hoe koni's instellen?

Ceebee400Tee

MF veteraan
13 jan 2003
1.229
0
Utrecht
:) Ik heb vandaag voor een mooi prijsje 2 heel goeie Koni's gekocht:

full
 
Maar... Hoe stel ik nu de demping juist af? Ik bedoel wat moet je eerst afstellen: vering of demping? Het type is 7610-1302.

full
 
Ik heb precies dezelfde. Ik wist niet eens dat je de demping kon afstellen... Dus bedankt voor dit topic! (Dus gauw maar even gekeken en inderdaad. Bij mij staan ze ook op twee.)

Volgens mij is de volgorde niet van belang.

De vering stel je in op basis van de belasting.

Met de demping stel je het gewenste comfort in (soepel: comfortabel, strak: sportief). Nu weet ik alleen niet wat de cijfers betekenen, maar dat ga ik eens uitproberen.
 
Ik heb precies dezelfde. Ik wist niet eens dat je de demping kon afstellen... Dus bedankt voor dit topic! (Dus gauw maar even gekeken en inderdaad. Bij mij staan ze ook op twee.)

Volgens mij is de volgorde niet van belang.

De vering stel je in op basis van de belasting.

Met de demping stel je het gewenste comfort in (soepel: comfortabel, strak: sportief). Nu weet ik alleen niet wat de cijfers betekenen, maar dat ga ik eens uitproberen.
soepel is 4 en super sportief is 1. :Y


(en 2 is n normale stand.)
 
soepel is 4 en super sportief is 1. :Y


(en 2 is n normale stand.)

sorry........ maar het is precies andersom..........
rij zelf al jaren met koni's
in de gebruiks aanwijzing staat het volgende over de demper standen:
1- licht gebruik, solo
2- standaard
3- sportief gebruik en/of duo pasagier
4- duo en volle bepakking en/of zeer sportief gebruik
 
Volgens mij hoort er ook een soort haaksleutel bij te zijn om de veerspanning af te stellen.
 
sorry........ maar het is precies andersom..........
rij zelf al jaren met koni's
in de gebruiks aanwijzing staat het volgende over de demper standen:
1- licht gebruik, solo
2- standaard
3- sportief gebruik en/of duo pasagier
4- duo en volle bepakking en/of zeer sportief gebruik
:Y klopt !
 
Dank voor jullie reacties. Ga het snel uitproberen.

Ik heb na wat surfwerk nog wat info gevonden van Ikon (Koni) zelf: http://www.ikonsuspension.com/download/fitting.pdf (klik!)
 
sorry........ maar het is precies andersom..........
rij zelf al jaren met koni's
in de gebruiks aanwijzing staat het volgende over de demper standen:
1- licht gebruik, solo
2- standaard
3- sportief gebruik en/of duo pasagier
4- duo en volle bepakking en/of zeer sportief gebruik
|( mijn fout.
 
Ik heb ze zelf ook op mijn cb liggen..

Zelf heb ik de demping op 2 staan en jawel ook de veerweg staat op 2 :Y

Wanneer ik de veerweg op 1 heb staat had ik op de snelweg het gevoel dat mn achterband een beetje aan het "dansen" was... Toen ik de veerweg op 2 zetten kon ik lekker :] .

Ik heb nog de orginele boekjes van die dingen dus als je een mailtje stuurt kan ik wel even een scan voor je maken..

Je hebt in ieder geval een soort sleutel nodig om de veerweg te stellen.. of veel kracht in je handen..


Het beste,


Stan
 
je kan ook een draadeind door de onderste gaten steken en dan heb je een soort hefboomwerking en kan je makkelijker meer kracht zetten
 
bestaan er verschillende koni's of is er iets mis met die van mij heb namelijk zo geen zwaart rondje waarmee je de instelligen kan doen
full
 
Eigenlijk zijn er 3 soorten;
1. de oudste zonder instelbare demping, tenminste zonder demontage van veer. Bij gedemonteerde veer en geheel gecomprimeerd kan de demping wel versteld, door de zuigerstang te verdraaien.
2. Stalen uitvoeriing met instelbare demping.
3. Aluminium uitvoering met instelbare demping.

Suc6
 
Ik heb ze zelf ook op mijn cb liggen..

Zelf heb ik de demping op 2 staan en jawel ook de veerweg staat op 2 :Y

Wanneer ik de veerweg op 1 heb staat had ik op de snelweg het gevoel dat mn achterband een beetje aan het "dansen" was... Toen ik de veerweg op 2 zetten kon ik lekker :] .

Ik heb nog de orginele boekjes van die dingen dus als je een mailtje stuurt kan ik wel even een scan voor je maken..

Je hebt in ieder geval een soort sleutel nodig om de veerweg te stellen.. of veel kracht in je handen..


Het beste,


Stan

:} You've got mail!
 
Terug
Bovenaan Onderaan