hoofd gezien.
Dit weekend had ik niet gekund. Het lijkt me wel leuk om chopper-oefeningen te doen. Misschien komende zaterdag dus. Eerst ijsje eten bij Vanielje.

OK. Mocht komende zaterdag niet lukken, dan kunnen we wel een andere keer samen gaan oefenen. (en een ijsje lust ik altijd wel...jammie.
"Keep in contact"
 
Hee Francis!!

Toch wel een goed idee van mij he dat motor-forum? Ik zie en merk dat je er veel aan heb. Bedankt he Willem? Haha, maar oke, wanneer ga je een keertje met mij toeren? Ik wacht wel op je antwoord en ik mag nu gelukkig weer toeren op me fietsie. Greetz, Willem
 
Als je rijdt, altijd letter op oneffenheden op het wegdek; zand, bladeren, gras, modder, alles wat er niet thuis hoort. Het is in potentie gevaarlijk als je rap moet stoppen of een bocht wil maken. Bij twijfel, afremmen voor je het spul over moet. Beter wat langzamer dan een schuiver, toch? Sorteer-vak-pijlen hebben de neiging om glad te worden zodra ze nat worden (regen); als je er toch over heen moet, probeer dan over de "hals" te rijden, in plaats van over de lengte. Dat scheelt een heel stuk.
 
Hee Francis!!

Toch wel een goed idee van mij he dat motor-forum? Ik zie en merk dat je er veel aan heb. Bedankt he Willem? Haha, maar oke, wanneer ga je een keertje met mij toeren? Ik wacht wel op je antwoord en ik mag nu gelukkig weer toeren op me fietsie. Greetz, Willem

Ja, Willem dat was een hele goeie tip van je. Je hebt nu 2 biertjes van me tegoed !! Goed dat jij en je fietsie weer een team kunnen vormen. Als je morgen (woensdag 28ste) zin hebt om aan te sluiten om 18.00 uur in Leidschendam ????
Je hebt mijn telefoonnummer/mail.

TOT SLOT EIND VAN DIT TOPIC. Ik weet nu HOE EN DAT ik de bocht doorkom.
Iedereen bedankt voor zijn/haar reactie. TOPIC GESLOTEN.
 
Terug
Bovenaan Onderaan