Hoe kom jij de winter door?

Ik rijd in de winter gewoon met m'n leren pakkie. Wel winterhandschoenen en een hoodie oid extra aan. Verder nog handvatverwarming wat stiekem wel lekker is. Ik pak pas de auto of bus als het glad is :9

Oh en motor inspuiten met ACF50 :t

Zeg ik heel stoer terwijl ik al 2 weken met de auto naar werk ga. Weliswaar omdat mijn band lek is en de nieuw band een jaar duurde om binnen te komen |(
 
Ik rij ook in mijn racepak op de naked bike, er gaat alleen maar een oude textiel jas overheen en een colletje.
Met 25 km snelweg prima te doen, ook bij -5°C zoals afgelopen jaar. :Y
 
Ik rij ook in mijn racepak op de naked bike, er gaat alleen maar een oude textiel jas overheen en een colletje.
Met 25 km snelweg prima te doen, ook bij -5°C zoals afgelopen jaar. :Y

Herkenbaar.
Ongeveer 30km, wel normaal textiel pak met extra trui eronder, en beetje voorover gebogen achter het kuipje van de poes
ben nog wel steeds lerende om de winterhandschoenen aan te trekken, ipv de zomer klauwtjesB|
 
geen autorijbewijs dus altijd met de motor van Dordrecht naar Tilburg en terug (trein kan ook maar duurt veel langer en is niet leuk)
Goede jas en broek met winter voering, pinguin handschoenen en dikke gevoerde kisten. Cheap Ali handvatverwarming en als t écht koud wordt n electrische auto stoelverwarming; gat erin maken en aantrekken.
 

Bijlagen

  • IMG_20181104_165010.jpg
    IMG_20181104_165010.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 64
  • IMG_20181104_164917.jpg
    IMG_20181104_164917.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 72
Ik rijd al een paar winters door et temperaturen onder de -7 en ik heb toen het volgende gedragen.
Een shirt, shirt met verwarming , winstopper, trui, motor jas en als laatst een regenjas tegen de wind.
Beneden kleding, onderbroek, spijkerbroek, motorbroek en daaroverheen een regenbroek.
Winterhandschoenen met daarin een dunne paar handschoenen.
2 Paar sokken en motorlaarzen.
Dit jaar ga ik verwarmde handschoenen kopen met een laminaatlaag en de Rukke Realer motorjas en broek, dat kost me wel 2000 euro maar dan heb je geen gezeik met al die lagen.
Plus een nieuwe motor die ik volgende week ga ophalen die meer windbescherming bied.
 
geen autorijbewijs dus altijd met de motor van Dordrecht naar Tilburg en terug (trein kan ook maar duurt veel langer en is niet leuk)
Goede jas en broek met winter voering, pinguin handschoenen en dikke gevoerde kisten. Cheap Ali handvatverwarming en als t écht koud wordt n electrische auto stoelverwarming; gat erin maken en aantrekken.

Say what?! Heb je een foto van hoe je je stoelverwarming aangetrokken hebt?

In de winter draag ik thermokleding onder mijn pak, het enige wat ik tot nu toe gemist heb is verwarmde handschoenen. Bij de Action koop ik de Warmtepleisters, die blijven/houden je lang warm.
 
@Sassette gewoon toch als een poncho? Hoofd het gat in en klaar :) Heb ook zo'n stoelverwarming gezien in de Lidl voor nog geen 15€, wou 'm meepakken maar zag er geen nut in... tot nu :')
 
Leren motorlaarzen, Yoghurt broek onder de synthetische thermobroek en warm motorjack aan met kolletje eronder om mijn nekje warm te houden.
Schuberth Jethelm en als slagroom op het toetje: mijn verwarmbare Gerbing handschoenen die 4 standen heeft om mijn handen heerlijk warm te houden.
Zat op mijn Deauville ook al handvatverwarming op, maar die combinatie van handvatverwarming en de Gerbing verwarmbare handschoenen aan is me iets te gek. Ha ha ha ha ha
Afgelopen winter met min 8 graden onder nul 50km snelwegrit gedaan. ( ongeveer 40 minuten reistijd )
Met die Gerbing handschoenen: een waarlijk feestje.
Vr gr
 
@Sassette inderdaad gewoon je hoofd daar dat gat zodat je zowel op je borst als op je rug verwarming hebt.
Deze week idd bij Lidl en ook bij de action gezien voor 12 euro ofzo, zelfs met 2 standen
 
De motor wordt in de ACF 50 gespoten als bescherming. En ik monteer de voet kappen. (een accessoire bij de FJR waardoor je voeten meer uit de rijwind zitten).
Ikzelf ga in goede kleding, inclusief Daytona laarzen en nu al sinds een jaar of 9 Gerbing verwarmde handschoenen. Die vind ik echt geweldig. Je hebt vrij normale soepele handschoenen i.p.v. die dikke winterdingen. En geen koude handen, nooit.

Toen het nog low-budget moest was ik trouwe klant bij de legerdump. Veel betaalbare winddichte en warme kleding vandaan gehaald. Pasvorm soms wat minder maar voor het toen beschikbare beperkte budget prima te doen.

En als het echt glad en pekel wordt dan trek ik een Volvo aan. Winddicht en lekker warm. Gaat alleen niet zo plat door een bocht.......


En vanaf januari een nieuwe baan. Binnen 10 km. van huis, dus fietsen. Einde woon-werk op de motor en mogelijk ook verkoop van de FJR. Ik ga nu weer pretkilometers maken dus er kan weer een leuke speelfiets komen. Ik zal het winterrijden niet missen.
 
geen autorijbewijs dus altijd met de motor van Dordrecht naar Tilburg en terug (trein kan ook maar duurt veel langer en is niet leuk)
Goede jas en broek met winter voering, pinguin handschoenen en dikke gevoerde kisten. Cheap Ali handvatverwarming en als t écht koud wordt n electrische auto stoelverwarming; gat erin maken en aantrekken.
Grappig. Heb ik jaren lang in omgekeerde volgorde gedaan :)

Ik had goed pak, en Gerbings. Gemiddeld 1x per jaar niet op werk gekomen, ivm echt k#tweer. En dan was k niet de enige in NL op die dag.

Winter is wel extra opletten. Donker, troep op de weg, veel schittering van lichtjes....
 
ik heb nu mijn regen/windmembraam nog niet in mijn doorwaaijas. Sneeuw en zo moet ik niet en regen verafschuw ik voor motorrijden ook... Niks lekkerder als op een crispy zondagochtend de dames even uit te laten
 
Iemand ervaring met de Macna Atom versus Gerbing XR-12 op accu's? Dus niet bedraad op de 12V accu...
 
Bedraad is toch wel beter. Ten eerste heb je dan geen gezeik met nog twee accu's de hele tijd opladen, en ten tweede is het minder "bulk" in de handschoenen zelf. Verder geen ervaring met die dingen...


Wat betreft doorrijden: ieder jaar. Je leert vanzelf een windscherm te waarderen, en je leert je erbij neer te leggen dat sommige dagen hem niet worden. Dan maar met die kutbus, maar 't is het risico niet waard zeg maar. Niet wassen is beter.
 
Zag net dat het morgen ochtend 2° wordt... Brrr. Handkappen zijn binnen dus die er vanmiddag/avond maar eens opzetten in de hoop dat morgen koude vingertoppen scheelt.
 
Ik rij in een 3 laags laminaat goretex pak zonder wintervoering. Eronder een overhemdje en een verwarmd gerbing vest. Daarnaast gerbing verwarmde handschoenen. Thermolegging onder de broek, maar daar komt nog een verwarmde broek voor in de plaats.
Een extra col alleen als het echt koud is. Normaal volstaat de standaard kraag. Daytona laarzen met skisokken. Dit jaar ga ik ook zo'n isolatielaagje met folie als inleg zool gebruiken. eens kijken of dat prettig aanvoelt.
De motor gaat in de acf50. Verder pekelschade is jammer, had ie maar geen motor moeten worden. ik rij afstanden tussen de 15km en 250km enkele reis, 3 tot 4 dagen in de week. Meerendeel boven de 200km enkele reis.
 
Iemand ervaring met de Macna Atom versus Gerbing XR-12 op accu's? Dus niet bedraad op de 12V accu...

Ik heb de Macna Atoms, dit wordt mijn 2e winter met ze. Zeer tevreden over, maar geen ervaring met de Gerbing. Vond ze toendertijd te duur omdat je de accu's er apart bij moet kopen a 100-150€ of zoiets
 
Iemand ervaring met de Macna Atom versus Gerbing XR-12 op accu's? Dus niet bedraad op de 12V accu...
Ik heb Gerbings, maar weet niet uit m'n hoofd welk model. M'n vrouw heeft Macna's en ik denk die Atom... zal ik thuis even moeten bekijken.

De Gerbing's zijn erg groot en log. De Macna's voelen meer als een normale motorhandschoen, veel dunner en soepeler. Beide doen het prima om je hand warm genoeg te houden om nog normaal te kunnen remmen bij -8. Bij de Macna's had ik wel het gevoel dat m'n duim niet verwarmd was.
Aan de andere kant lijken de Macna's langer warm te blijven als de batterij leeg is. Bij de Gerbings voel ik dat vrijwel direct.
 
...
De Gerbing's zijn erg groot en log. De Macna's voelen meer als een normale motorhandschoen, veel dunner en soepeler. Beide doen het prima om je hand warm genoeg te houden om nog normaal te kunnen remmen bij -8. Bij de Macna's had ik wel het gevoel dat m'n duim niet verwarmd was.
Aan de andere kant lijken de Macna's langer warm te blijven als de batterij leeg is. Bij de Gerbings voel ik dat vrijwel direct.

Dat klinkt als meer plusjes voor de Macna's, behalve dan die duim: dat is bij mij nou juist de vinger die het meeste last heeft van kou.

Of begrijp ik het verkeerd en voelt het alleen aan alsof er daar geen verwarming zit maar dat de warmte zich er wel naar verspreidt?
 
Ik heb het niet uitgebreid getest omdat de Macna's van m'n vrouw voor mij nèt een maatje te krap zijn (dat kan ook de reden zijn dat m'n duim koud werd), maar ik hield het er in ieder geval goed mee uit van Heemskerk naar Amersfoort en weer terug. Zo goed dat ik eraan gedacht heb om mijn Gerbings via Marktplaats te verkopen en ze ook te kopen... ;)
Volgens mij zijn de Macna's ook redelijk waterdicht. De Gerbings zuigen meteen vol als het regent.
 
ik heb de wat lompere gerbings. Die zijn wel waterdicht. Wat ik een nadeel van de macna' s vind is dat het knopje op de handschoen zelf zit. Dus om ze te verstellen moet je je gas loslaten. Vinnik niet fijn. Ze zitten wel heel lekker, behalve de schacht waar het net onder mijn jas schuift, vanwege dat knopje dus. Ik zou het liefste die macna's hebben zonder die knoppelarij er op.
 
Oh ik vind het juist een voordeel dat de knop van de Macna's op de handschoen zit. Ik weet niet waar jij hem bediend maar dat moet bij mijn Gerbings met een knop die op de accu zit, die zich dan weer in de handschoen bevind waardoor ik ze niet rijdend kan bedienen.
 
ik heb alles aan de accu van de motor hangen. 5 standen schakelaar op de tank.
 
Terug
Bovenaan Onderaan