Hoe komen jullie aan je motorpassie?

Als klein jongetje zat ik met mijn ouders op een camping in Frankrijk en plots komt er een Kawa Z1300 voorbijgereden op weg naar zijn standplaats waar hij zijn tentje zou gaan optrekken (jeans, witte T-shirt, zonnebril, zonder helm op)

Ik was gebiologeerd, wat een blok, 1300??

Als we later een hoop motoren geparkeerd zagen moest ik die allemaal gaan bekijken. Toen vonden mijn ouders dat nog leuk, hadden ze geweten hoe het zou uitdraaien...
 
Toen ik na het halen van mijn motorrijbewijs de eerste motor waarnaar ik ging kijken een Vmax was en na een proefritje op die Vmax ik direct de Daewoo Matiz verkocht heb om die Vmax te kopen }) Dat was liefde op het eerste gezicht. De passie ontstond gedurende het halve jaar daarna dat ik hem leerde rijden.
 
Vanaf mijn 16de , wilde ik motor rijden , mijn brommer (Suzuki TSX) wou namelijk niet harder dan 100km/h , naar van alles en nog wat verbouwd te hebben.

en dus toen ik 18 werd eerst motor rijbewijs gehaald en toen een RS250 en daarna mijn Auto Rijbewijs gehaald en toen was ik 22 en ging de rs ook niet hard genoeg meer dus maar ff een Mille gekocht!!! What's Next?? ;)
Vliegen: gaat toch ook vrij hard. :}
 
Iemand in m'n straat had een nieuwe VFR gekocht (een witte) ... en ik was een
zo'n klein kolere opdondertje van ~7 jaar oud.
Ik zal dat ding nooit vergeten.....als ik aan een motor dacht kwam meteen die VFR bovendrijven.

Pa&ma wilde wel een rbw sponseren....maar dan alleen een B (pa heeft alles, ook z'n A maar heeft al ~20 jaar niet meer gereden, en vond dat dus te gevaarlijk)
Dus onder financieele druk m'n B gehaald (ik wilde me A B| )

En later dus gespaard.....A gehaald en meteen een VFR gekocht :}

"Dream come true" zal ik dan maar zeggen ;)
 
ach met je vier een crossfietsje in elkaar geknutseld.paar jaar later een bmx gekocht en wedstrijdje gefietst.mijn oom reed een racemotor en ik moest natuurlijk aan mijn fietsie sleutelen bij hem in de schuur waar hij aan zijn motor prulde.pa was gaan motorcrossen en ik moest ook.natuurlijk ook nog met mijn twaalf een crossbrommer.met mijn zestiende gelijk bloedsnelle brommers.met wat crosservaring gingen de bochten wel erg lekker dus....inderdaad pas op mijn 22 een motorrijbewijs.moest eerst auto en vrachtauto.zo is dat gekomen
 
Ik ben sinds mijn 4e helemaal gek van alles op twee wielen. Mijn oma vertelde dat ik vroeger al altijd bij alle motoren wilde kijken. Toen ik 16 was heb ik een scooter gekocht, daar heb ik 4 jaar met heel veel plezier op gereden (en dingen mee meegemaakt die ik nooit meer zal vergeten). Nu heb ik dus sinds kort een motor en sta ik op met motoren en ga ik ermee slapen. Ik ben er gewoon de hele dag mee bezig en het begint een beetje een obsessie te worden :] Het rijden en de dingen die je meemaakt met die motor, helemaal geweldig!
Als ik me slecht voel dan ga ik een half uur rijden en dan zit ik daarna vaak weer prima in mijn vel, dat is toch het mooiste wat er is :)
Groeten jus
 
Hoe ik eraan kom? Mee geboren lijkt me zo.

Op mijn 13e op allerlei brommers en scooters in de rondte gereden (nee hoor agent, is niet echt zo O-) )
Op mijn 14e een brommer met 2 vrienden gekocht MTX om mee over een bouwterrein te rossen.
Op mijn 15e een Aprilia RS50 gekocht en aso hard op gevoerd (ook dat ik natuurlijk niet waar hoor agent :X )
Op mijn 17e mijn ma en buurman leren schakelen op mijn RS, die nu allebei zo'n 2 jaar rijden op een Fazer.
Op mijn 18e rijbewijs gehaald en motor gekocht *D
 
mn pa is gek op motoren, maar mag niet gaan lessen van mn moeder :X
hij nam me altijd mee naar de A7 als t TT was in Assen, lekker langs de snelweg kijken... geloof dat ik toen 12 was ofzo, en mn eerste groene kawa zag :}
meteen verkocht. sindsdien alleen maar geroepen: kijk!! nog een groene!!!
(tja, wat moet je als meisje van 12 en je weet er niks van :X )
laatst mn pa meegenomen naar motoport, kleding kopen.. ben m meteen kwijt geraakt daar, haha... hij heeft alleen maar rondjes gelopen in de showroom ;)
nu eindelijk begonnen met lessen en flink aan t sparen voor mn eerste zxretje O-)
 
