hoe krijg ik de remklauw van mijn remschijf af?

Hypertraxxx

MF veteraan
22 mei 2008
1.617
0
ik ben nu bezig met de keering van mijn motor te vervangen, maar ik loop nu al vast bij het verwijderen van de remschijf :$. Dat ding zit om mijn remschijf als een hand om een stuur. hoe krijg ik dat los? Ik wil graag verder. Ik heb dat onderste metalen ding ook ingedrukt, aar dat lijkt ook niet te helpen :(

Het gaat om honda cb400sf trouwens als dat nog uitmaakt :P
 
ach ik moet ergens beginnen. Ik heb niemand in mijn omgeving die het mij leren kan. Dan moet ik het zo proberen. Elke poging houd ik wel wat kennis aan over :). Misschien vrijdag nog eens proberen :)

Als je ergens moet beginnen, zou ik niet met de remmen beginnen...

Tip van Jip: De opmerking van CR125 (de truuk met de schroevendraaier) kun je beter snel vergeten.
 
Die loods staat in Steenwijk, 24 april weer raak daar, welkom hoor. Hier thuis in Staphorst trouwens ook.

Serius? Ik rijd elke week 4 keer langs staphorst ofzo. Ik woon 20 kilometer vanaf steenwijk. Ik kan er in 20 minuten zijn. Is echt klein eindje. 24 april, moet ik wel werken aan het eind van de ochtend. Het zou wel heel tof zijn als je helpen kan. Ik zal je even PM sturen.

Ik ben trouwens wel heel benieuwd met wat voor project jullie bezig zijn in steenwijk met zoveel mensen :)

EDIT: PM functie staat uit :(
 
Laatst bewerkt:
Post eens een foto van je voorpartij en remklauw als je kunt, klauw ook van de achter kant.
Ben aan het googelen geweest op die fiets en kom gewoon bij een gewoon soort klauw terecht n.l. kan niet moeilijk zijn.
 
Zal ik het proberen uit te leggen? Zo zou ik het doen: Ik zou de remklauw los maken van de vorkpoot, ik zou de losse remklauw voorzichtig heen en weer wrikken op de schijf. Als het goed is gaan dan de zuigertjes een beetje naar binnen. Door de ruimte die zo ontstaan is kan je de klauw van de schijf af wrikken.

Doe maar eens!

Dat zei ik hem ook al ;)

Als de TS nu morgen om 6.00 ff in Staphorst komt... neem wel ff gereedschap mee :P
 
Demontage bij dat type is,

Eventueel spatbord verwijderen.
As uit voorwiel verwijderen. = tikken.
Voorwiel eruit pakken.
Vervolgens blijven de klauwen aan de poten zitten.
Dan klauw van poot losmaken.
En los zijn ze!
 
Ja echt, je mag met alle plezier hier langskomen daar niet van.

Maar echt eerst het voorwiel eruit, dan krijg je een heel andere weerstand van de remvoeringen, en dn kun je andere kracht zetten, als het voorwiel eruit is, wel de remzuigers terugpersen, anders krijg je het wiel er niet weer in.

Daar heb ik ook wel een gereedschapstuk voor wat er voor is om remzuigers terug te drukken, maar dat wil met een lijmklem veelal ook wel.

Ik dacht dat je klauw langs onderen aangreep en dicht gebouwd zat, maar dit is gewoon standaard langs boven net als bij een GSX-R of mijn Intruder, of of eigenlijke elke motor. Alleen t.o.v mijn Intruder 1400 zul je dubbelzuiger systeem hebben, maar dat doet aan methode van werken niks af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan