Hoe krijg ik chromen uitlaten zwart..

yoan

MF'er
20 mei 2005
54
0
Doetinchem
hallo MFers,

Ik bezit een Honda CBR1100XX Blackbird en ik zou de originele chromem dempers graag zwart hebben.

Nu heb ik al bij een powdercoatbedrijf geinformeerd die hittebestendig kan powdercoaten maar dan moet ik de uitlaten ontdaan van al het chroom aanleveren.

Het struikelblok blijkt te zijn dat de dempers chroom zijn.

Is het een optie om alles te ontvetten, opschuren, ontvetten, primer en dan hittebestendige lak van bv. Hammerite er op te spuiten?

De dempers worden tenslotte niet zo heet als de uitlaatbochten.

elke tip is welkom.

De chromen dempers...

2003-Honda-CBR1100XX-SuperBlackbird.jpg


voorbeeldje van het zwart..

blackexhaust.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb net ff een reactie gehad van speedlinecoatings ivm het coaten van chroom en zij zeggen dat ik men dempers niet eerst moet laten ontchromen, ze stralen en coaten het zonder probleem, aldus speedlinecoatings
 
Hopelijk wordt na het antwoord dat 2712 heeft gekregen,het duidelijk dat het wel mogelijk is om chroom te spuiten.Ik blijf wel bij mijn standpunt dat zijn eigen dempers verkopen en zwarte weer aanschaffen de beste optie is.Maar de discussie was ,wel of niet te spuiten.En daar is nu duidelijkheid over.
 
Hopelijk wordt na het antwoord dat 2712 heeft gekregen,het duidelijk dat het wel mogelijk is om chroom te spuiten.Ik blijf wel bij mijn standpunt dat zijn eigen dempers verkopen en zwarte weer aanschaffen de beste optie is.Maar de discussie was ,wel of niet te spuiten.En daar is nu duidelijkheid over.

Ik heb net ff een reactie gehad van speedlinecoatings ivm het coaten van chroom en zij zeggen dat ik men dempers niet eerst moet laten ontchromen, ze STRALEN en COATEN het zonder probleem, aldus speedlinecoatings
Coaten is geen spuiten en ze worden gestraald.

Chroom geeft van zich zelf geen hechting, of je nu primers gebruikt of niet.
De laklaag als 1 geheel blijft wel zitten omdat het 1 laag is, zodra je 1 beschadiging krijg gaat het bladeren omdat het geen hechting heeft met het chroom.

En als een bakker, timmerman, schoenverkoper etc. hier zegt dat het wel blijft zitten en meerdere spuiters van niet, wie zal er het meest van weten :W
 
Laatst bewerkt:
Na 20jaar spuiten(coaten)van diverse materialen ,durf ik wel te zeggen dat ik een beetje weet waarover ik praat.Ideaal is en wordt het niet.Ik heb ook twee maal aangegeven dat verkopen van de verchroomde en kopen van een paar zwarte de beste optie is.Het ging er om is het mogelijk?
 
Opbokken oma!!

Topic even gelezen omdat ik ook met een chromen tank zit die gespoten moet worden. Is een tank van een ducati scrambler uit '68, chromen ondergrond met daar gedeeltelijk lak over heen, dit idee:

moto-foto-details-L-aTkPvz.jpeg


Ik ben zeker een uur of 10 alles bij elkaar bezig geweest met afbijt, plamuur- en steekmes, dremel met borsteltjes en schuursponsjes om die zooi eraf te krijgen. Ik zou gewild hebben dat chroom niet zo goed hecht als hier werd beweerd :+
 
Tja, dan moeten we maar besluiten dat de ene chroom de andere niet is;dat er goede en minder goede schuurders zijn maar vooral veel theoretisch gewauwel van dat het niet kan.
Van mijn Triumph scrambler heb ik ontchroomd: grab rail,achterlicht,koplampring,en de hitteschilden (4 stuks). Staat allemaal in mat zwart.
Geen schrammetje erop,afspuiten gebeurt met hoge druk (koud water),nog steeds in perfekte conditie.
Een goeie raad: laat u informeren door profis (autolakkerij,verffabrikanten,...).

Yes,it can !
 
hallo MFers,

Ik bezit een Honda CBR1100XX Blackbird en ik zou de originele chromem dempers graag zwart hebben.

Nu heb ik al bij een powdercoatbedrijf geinformeerd die hittebestendig kan powdercoaten maar dan moet ik de uitlaten ontdaan van al het chroom aanleveren.

Het struikelblok blijkt te zijn dat de dempers chroom zijn.

Is het een optie om alles te ontvetten, opschuren, ontvetten, primer en dan hittebestendige lak van bv. Hammerite er op te spuiten?

Ik heb een spuitbus hittebestendige lak gehaald bij de Gamma. Deze zit er al 5000 km op.zie foto

De dempers worden tenslotte niet zo heet als de uitlaatbochten.

elke tip is welkom.

De chromen dempers...

[afbeelding]

voorbeeldje van het zwart..

[afbeelding]
 
Terug
Bovenaan Onderaan