hoe krijg ik de remklauw van mijn remschijf af?

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
ik ben nu bezig met de keering van mijn motor te vervangen, maar ik loop nu al vast bij het verwijderen van de remschijf :$. Dat ding zit om mijn remschijf als een hand om een stuur. hoe krijg ik dat los? Ik wil graag verder. Ik heb dat onderste metalen ding ook ingedrukt, aar dat lijkt ook niet te helpen :(

Het gaat om honda cb400sf trouwens als dat nog uitmaakt :P
 
ik ben nu bezig met de keering van mijn motor te vervangen, maar ik loop nu al vast bij het verwijderen van de remschijf :$. Dat ding zit om mijn remschijf als een hand om een stuur. hoe krijg ik dat los? Ik wil graag verder. Ik heb dat onderste metalen ding ook ingedrukt, aar dat lijkt ook niet te helpen :(

Het gaat om honda cb400sf trouwens als dat nog uitmaakt :P

Neem aan dat je de voorvork keerring wil gaan vervangen? Een motor heeft er meer namelijk.
En neem ook aan dat je vastloopt op het verwijderen van de remklauw van je remschijf?

Kan zijn dat je schijven wat versleten zijn en je dus een opstaand randje hebt en je dus niet zo je klauwen eraf kan schuiven. Probeer de klauw te draaien op de schijf zodat je dus eigenlijk je remzuigers naar binnen drukt. Dan heb je meer speling en kan je hem er zo afschuiven.

Meet dan ook gelijk je remschijven even op. Grote kans dat ze op zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik begrijp denk ik niet waar je mee bezig bent. Weet je dat zelf wel? Je bent bezig met een keerring (van de wielas?) en je krijgt de klauw niet los? Krijg je de klauw niet los van de vorkpoot of kan je het wiel met daaraan vast de remschijf niet tussen je klauw vandaan frommelen.?

Wat wil je bereiken met je sleutelactie?
 
ok, olie even van mijn handen gehaald nu verhaal even typen. Het gaat om de voorvork keerring. Om de voorvork vrij te maken moet de remklauw van de voorvork af. De klauw zit door een randje om de schijf geklemd en daardoor krijg ik hem dus niet los.

Wat ik dus wil bereiken is dat ik de remklauw los heb van de schijf zodat het wiel eruit kan en daarna de voorvork.

Als ik het goed begrijp. Moet ik de remschijf kantelen en druk uit oefenen om hem vrij te krijgen?
 
ok, olie even van mijn handen gehaald nu verhaal even typen. Het gaat om de voorvork keerring. Om de voorvork vrij te maken moet de remklauw van de voorvork af. De klauw zit door een randje om de schijf geklemd en daardoor krijg ik hem dus niet los.

Wat ik dus wil bereiken is dat ik de remklauw los heb van de schijf zodat het wiel eruit kan en daarna de voorvork.

Als ik het goed begrijp. Moet ik de remschijf kantelen en druk uit oefenen om hem vrij te krijgen?

Nee. De remklauw, schijf lekker op de velg laten zitten. Of een andere manier dat je je remzuigers in kan drukken.
Schroevendraaier voorzichtig mee zijn. Kunnen remblokken niet allemaal goed tegen net als veel kracht zijdelings op je schijf.
 
Laatst bewerkt:
Nee. De remklauw, schijf lekker op de velg laten zitten. Of een andere manier dat je je remzuigers in kan drukken.
Schroevendraaier voorzichtig mee zijn. Kunnen remblokken niet allemaal goed tegen net als veel kracht zijdelings op je schijf.

sorry typfout... heel dom... naja ik ga nog eens proberen. Lukt dat niet. dan kom ik wel weer terug :+
 
Dit bedoel ik:

Het rode, je remblokken, vallen wat binnen de rand van de schijf doordat ze versleten zijn en je hem er dus niet zo af kan schuiven. Als je die dus terug kan drukken (geel) dan heb je ruimte om ze eraf te pakken.

full
 
wel veel geprusts, maar niet gelukt. Alles wat ik los had weer netjes vast gezet en maar even afspraak maken bij de dealer en daar goed gaan kijken hoe ze het daar doen en de volgende keer dan maar weer zelf.
 
Hulzie sleutelt soms met nog meer sleutel fanaten in een loods in Drenthe. Misschien als je het lief vraagt mag je komen kijken/meesleutelen als je voor ongeveer 25 mensen macaroni meeneemt :o :+ O-)


that's alot of macaroni. Geen spaghettie? Of maken we dag geen spaghettiebruggen?:+

Waar staat die loods?:P Zit er serius over te denken. Is waarschijnlijk nog goedkoper dan wat ik bij dealer betaal:P
 
Zal ik het proberen uit te leggen? Zo zou ik het doen: Ik zou de remklauw los maken van de vorkpoot, ik zou de losse remklauw voorzichtig heen en weer wrikken op de schijf. Als het goed is gaan dan de zuigertjes een beetje naar binnen. Door de ruimte die zo ontstaan is kan je de klauw van de schijf af wrikken.

Doe maar eens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan