Hoe kom jij de winter door?

lv0ll9

Die hard MF'er
5 aug 2014
543
0
MN 4e winter op de motor nu, windscherm, handvat verwarming en laagjes werkte dusver goed, -5 voor 22km snelweg was prima te doen, goede kleding en wind protectie is belangrijk

NonStoppie

MF'er
8 okt 2018
82
19
Ik rij ook door. Sindskort met een motorbroek maar voorheen jaren met dezelfde laarzen en jas als in de zomer. Wat essentieel is voor jezelf, is tolerantie opbouwen. Wat goed werkt bij mij zijn wandeling in de herfst & winter in een t-shirt/overhemd. Daar bouw je naar op. Voor je het weet draag je nooit meer handschoenen en een sjaal tijdens je wandelingen. Op de motor gebruik ik wel handvatverwarming maar dat is het dan ook wel. Owjah acf50 is ook wel een goeie, houdt je motor roestvrij.

Sierra November

MF veteraan
3 okt 2013
2.010
165
Gotham city
ACF50 is leuk, maar als je geen centen hebt werkt vaselinespray, wd40, mineraal olie etc ook prima. Gewoon elke dag insmeren, je motorblok lekker smerig laten worden en niet meer naar omkijken tot de lente. Ik gebruikte vroeger ACF50 maar het is ontzettend duur en regelmatig wd40 erop zodat je een lekkere laag smeerboel opbouwt werkt ook prima.
Wel ga ik binnenkort S100 corrosiebeschermer proberen als test.

• Like
Waarderingen: NonStoppie en Marsian

NonStoppie

MF'er
8 okt 2018
82
19
ACF50 is leuk, maar als je geen centen hebt werkt vaselinespray, wd40, mineraal olie etc ook prima. Gewoon elke dag insmeren, je motorblok lekker smerig laten worden en niet meer naar omkijken tot de lente. Ik gebruikte vroeger ACF50 maar het is ontzettend duur en regelmatig wd40 erop zodat je een lekkere laag smeerboel opbouwt werkt ook prima.
Haha ik laat mijn motor ook expres een dikke laag vuil opbouwen in de winter als extra bescherming. Met ACF50 gebruik ik nooit de tuit, dan gaat het te snel op. Ben nu 5 winters doorgekomen met 1 fles door het spul uit te smeren met een kwast in plaats van spuiten en heb nog voldoende voor minimaal 2 winters. Dank voor je tips. Ik ga volgende winter vaselinespray en wd40 testen!

• Like
Waarderingen: Marsian

Deeffox

MF veteraan
24 jan 2018
2.156
940
32
Dordrecht
Ik heb voor het vriezen begon de motor ingespoten met de S100 Corrosionschutz, er bleef een mooi vettig laagje achter. Op dit vettige laagje heeft zit de afgelopen week een dikke laag viezigheid opgebouwd. Over een tijdje een keer tijd vrijmaken om 'm een goede wasbeurt te geven. Ben benieuwd hoe ie er onder vandaan komt.. :)

Marsian

...
30 jan 2018
2.523
3.867
38
Seaewald
:Y

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.165
547
34
Krommenie (Zaanstad)
Zelf doe ik niks aan pekel bescherming, maar collega van me gebruikt altijd Weather protection spray van Yamalube. Schijnt goed spul te zijn. Dealer gebruikt het ook voor de demo's en verhuur in de winter. Je moet alleen de bijbehorende cleaner gebruiken om het er na de winter weer af te krijgen, maar het resultaat is erg goed.