* Op mijn 12de voor mijn communie mocht ik mee met mijn nonkel op de motor. Dit heeft het gedaan. Toen al zagen aan mijn ouders of ze geen motormagazines wilden kopen.
* Op mijn 16 een brommer gekocht Honda MTX50 (85km/u).
* 18 jaar oud geworden en 2 weken later had ik mijn motorrijbewijs. Dit kon je toen nog halen in 1 week tijd. MTX50 verkocht en met wat vakantiegeld erbij een
kawa KDX200 gekocht. Liep niet zo goed op de weg, was meer een terreinfiets, maar was wel fun. een jaar later verkocht en een Husqvarna 610TE gekocht. Echte funfiets, maar na een keer of drie hardop mijn plaat te gaan zijn, vroeg mijn vriendin om die te verkopen. Heb ik gedaan en toen heb ik een Triumph Trident 900 gekocht. Een eerste baanmotor. Na 2 jaar maakte mijn motor een vreemd geluid en niemand kon mij zeggen wat het was. Verkocht en vriendin meegenomen om een andere te helepen kiezen. Resulteerde in een Pan European. Machtige motor maar na een jaar was er een beetje een imagoprobleem en voelde ik me plots te jong om op een Pan te rijden (26). Ben toen beland bij een VFR800FI en ben er nog steeds blij mee. :}
 
*D Toch ook mee geboren , denk ik, want mijn pa en ma geven er helemaal niks om. Ze hebben de dag vervloekt dat ik ging motorrijden, maar met elke km kreeg ik meer vertrouwen van ze.Momenteel is het zo dat als ik een ongeluk zou krijgen het in ieder geval NOOIT mijn schuld is, aldus mijn pa ( mijn moeder is een paar maanden terug plotseling overleden): " Mijn dochter is met de motor helemaal naar Noordkaap gereden, en dan kun je gewoon rijden!"

:} :} :}


Heel lief , maar wellicht ietsje te optimistisch.......Je kunt nooit weten toch
 
}) bij mij is het genetisch bepaald
van mijn opa(moeders kant)hij heeft
op een Indian Chief uit '47 gereden
en vader die heeft in "The Sixties" op een
Lambretta en een Vespa(beide motorscooters)
en mijn moeder is ooit nog eens aan het
lessen geweest voor haar A-rijbewijs, ze
zit nu soms nog wel eens achterop. :} maar
toen ik een jaar of 6 was mocht ik een
keer een rondje mee met een motoragent,
voor op tegen de tank, dat was een BMW.
zelf ben ik op mijn 16e begonnen met een
Zundapp(70cc water gekoeld duitse 6-bak
v-max 135kmh) O-) op mijn 18e begonnen met een
Honda CB250T daarna twee keer Kawa Z750
gevolgd door een Kawa GT750(200.000km/9jaar)
en nu een FJR1300 })
 
Genetisch? Mijn vader heeft gediend in het Engelse leger in WOII en heeft daar op een Matchless 350 gereden. Maar daarna sloot ie zich aan bij het algemene verlangen om te sparen voor een auto. Bij mij is er nooit twijfel geweest. Vanaf mijn 18e motor gereden, eerst met een proefrijbewijs (kon nog in 1970). Eén les en het roze papiertje was van mij. Mijn eerste motor heb ik verkloot hoewel ik er nog zelf een andere krukas in heb gezet (met broer HTS werktuigbouw). R25 (theelichtje). Waar de liefde vandaan komt? Kzou nie wete. Tis gewoon mooier.
 
Ik heb een motorpassievrucht gegeten...toen ik 16 was want die kutbrommers schoten niet op...de eerste molde ik gelijk zijn 1e 2 versnellingen van en toen startte die enkele in zijn 3 en aangezien ik verdomde hard kon rennen dacht ik ...nah dat schiet op zon kutbrommer.En toen kwam ik een motorpassie boom tegen en daaronder lagen allemaal dronken motorrijders en die keken zo gelukkig dus ik dacht ik neem er ook één...tis me goed bevallen..
 
Uit een blikje denk ik... :?
Of zat er al in misschien... ;)

:^

Zit niet in de familie (ben dus echt de enige die motor rijd) en er zaten toch wel enkele jaren tussen me brommertijd en me A-bewijs. Al moet ik wel zeggen dat ik wel meer dingen doe die bij de rest van de familie niet voorkomen. Muziek maken is er daar ook zo'n mooi voorbeeld van.

