Hoe kom jij de winter door?

Altijd respect voor de doorrijders. Rij zelf geen woon/werk met de motor, maar alleen hobbymatig.

Rij wel (snor) scooter het hele jaar door, maar met de sneeuw toch al eens achterste voren gestaan.


Rijden jullie soms met speciale winterbanden (allroad?) in de wintermaanden?

Ik heb een motorscootertje waar ik het hele jaar mee doorrijd. Daarlaat ik ieder najaar een verse winterband achter onder laten zetten. Rijd ik het hele jaar door mee, grip in de zomer ook prima. Heb ook wel met sneeuw gereden, maar in principe rijd ik dan niet, dan werk ik wel thuis.
Als het echt gesneeuwd heeft vind ik het wel leuk om te rijden, maar is niet heel eenvoudig. Met sneeuw blijft het ook zo aan mijn scherm plakken, zie ik vrij weinig. Dus leuk met de sneeuw, maar echt veilig is het niet.

Ach, meestal zijn er 2 dagen in het jaar dat het sneeuwt.
 
Even een schopje :

Ik heb Macna winterhandschoenen met batterijen gekocht.
Superwarm, alleen wat zijn die dingen lomp zeg.
Het komt denk ik ook doordat ik mijn gashendel soepel gemaakt heb, maar ik heb serieus moeite om de boel lekker te bedienen.

Ervaren jullie dat ook zo ?
Worden ze nog soepel ?
 
Hoe ik de winter doorkom?

In december de motoren klaarmaken voor nieuwe seizoen. Daarna onder een dekentje.
Verplaatsen doe ik in de kou per auto, met de thermostaat op 10.
Verder dicht bij de kachel blijven, en deze akelige periode uitzitten. Wachten op betere tijden.

Was ik maar geboren als ijsbeer. Begin november onder zeil en in maart weer wakker worden.:t
 
Even een schopje :

Ik heb Macna winterhandschoenen met batterijen gekocht.
Superwarm, alleen wat zijn die dingen lomp zeg.
Het komt denk ik ook doordat ik mijn gashendel soepel gemaakt heb, maar ik heb serieus moeite om de boel lekker te bedienen.

Ervaren jullie dat ook zo ?
Worden ze nog soepel ?
Heb ze ook net gekocht en geprobeerd, zijn net als alle winterhandschoenen wat lomper en je hebt wat minder gevoel
 
IMG20210309133559.jpg

Een week niet gereden is een week niet geleefd. :]
Verder heb ik weinig last van temperaturen rond de nul graden.
Zomerhandschoenen zijn prettiger qua bediening, het leren zomerpakkie voldoet prima met alleen een textiel jas er over.
Geen handvat verwarming of extra thermolaagjes kleding.

Voor een tocht langer dan naar een visite of andere afspraak = langer dan anderhalf uur is extra kleding wel prettig. ;)

Van de week met het rotweer @79 kilometer de motor gepakt als alternatief voor de e-bike.
Met de auto/smart hybrid voel ik mij veel te lui. :P
 
Lekker rijden vandaag. Helaas zijn wij thuis allen positief getest (wel gevaccineerd, beetje brak, niet echt ziek), maar ff uitwaaien is dan heerlijk. Oudejaarsdag 2021 ergens in Twente....
IMG-20211231-WA0012.jpeg
 
Rij ook door in de winter,
Maak de motor wel regelmatig schoon.
-gewone kleding en daarover motorpak en een kolletje.
-Handvatverwarming en handkappen ( rij nog steeds met zomerhandschoenen)
-windscherm
-pinlock ( want beslaat vaak in de winter op 1 of andere manier)
-ingebouwd zonnevizier n de helm voor plotselinge laagstaande zon ( ook zo’n winter dingetje)
-niet verkrampen of in elkaar gaan zitten, komt je rijstijl niet ten goede.
-Extra uitkijken voor o.a. Witte vlakken van zebrapaden/pijlen etc.
-en als het gevroren heeft let extra op de weg, niet enkel ivm gladheid ( black ice) maar ook omdat de weg sneller stuk gereden wordt dus gaten of sporen in de weg.
-automobilisten verwachten niet zo snel een motor in deze tijd ( normaal letten ze al amper op) oa extra afstand is geen overbodige luxe.
 
Even een schopje :

Ik heb Macna winterhandschoenen met batterijen gekocht.
Superwarm, alleen wat zijn die dingen lomp zeg.
Het komt denk ik ook doordat ik mijn gashendel soepel gemaakt heb, maar ik heb serieus moeite om de boel lekker te bedienen.

Ervaren jullie dat ook zo ?
Worden ze nog soepel ?
Ik heb een ali setje gekocht. Op het eerste gezicht en na passen redelijk soepel. Moet ze nog proberen in de kou. Was Zondag niet koud genoeg voor die dingen.
 
Ik heb een ali setje gekocht. Op het eerste gezicht en na passen redelijk soepel. Moet ze nog proberen in de kou. Was Zondag niet koud genoeg voor die dingen.
Die had ik ook en bevielen eigenlijk best aardig.
Uiteindelijk een brandwond aan over gehouden _O-
Als je dus denkt wat raars te voelen en zal wel een stikseltje zijn wat los zit, beter de verwarming uit zetten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan