hoe kom ik van mijn rommel af

rockert 2

MF'er
10 jun 2006
101
0
odoornerveen
Inderdaad, de afgelopen jaren van alles en nog wat verzameld, weer verkocht, nieuwe van alles en nog wat verzameld terwijl nog net alles niet weg was, dus lang verhaal kort. Er lagen verschillende voorvorken, wielen, zijdeksels, stuurtjes etc etc overal maar een beetje te zwerven. Nu is de kliko gewillig maar dat is eigenlijk ook wel weer tikkie zonde. Dus....wat doe je dan als normaal denkend mens? Juist, je probeert e.e.a. nuttig te besteden en begint een project, eigenlijk heel simpel. Hier in het dorp, of eigenlijk het naburige dorp, stond een vermoeide 400f te koop. Motorisch in orde volgens de verkoper maar wel duidelijk niet gepoetst (de laatste 7 jaar vermoed ik). Eenmaal aangekomen startte ze indrdaad vlot en liep afgezien van een afwezig luchtfilter ( lag in een vettige doos al gedemonteerd te zijn) toch best wel netjes, geen rook of abnormale rammelarij. Prijs was ook "te doen" dus hoppatee achterop de aanhanger en "noar huus". De schat was zelf niet meer in staat zich voort te bewegen, platte band, remmerij achter beetje vast en voor geen druk op de pomp dus beter op deze manier. Nah ja, de algehele staat was niet echt vertrouwenswekkend dus voor de zekerheid deze manier van transport verkozen
full
 
Bij thuiskomst eerst de boel eens rustig beter bekeken. Altijd slim, zoiets doe je vooraf natuurlijk maar de verkoper was een soort van bekende en wel ok dus verwachtte geen rare of onverwachte dingen. Bleek gelukkig ook allemaal wel in orde maar toch kwamen er een paar dingen aan het licht (kon de verkoper niet weten maar toch 12 nieuwe manieren om te vloeken geleerd) Ik zal jullie er niet mee vermoeien maar de boel zat overal goed vastgeschroefd/geroest. Het geval wat me het meeste hoofdbrekens heeft bezorgd was een achterrem die in het standje half ingetrapt was vastgeroest in zijn ankerplaat....probeer dan maar eens het ankerplaatje uit de naaf te prutsen. Niet simpel maar uiteindelijk toch gelukt. Verder gewoon het standaard werk, poetsen, rondkijken op MP voor leuk speelgoed, poetsen, stuurtje monteren, beste velgen/wielen uitzoeken, poetsen, poedercoaten, andere voorvork erin omdat de oude soort van terminaal was, poetsen. Beurs afstruinen en thuiskomen met trommelrem voor voorwiel (komt dr ook in dus) en weer poetsen. De foto´s tonen het resultaat van dit gepruts. Ze nadert nu soort van voltooiing (voorwiel moet nog ingespaakt en afwerken) Maar de grove lijnen zijn al beetje zichtbaar. Ik hoop/denk nog een week of 6 voordat ze rijdend is, kan ik weer verder met de k7 die nu beetje pissed off is omdat ze de laatste maanden te weinig aandacht heeft gehad, komt allemaal goed
full
 
Kortom je hebt nu nog meer rommel :?
Ziet er mooi uit. Wat voor trommel komt er voorin? Mooie dikke geventileerde racetrommel?
 
Die tank is :9~ :9~ :9~
Toevallig enig idee wat het merk e.d. is?
Nee helaas niet, staat geen merk oid ingestanst of wat dan ook. Maar is dus wel typisch 400f dingetje. Dat staat er duswel ingegraveerd. Ook leuk om de verkoper van de tank hier aan te treffen
:W (even zwaaien)
 
Kortom je hebt nu nog meer rommel :?
Ziet er mooi uit. Wat voor trommel komt er voorin? Mooie dikke geventileerde racetrommel?
Was dat maar waar, moet me behelpen met 350k4 rem. Remt vast niet vel minder dan de "enorme" schijf van de 400. Maar staat wel leuker (en is simpel te monteren, hou ik ook wel van)
 
En wat zien me Citrofiele oog op de achtergrond?

Juist! een 2CV-tje met een 'buideltje'...in 'Blue Orient'.

AHA!!!


leuk project,we volgen ;)
 
Tsja, rommel...
Als je twee maanden eerder was gekomen met dit topic had ik gezegd:
wacht een week, en ga lekker op de rommelmarkt staan :)
 
Hey, he's back !!!

Hoest nou?

Heppie die lichtbrengertjes nog legguhhhh ?
die moet echt eens even rap op komen pikken :X
 
Hey, he's back !!!

Hoest nou?

Heppie die lichtbrengertjes nog legguhhhh ?
die moet echt eens even rap op komen pikken :X
lichtbrengertjes liggen braaf stof te verzamelen hier....ergens. Enneh "he´s back?" was hier regelmatig aan het snuffelen maar busy busy met andere dingen naast prutsen in de schuur, mijn werkgever houdt er weinig tot geen rekening mee dat er leukere dingen in het leven zijn dan werk helaas.
 
En wat zien me Citrofiele oog op de achtergrond?

Juist! een 2CV-tje met een 'buideltje'...in 'Blue Orient'.

AHA!!!


leuk project,we volgen ;)

inderdaad, ons deusjevooitje verdiend eigenlijk ook meer aandacht, staat al erg lang zo erbij, bracht ons in het verleden overal naar toe, inclusief vakanties. Heb er over gedacht haar van de hand te doen maar kan het nog altijd niet over mijn hart verkrijgen. Ik bedoel, "even" op en neer naar Bretagne via Parijs zonder morren, Als verhuisauto ge/misbruikt etc etc. Even simpelweg doorschuiven naar nieuwe eigenaarheeft ze niet verdiend, dus mag blijven
:Y
 
Hey ik merk al dat brikkers vaak ook een 4 wielige interesse hebben 8-) .Ik zie ook vaak 4wielig interessante onderwerpen op de achtergrond van foto's.Deze brikker is er maar mee gekapt na zoveel jaar oude Opels :Z ..maar er kwamen ook wel eens andere merken over de garagevloer...zeker als je een Eendrijdende vriendin krijgt ;) .Nu geen plaats meer voor 4wielig roest dus alleen nog maar motoren. Maarre idd geile alu tank :9 ,mzzzls,Rob.
 
Terug
Bovenaan Onderaan