Maar heb dus altijd wel geroepen me A te gaan halen, alleen het waarom??? Zoals Rema dus ook al schreef....het zal er altijd wel ingezeten hebben. ;)
 
Via de genen van m'n vader...

Helaas heeft m'n vader vroeger alleen met proefrijbewijs gereden en heeft nooit z'n rijbewijs gehaald door omstandigheden. Hij zou nog wel willen alleen kan niet meer vanwege een ongeluk die hij vroeger heeft gehad (bedrijfsongeval, 11 meter naar beneden gevallen, heup verbrijzeld, beschadigde rug etc etc).
Hij kan nog wel motorrijden overigens, maar hij kan het niet lang volhouden met z'n heup en rug. Wel jammer, had graag met m'n vader gereden...

Maare, dus wel via hem de liefde voor het motorrijden geerfd. Wou ook eigenlijk als eerste motorrijbewijs halen, maar moest van m'n ouders eerst B halen...
achteraf maar goed ook, anders had ik waarschijnlijk na A nooit meer aan B begonnen :o
 
besmet door MY OLDMAN!
full

Honour the man! :}
 
Zit niet in de familie, maar wel in mijn genen. Ik hou van alles op wielen (en om die dingen met wielen tot de grens toe uit te testen :X ). Toen ik 3 was gooide ik mijn 3-wieler al dwars in een bocht.
 
Vroeger heb ik zelf me zijwieletjes van me fiets er afgetrapt/schuingetrapt, Zodat ik schuin door de bocht kon gaan en knee-downs kon maken op me loekie fiets ( heb de littekens er nu nog van :p)

En nu ben ik dus heletijd bezig met schakelbrommers. Geen scooters, alleen vette gave sterke betrouwbare geluidruchtige schakelbrommers.
En nu kan ik als ik 18 ben me rijbewijs halen, maar ik heb een auto straks nodig dus moet ik die eerst halen :X . En dus ook een auto kopen. Is ook leuk, alleen heb dan geen tijd en geld meer voor een motor (ik word student B| )
 
op mijn 11 jaar superhard gezaagd voor een crossbrommer honda 80cc gekregen toen.

op mijn 13-14 een honda camino gekocht van een vriend
op mijn 15 jaar een yamaha 125cc crossmotor gekocht. (dat was toen een moordmachine in mijn ogen)
brommers intreseerden me niet zo hard toen, me zus had een honda wallaroo.
toen kwam een maat van me aanzetten me een aprilia rs50

ik MOEST en zou een rs hebben die 120 liep, 110 is max dat me ooit gelukt is,

derbi supermotard en scoots enzo ook gehad. nu binne 2 maandjes begin ik aan een rs125 wss dan een enduro en dan een 600cc racer
 
Tja... als klein ventje zat ik in de auto en kon nauwelijks uit het raam kijken (bij wijze van spreken dan *D )... Staan we stil voor het stoplicht en hoor ik een waanzinnig mooie kawasaki-huil langsgaan. Niet dat ik toen wist dat het een kawasaki was, maar later kreeg ik in de gaten dat groen/witte motoren Kawasaki motoren waren en dat ze een super-geluid produceerden.

Ik, kleine grote autosport fan (12 jaar ofzo), kijk op en verwacht een ferrari of iets dergelijks, maar nee ik zie recht voor de auto een achterkant van een motor staan. Dikke achterband, spoilertje (zal wel oude ZXR750 geweest zijn) en een waanzinnig geluid :P :9~ :} . Stoplicht springt op groen en die motor draait naar rechts en gaat, met het fantastische geluid, snoeihard weg en eindigd uit mijn zicht met een mooie wheelie. Sindsdien is het virus overgeslagen en kick ik op het geluid, de snelheid, de kracht en het uiterlijk van de sportmotor. Choppers doen me niks, toerfietsen idem, maar als er genoeg herrie uit komt en het ziet er sportief uit heeft het mijn aandacht. Het is zelfs zo erg dat als ik achter een bloedmooie meid met dito lekkere kont aan loop en geniet van het uitzicht :9~ rustig (zonder bedenkingen of aarzelen) m'n hoofd omdraai wanneer het geluid van een sportmotor mij ter ore komt. Zelfs nu, alweer heel wat jaartjes later, kan ik ieder gesprek abrupt onderbreken om te zeggen dat daar een vette motor rijdt. Dit tot soms grote frustratie van mijn vriendin die er nog steeds aan moet wennen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan