Hoe kom jij de winter door?

MN 4e winter op de motor nu, windscherm, handvat verwarming en laagjes werkte dusver goed, -5 voor 22km snelweg was prima te doen, goede kleding en wind protectie is belangrijk
 
ACF50 is leuk, maar als je geen centen hebt werkt vaselinespray, wd40, mineraal olie etc ook prima. Gewoon elke dag insmeren, je motorblok lekker smerig laten worden en niet meer naar omkijken tot de lente. Ik gebruikte vroeger ACF50 maar het is ontzettend duur en regelmatig wd40 erop zodat je een lekkere laag smeerboel opbouwt werkt ook prima.
Wel ga ik binnenkort S100 corrosiebeschermer proberen als test.
 
ACF50 is leuk, maar als je geen centen hebt werkt vaselinespray, wd40, mineraal olie etc ook prima. Gewoon elke dag insmeren, je motorblok lekker smerig laten worden en niet meer naar omkijken tot de lente. Ik gebruikte vroeger ACF50 maar het is ontzettend duur en regelmatig wd40 erop zodat je een lekkere laag smeerboel opbouwt werkt ook prima.
Wel ga ik binnenkort S100 corrosiebeschermer proberen als test.
Ik heb voor het vriezen begon de motor ingespoten met de S100 Corrosionschutz, er bleef een mooi vettig laagje achter. Op dit vettige laagje heeft zit de afgelopen week een dikke laag viezigheid opgebouwd. Over een tijdje een keer tijd vrijmaken om 'm een goede wasbeurt te geven. Ben benieuwd hoe ie er onder vandaan komt.. :)
 
ACF50 is leuk, maar als je geen centen hebt werkt vaselinespray, wd40, mineraal olie etc ook prima. Gewoon elke dag insmeren, je motorblok lekker smerig laten worden en niet meer naar omkijken tot de lente. Ik gebruikte vroeger ACF50 maar het is ontzettend duur en regelmatig wd40 erop zodat je een lekkere laag smeerboel opbouwt werkt ook prima.
Wel ga ik binnenkort S100 corrosiebeschermer proberen als test.

:Y
 
Zelf doe ik niks aan pekel bescherming, maar collega van me gebruikt altijd Weather protection spray van Yamalube. Schijnt goed spul te zijn. Dealer gebruikt het ook voor de demo's en verhuur in de winter. Je moet alleen de bijbehorende cleaner gebruiken om het er na de winter weer af te krijgen, maar het resultaat is erg goed.
 
FF kickje nu de winter er weer aan gaat komen.
Kun je met 1 spuitbus van 400 ml ACF-50 de winter doorkomen?

Ik wil de winter blijven doorrijden maar om nu gelijk een grote kan te bestellen van dit spul vind ik wat overdreven.
Voorheen deed ik op de lichtmetalen velgen van de auto altijd een laagje bandenspray van de action. Dan kwam er een vet laagje op de velg en bleef remstof en viezigheid op de vetlaag liggen. Dan kon ik met een doekje of de borstel met warm water de velgen weer schoonmaken en zag je nooit geen aanslag op de velgen.

Meestal zie je na enkele jaren dat lichtmetalen velgen toch zijn aangetast door remstof of pekel en dat gebeurde niet met die bandenspray.
Ik vraag me af of zoiets ook zou werken op de aluminiumdelen van de motor?
 
Laatst bewerkt:
Altijd respect voor de doorrijders. Rij zelf geen woon/werk met de motor, maar alleen hobbymatig.

Rij wel (snor) scooter het hele jaar door, maar met de sneeuw toch al eens achterste voren gestaan.


Rijden jullie soms met speciale winterbanden (allroad?) in de wintermaanden?
 
Altijd respect voor de doorrijders. Rij zelf geen woon/werk met de motor, maar alleen hobbymatig.

Rij wel (snor) scooter het hele jaar door, maar met de sneeuw toch al eens achterste voren gestaan.


Rijden jullie soms met speciale winterbanden (allroad?) in de wintermaanden?
Er zijn, enkele uitzonderingen daargelaten, eigenlijk maar een aantal dagen per jaar dat het echt spannend kan zijn.
En dat is meestal niet in november, december en januari.
Dus trek die winterstalling maar in. :+

Er zijn enkele banden met m+s certificaat. Niet veel.
Vooral scooters zie je daar nog wel eens mee.

Zelf gewoon het jaar door met hetzelfde materiaal.
Wel het liefst met de lichtste motor uit de stal.
Alleen mooie dagen komt de supersport buiten. Zonde anders ook. :)
 
Dit jaar voor het eerst de 'verzekering-winterstop' geannuleerd. Ik ga alleen de weg op als er geen pekel ligt. Beetje vorst en zon en ik ga op pad.
 
Ik heb geen moeite met de winterstop, maar af en toe een stukje rijden met +15 graden in de winter kan best zoals een keer op tweede kerstdag....heerlijk.
 
Ik rij ook gewoon door. Op de RT zat ik mooi uit de wind en kou en zelfs groot deel van de regen. Michelin pilot road 4 banden destijds en gewoon een fleece onder pak met uitneembare voering. Extra nekwarmer.

Daarna GS al pak minder uit de wind en eigenlijk ook lastiger rechtop te houden ->op de weg<- dan die RT.

Nu zero srf wat een naked is dus gaat nog afzien worden. Voorlopig enkel als extra verwarmde handschoenen (Macna). Want de handvatverwarming laat je vingers alsnog in de kou. Desnoods kan ik ook nog andere verwarmde kledij beginnen dragen. En ik hoop in de sneeuw weer betere op de weg te liggen met 17" voor een achter.

Vallen heb je trouwens geen sneeuw voor nodig. Kom nu maar eens langs bij ons de landelijke wegen liggen nog vol modder.
 
Ja, mee eens.
Alleen moet je die siliconen niet op je velgen spuiten want dan plakken de balanceer gewichtjes niet meer na een bandenwissel. O-)


Conti road attack :Y
Siliconenspray is snel verdwenen na een regenbuitje of smeltsneeuw.
Dat zou je dan bijna iedere dag moeten doen. Deed ik ook vaak want ACF50 vind ik wel wat prijzig.

Kettingspray heb ik wel eens op verborgen plekken gedaan.
En ik heb nu een plakkerige spray met lithiumvet.

Maar de afgelopen twee winters heb ik zonder al te veel moeite eigenlijk geen pekelschade opgelopen. Toch weer dat beetje siliconenspray. :+
 
Ik kom de winter wel door. In mijn BMW. In, niet op. Want op, dat vind ik kutdingen.
Ik heb weer minder met BMW autorijders. _O-
Wel drie motorfietsen van dat merk, en onderling zijn ze té verschillend om te generaliseren. :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan