Hoe komen jullie aan je motorpassie?

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.609
71
Bussum
Greetings..!

Hoe komen jullie aan jullie passie voor motoren? Via vrienden, jeugd, of of en?


Ik heb mijn motorkoorts lang lang geleden al opgelopen bleek uit een gesprek met mijn ouders.. Ik zat vroeger altijd met kleine 'Matchbox' autootjes te spelen. Totdat ik van mijn broer een gele ANWB motor kreeg. WEG waren de autootjes })
Geen autootje meer aangeraakt, ik was altijd met de ANWB motor bezig.. Geen autootje meer aangeraakt sindsdien :P Altijd met het motortje bezig..

En nu jullie verhaal ;)
 
Eerst brommer gekocht (terwijl ik geld gespaard had om een RC vliegtuig te gaan kopen). Daarna de 4takt motorbromfiets van Johannes van Zonneveld horen lopen, damn ik was verkocht aan 4 takt! Daarna de SSjes, CB400 is dan een logische stap verder. Zo is het ongeveer gegaan. Wel laat, maar ik ben de eerste en jongste van de familie die motorrijd.
 
Vanaf mijn 16de , wilde ik motor rijden , mijn brommer (Suzuki TSX) wou namelijk niet harder dan 100km/h , naar van alles en nog wat verbouwd te hebben.

en dus toen ik 18 werd eerst motor rijbewijs gehaald en toen een RS250 en daarna mijn Auto Rijbewijs gehaald en toen was ik 22 en ging de rs ook niet hard genoeg meer dus maar ff een Mille gekocht!!! What's Next?? ;)
 
Geen idee. Zo ver mijn herinnering teruggaat was ik al stapelgek van motoren.

Zit niet in de genen, want verder is er bijna niemand in mijn familie die er iets om geeft. Mijn ouders hebben het er nooit op gehad, maar dat heb ik me nooit in de weg laten staan.
 
Was van jongs af aan al gek van motoren. Toen ik in mijn studententijd bij een toenmalige vriendin achterop de motor gezeten had was ik verkocht. Kort daarna heb ik mijn motorrijbewijs gehaald en heb ik mijn eerste motor gekocht.
 
Bij mij is het er ook wel met de paplepel ingegoten. Vroeger regelmatig achterop bij mijn pap. Mijn broer rijdt motor en toen mijn vriend motor ging rijden kon ik niet meer achterblijven. Wilde wachten tot ik klaar was met studeren maar dat kon echt niet meer haha :]
 
Bij mij heeft echt helemaal niemand in de familie een motor, zijn/waren ook de nodige twijfels bij mn ouders.

Weetnie hoe ik er aan ben gekomen, buurjongen kocht een motor, toen leek het me al wel leuk en raar maar waar, door het computerspel GTA Vice City ging het steeds meer kriebelen.
 
m'n pa is er gek op (maar mag niet van m'n moeder, hij rijd zich dood)
ikzelf ben op mijn 15e aangestoken met scooterrijden, na 2 scooters heb ik toen een schakelbrommer gekocht (derbi GPR, soort 50cc-mito) en toen was ik verkocht, ik wilde motor rijden
in oktober jarig, dus in maart pas begonnen met lessen (ouders B| )
nu ruim 2 maanden A RBW, vrolijk rondrijdend op mijn motorfietsje :]
 
het computerspel GTA Vice City
Haha, ik ben ook een addict.


Een maat van mij kwam eens met een viertakt cd50 aankakken, wat een vet geluid! en wat een mooie bak ook nog...buddy met omhoog staand kontje.
Ik moest er ook een hebben en sindsdien ben ik lekker aan het brullen, vooral op de motor (naverbranding :9 )
 
Daarna de 4takt motorbromfiets van Johannes van Zonneveld horen lopen, damn ik was verkocht aan 4 takt! Daarna de SSjes.... maar ik ben de eerste en jongste van de familie die motorrijd.
Voor mij geldt hetzelfde :)
Ik ben nu helemaal gek van 4takt geworden... Ik rij nu nog op een Honda DaX. 8-)
 
Bij mij heeft echt helemaal niemand in de familie een motor, zijn/waren ook de nodige twijfels bij mn ouders.
Same here. Hoewel de twijfels nog wel meevielen.

Maar echt passie, neuh, dat heb ik niet. Ik vind het dondersleuk, maar er gaan weken voorbij dat ik niet rijd. Het is en blijft gewoon makkelijker om de auto te pakken.

Maar ik kom er aan via 2 vrienden. Die reden ook motor, en als er dan 1tje met een mooie Duc aan komt zetten... begint er toch wat te kriebelen he :P Dus toen ben ik op mijn 21e ook maar begonnen. :)
 
Mijn neef had in zijn studententijd een Kawa 900 Z1. Maar hij zat dikwijls krap bij kas. Dan betaalde ik de benzine en mocht ik rijden met mijn neef achterop. Het duurde natuurlijk niet lang of ik wilde mijn eigen motor. Dat werd een Ducati 500 Pantah ... ondertussen 20 jaar geleden. ;)

indexk.jpg


Edit: piccie bijgeplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Bij mij was het een ritje achterop een Jawa. Ik was 14 jaar. De Jawa moest aangelopen worden omdat hij de accu telkens leegtrok en het was een ex-legermotor, zo'n mat groene. Maar dat ritje achterop en toen wist ik het zeker, ik ga ook motorrijden!
 
Ik was 15 en mocht de Blade van een collega proberen als hij mijn toen opgefokte scooter mocht proberen.. O-)

Daarvoor eigenlijk een beetje van zien op straat en in films etc...

:)
 
Vijftal jaar geleden op reis in Tenerife met vrienden. Er werd besloten van motoren te huren om een eilandrondrit te maken maar had toen nog geen rijbewijs en kreeg dus een scootertje onder m'n billen gepropt ;(
Gelukkig liet één van m'n vrienden me op een verlaten stuk weg eens rijden met de Dominator 650 die hij gehuurd had. Had de smaak meteen te pakken.
Terug thuis meteen besloten om te gaan lessen. Een jaar later had'k m'n rijbewijs :)
 
Paps had vroeger al de motor die hij nu nog heeft. Heb nog een foto dat ik als 4 jarig manneke op die motor was geklommen. Weet nog dat mijn vader altijd zei "niet als papa net gereden heeft, dan verbrand je je!" dus durfde ik nooit buiten te komen als ie weer eens net terug kwam...
... ach, jeugdsentiment. Maar goed, ik werd dus 18 en haalde eerst mijn B. Echter raakte ik steeds beter bevriend met mijn instructeur en besloot ook, na een half jaartje hard werken en sparen mijn A bij hem te halen. Pullfactor was dat hij dus ook niet kinderachtig was over de prijs. Daarbij komt ook nog dat ik 'rijbewijzen spaar', voor de wannahave ga ik binnenkort op voor BE. Handig voor later de caravan met de kids... je kan het maar beter hebben ;)
Nu wil het feit dat een motor in aanschaf en onderhoud en gebruik en belasting en verzekering een stuk goedkoper is als een auto, en het ook een leuke lang ingesleten hobby is, en ik maar een arme hardwerkende student ben, dat ik dus ook mijn eigen motortje heb *D .

Tot zover, the Chef history :]
 
hoe banaler kan het zijn, maar de serie renegade heeft er deels voor gezorgd.
Ach je bent 12 en je wilt dan ook lekker op een chopper door Amerika knallen.

Alleen is het nu een sport geworden in NL
:+
 
't was me aangeboren zeg ik maar... maar omdat mn ouders echt niet wilden dat ik motor ging rijden en ik in mn kinderjaren niet voldoende en goede argumenten kon verzinnen was het helemaal weggezakt. :o

Het koorts ging nooit weg eigenlijk, motoren bleef me altijd wel boeien, maar in mindere mate B|

Later toen ik 18 was een keer achter op een rs gezeten, alleen was toen bezig met mn autorijlessen :X
Gelijk de dag daarna heb ik alle info verzameld voor motorrijlessen en ben ik toch gaan
motorrijden 8-) Stiekem begonnen zonder dat mn ouders het wisten en een motor gekocht :X
Alleen toen ze het allemaal hoorden waren ze niet echt blij :z
 
Ik had met mijn beste vriend afgesproken toen we 9 waren dat we ooit eens op vakantie zouden gaan op de motor. zijn vader had 3 klassieke motoren, dus het kriebelde wel. Daarna het er vaak over gehad. Hij ineens begonnen met lessen, ik ook, en tadaa 2x rijbewijs. 1x suzuki vx800 en een keer xj600sDiversion. De vakantie komt nog... Het is geen hobby of passie maar een niet weg te denken component uit mijn leven
 
Terug
Bovenaan Onderaan