Hoe komt dit????

Er heeft in moto 73 een vergelijkingstest gestaan over deze motor samen met volgens mij een suzuki 750 en een honda 900.Alleen dit was een aantal jaren geledenen de yamaha kwam er niet zo goed vanaf duidelijk een racer met een helelange eerste versnelling.Misschien kun je via moto 73 nog een verslag opvragen alleen het jaar en welk no. weet ik niet.
 
De R7 was in standaard uitvoering helemaal niet zo snel, in de zin van vermogen. Een GSX-R 750 uit die tijd (srad) was al sneller, en veeeel goedkoper. Om eruit te halen wat erin zat moest je voor een kapitaal aan kit spullen monteren, en dan nog bleef t een motor met een race-karakter, bijv een close ratio versnellingsbak, waardoor hij tamelijk onpraktisch is op de openbare weg.
Wel schijnt ie superstrak te sturen. In Engeland rijden er R7/1's rond, het rijwielgedeelte van een R7 met het blok van een R1. Maar t blijft erg duur!
 
Beschrijving; Yamaha YZF-R7 (1999)
Motor; Vloeistofgekoelde 20-kleps viercilinder DOHC
Cilinderinh.; 749cc (72x46mm)
Max. verm.; 160pk bij 13.700tpm
Transmissie; Zes versnellingen, kettingaandrijving
Frame; Aluminium deltaboxframe
Vering; Telescoopveren voor, enkele schokdemper achter
Remmen; Dubbele schijfremmen voor, enkele schijfrem achter
Gewicht; 176kg met volle tank
Topsnelheid; 290km/u

Ter vergelijking; vrij logisch dus dat ie iets duurder is

Beschrijving; Yamaha YZF-R6 (1999)
Motor; Vloeistofgekoelde 16-kleps viercilinder DOHC
Cilinderinh.; 599cc (65,5x44,5mm)
Max. verm.; 120pk bij 13.000tpm
Transmissie; Zes versnellingen, kettingaandrijving
Frame; Aluminium deltaboxframe
Vering; Telescoopveren voor, enkele schokdemper achter
Remmen; Dubbele schijfremmen voor, enkele schijfrem achter
Gewicht; 169kg met volle tank
Topsnelheid; 266km/u
 
Heb nog een video da'k een paar rondjes rijdt op Ales met voor me een OW-01 en een OW-02 met elkaar aan het spelen..... erg zeldzaam spul samen !!

Helaas beeld erg klote.......
 
@ GPZ_Pauluske :

de cijfers die je daarboven geeft zijn wel van de full-race machine. Origineel werd de machine afgeleverd op pakweg 100 pk . Het "grappige" was wel dat alle benodigde hardware (nokkenassen,..) standaard aanwezig was, maar zoals hierboven reeds een paar keer gezegd dat als je het beest volledig wou vrijlaten nog extra $$$$ moesten gespendeerd worden aan een andere airbox, carburatie, kabelboom,... (ongeveer evenveel als het basispakket als je alles wou). Vermoedelijk is dus een machine met kit nog duurder! Lijkt me vooral leuk voor mensen die dit bedrag als zakgeld zien, maar voor dit bedrag koop je vandaag nog exclusievere/mooiere motoren.
 
Ik ken er iemand die zo een machine heeft alhoewel ik em nog niet in het echt heb kunnen zien
Ik ken er ook een. Zijn machine heb ik al meer dan eens gezien. Trouwens van de zomer nog een andere in het wild gespot bij het eiland van Maurik.
 
Volgende keer dat ik een topic start waarvan het eigenlijk de bedoeling is dat er niemand serieus reageert anders dan boos zet ik het er gewoon bij denk.
 
Volgende keer dat ik een topic start waarvan het eigenlijk de bedoeling is dat er niemand serieus reageert anders dan boos zet ik het er gewoon bij denk.

Tsja moet je een beetje doorheen proberen te kijken hier op m-f is mijn ervaring.
En tussen het geneuzel door is er toch aardig wat info naar boven gekomen ?

Topictitel had je imho dan ook iets beter kunnen formuleren :X
 
Van de R7 zijn maar 150 modellen gemaakt om aan de SBK mee te mogen doen. Met een standaard R7 was je er nog niet, je moest een kit kopen die net zo prijzig was als de aanschafprijs om een snelle racer te hebben :9 toch? :+

Was men destijds bij yamaha nie aardig over de rooie dat flammini de WSBK-regels wijzigde (cylinder inhoud naar 1000 cc) waardoor het hele geld geinvesteerd voor die kit weggegooit geld was??
 
Terug
Bovenaan Onderaan