Hoe krassen in de kunstof behuizing van een spiegel verwijderen.

Mr. M

MF veteraan
17 feb 2014
1.835
119
Wageningen
Facebook
Twitter
Dag allemaal,

Ik heb wat krassen op de spiegels. Sommige tot een 0.5 mm. Andere zijn oppervakkig. Behuizing is zwart.
Ik lees zaken als krassen wegschuren, polijsten en weer op kleur brengen met bv gekookte lijnzaadolie.
Maar wellicht is er nu een prima goedje in de markt die het allemaal makkelijker maakt.
Of spuiten. Is daar speciale kunstof lak (spuitbus) voor?
Ik lees ook over de boel verwarmen met een föhn. Link?

Maw, ik sta in dubio, hebben jullie ervaringen en wil je die delen?

Alvast dank, Marten
 
Ik heb ooit mijn koplampen van de auto fijn geschuurd en daarna gepolijst met meguiars plastx werkte zeer goed. Ik weet niet of je spiegels standaard glad kunststof zijn of ruw maar anders is dat zeker aan te raden!
 
Zal morgen checken. Het zijn de spiegels van een K1200RS (vierkante). Passen nl ook op een 1150GS en geven een veel beter zicht. En zijn stukken mooier dan die originele pollepels.
 
Staat er toevallig ook op wat voor kunststof het is, dan kunnen de materiaal experts hier een goed antwoord geven.
Dit staat erop:
Spiegelhuis.jpg


Zegt mij niet zoveel. B&M - merk?
 
Er is in de vakhandel fulprimer in spuitbus , eerst de behuizing opschuren met korrel 600 dan de krassen opvullen met de fulprimer het woord zegt het al ( vult op ) na droging goed glad schuren met korrel 1000 en 2000 dan spuiten in de kleur goed laten drogen (je kan er gewoon mee rijden) en na een paar dagen de kleurlaag licht polijsten met korrel 2500 tot de kleurlak glad is de lak laag is dan een beetje dof , dan met een polijst machine met cleaner 4 polijsten , het is een monniken werk maar zo doen wij dat , ook met autoschades , doe er je voordeel mee .
 
Terug
Bovenaan Onderaan