hoe krijg ik chroom eraf

rat-polle

Rookie
31 dec 2008
11
0
ik heb een paar velgen waarvan het chroom loslaat
hoe krijg ik dit eraf zou het met afbijtmiddel kunnen?
 
zandstralen of parelstralen
is het makkelijkst
maar dan moet je naar tijd wel weer je velgen bewerken
met lak of een nieuwe laag chroom
 
ok maar het moet zo goedkoop mogelijk omdat ik het thuis wil doen (ratbikers.....) want ik ga ze op mijn werk poedercoaten
 
dan wordt het de flex met draadborstel of gewoon de losse bladders er af en overal overheen poedercoaten (Eeeeeeeeeehm trouwens.... ratbike? dan is een bus matzwart goed genoeg :Y )
 
Laatst bewerkt:
ratbike....?

poedercoaten????

dan kun je beter de vervellende velgen zo ff door de modder rijden en dan een of ander busje matzwart eroverheen..

zoals magnamaniac al aangeeft
 
Je zou dit eens kunnen proberen (ik heb geen idee of dit werkt hoor, heb het gewoon op internet gevonden, ik ga zelf meestal voor een flex met staalborstel):


Ontchromen van onderdelen
Het ontchromen van een onderdeel is gemakkelijker en goedkoper dan men denkt! Men heeft een kuip nodig, groot genoeg om het stuk volledig onder te dompelen in water. Het stuk wordt vervolgens aan de negatieve klem van een batterijlader gekoppeld, en aan de positieve klem koppelt men een koperen plaat of staaf aan. Men moet een beetje zuur bij het water voegen om een elektrische stroom toe te laten tussen beide stukken. We raden aan de klemmen van de batterij-lader niet in het mengsel te plaatsen, om te vermijden dat ze worden aangevreten door het zuur. Het volstaat de batterijlader op 6 of 12 volt te schakelen en de stroom te regelen op 3 of 4 A. Minstens om het halfuur de staat van het stuk controleren. De stroom laat het te behandelen stuk los en zal zich op het koper neerzetten. Met hetzelfde principe verwijdert men ook nikkel of zink! Probeer eerst op een misbaar onderdeel!

Bron: http://www.motorklassiek.nl/techniek-en-meer/zelf-vernikkelen
 
mag je als nog een hele beste straalkast/cabine hebben want chroom zit goed vast normaal gesproken en dit straal je er niet zomaar vanaf
meestal wordt het product in bad gedompeld waardoor de chroom loslaat en het product weer kaal is en daarna klaar is om evt. opnieuw te worden verchroomd.
als het ook echt goed verchroomd wordt wordt het in diverse lagen gedaan:
eerst wordt het verkopert daarna vernikkeld en dan pas komt de chroom erop dit allemaal om te zorgen voor een goede hechting en bescherming van het product.
maar dit zal bij je velgen wel niet het geval zijn
 
was er al bang voor
ik probeer wel ff iets komt goed bedankt allemaal
 
poedercoaten en ratbike gaat niet echt samen lijkt me? Gewone spuitverf blijft niet zitten op chroom. Hammerite er op kwasten, dat is stroperig genoeg. Of tectyl.
 
poedercoaten en ratbike gaat niet echt samen lijkt me?

Hangt er vanaf hoe je het bekijkt. Poedercoaten is meestal erg netjes en dat is niet iets wat je bij een ratbike gewend bent maar aangezien TS dit op z'n werk kan doen (=gratis) is deze optie wel goedkoper dan een bus spuitverf.

Als je toch je wiel er uit hebt liggen...
 
Als TS het ratbiken ongeveer net zo benadert als ik snap ik het coaten ook wel.
Dwz de motor voor weinig zodanig opbouwen dat hij heel blijft en rijden blijft zonder ernaar om te kijken, waarbij mooi niet belangrijk is en poetsen als waste of time word gezien.
Mijns inziens hoeft een ratbike niet per se van ellende uit elkaar te vallen


Groet Dennis die wegens een verrot frame dus ff niet rijden kan nu
 
Mijns inziens hoeft een ratbike niet per se van ellende uit elkaar te vallen

:^


Wat je kan doen is de velgen zoveel mogelijk vnan losse delen verwidjeren.
Hamerite Non-Ferro Hechtprimer er op spuiten en daarna de gewenste kleur(mameraje ;) )
 
wat ik niet begrijp:
als je op je werk kan poedercoaten, dan kan je op je werk toch ook stralen???
Wat ik heb begrepen is dat werk wat gepoedercoat moet worden eerst helemaal kaal moet zijn, en dat gebeurt vaak weer door stralen(kan het verkeerd hebben natuurlijk)
 
Hiero in apeldoorn strooien ze als de pleuris met die klote pekel, als je dus voor de echte ratbike-look gaat moet je hier es heen komen, naar een wasserette gaan en je motorafsproeien, en daarna 100 km door apeldoorn (lees: pekelstad) heen rijden, je bent zo van je chroom af!
 
ok maar het moet zo goedkoop mogelijk omdat ik het thuis wil doen (ratbikers.....) want ik ga ze op mijn werk poedercoaten
pekel natuurlijk :P , gewoon een zinken bad vullen met een zoutoplossing en je velgen daar een weekje of 2 in laten trekken... komt de schroom er vanzelf af (als je alu velgen hebt zeker)
 
Terug
Bovenaan Onderaan