Hoe komt ik aan een registratieplaatje (balhoofd)?

Lecram

MF veteraan
18 nov 2002
3.602
22
Barendrecht
Op het balhoofd zit een registratieplaate met o.a. het framenummer, type en gewicht. Ik heb eens op internet zitten speuren maar het lijkt erop dat dit plaatje niet meer leverbaar is.

Let op! het gaat om een orgineel Honda plaatje van rond 1973!

Wie weet hoe ik aan zo'n plaatje kan komen?

registratie%20plaat.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als het goed is staat je framenummer ook ergens ingeslagen. op je kentekenbewijs staat waar.

Dat is mij bekend, maar daar gaat het mij niet om. Ik heb mijn frame laten spuiten en dat plaatje wat je op de foto ziet ziet er niet fris meer uit. Die wil ik vervangen door een nieuwe. Zo'n nieuw plaatje zoek ik.
 
Bij mijn weten zijn die typeplaatjes uniek. Eén per fiets dus. Als je een (zo goed als) nieuw plaatje zoekt, dan zit daar waarschijnlijk ook een zo goed als nieuwe fiets aan vast. En los daarvan, als je zo'n plaatje overzet zal het nummer op het frame niet meer overeenkomen met het nummer op het plaatje...

Correctie: er blijken wel degelijk repro-typeplaatjes te bestaan. Zie website van de Duitse CBfourclub

11vlg5g.jpg
 
Laatst bewerkt:
Of je maakt van het zwarte gedeelte een sticker, gooit het plaatje even in de verfafbijt en je plakt de sticker terug.
Wellicht niet origneel meer, maar niemand die het ziet. Zeker niet als je stickertje maar nèt past.
 
ik heb het zelfde probleem met een 85er honda.

ik ga zo de rdw even mailen, misschien weten die.
is dat plaatje wel verplicht? mijn andere motoren( uit 88 en 91) hebben die plaatjes niet
 
Ik heb hetzelfde plaatje ook niet terug gemonteerd op mijn fris gepoedercoate frame. In het balhoofd is aan andere zijde het nummer nog wel aanwezig. Het plaatje bewaar ik bij mijn papieren en is dus bij controle wel te laten zien...
 
Laatst bewerkt:
Je zou misschien ook een aluminium plaatje kunnen laten zeefdrukken. Zien dat je het plaatje op de computer krijgt (liefst als vector bestand) en dan moet het niet zo moeilijk zijn om hem na te maken. Slag lettertjes er bij zoeken enz..

T enigste is dat het misschien een beetje illegaal overkomt op diegene die het gaat bedrukken.
 
Je zou het oude plaatje kunnen scannen en met photoshop kunnen bewerken en er een sticker van laten maken. Of je maakt met PS een geheel nieuw plaatje. Die zou je op een nieuw metalen plaatje kunnen plakken.
Het staat natuurlijk wel af.
 
Ik heb het plaatje al gemaakt. Zoek alleen nog een typeplaatjesleverancier voor het drukken ervan. iemand tips?

Plaatje heb ik voor publicatie wat vager gemaakt. Is in werkelijkheid van hoge resolutie

full
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik hoop dat je succes heb met het maken van het plaatje.
Ik zit met hetzelfde probleem voor een honda cb1100RB, daar mist het plaatje van en dat wil ik ook erg graag weer zo origineel mogelijk maken.
Bij honda zelf zijn ze niet meer leverbaar helaas.
 
Probeer het eens op een MBO school waar elektrotechniek gegeven wordt. Op de electronica-afdeling kunnen ze printplaatjes maken maar ook vaak frontplaten etsen. Als je de afbeelding van je plaatje op ware grootte aflevert kunnen zij een plaatje voor je maken.
 
Kan je geen sticker laten maken van het zwarte en op een alu plaatje plakken?
die cijfers zijn wel tekrijgen in de winkel
 
Terug
Bovenaan Onderaan