hoe krijg ik dit weer mooi aan het blinken?

roythijssen

MF'er
28 feb 2010
96
0
kan iemand mij vertellen hoe ik dit weer mooi aan blinken krijg zonder het opnieuw te laten ver chromen.....
full
 
Met een spuitbus hitte bestendige blink-verf.

Mooi krijgen gaat wel, mooi blinkend houden is volgens mij een ander verhaal(vooral zonder dat laten verchromen)
 
Ik zou het elke dag ietsjes vochtig maken met een zacht lapje/koordje diesel .... en veel rijden, alles wat niet muurvast zit en in ieder geval alle oxiden, het dondert er af; eenmaal schoon is een keertje per week of per maand genoeg.

Maar niet doen als je binnenshuis stalt want die lucht wil je echt niet in huid, haar, beddengoed, koelkast en levensmiddelen.
 
Ik zou het elke dag ietsjes vochtig maken met een zacht lapje/koordje diesel .... en veel rijden, alles wat niet muurvast zit en in ieder geval alle oxiden, het dondert er af; eenmaal schoon is een keertje per week of per maand genoeg.

Maar niet doen als je binnenshuis stalt want die lucht wil je echt niet in huid, haar, beddengoed, koelkast en levensmiddelen.
:^
 
Ik heb vorig jaar bij Hein Gericke in Aken een flesje "optiglanz" gekocht.(weet niet of ze het hier ook hebben)
Is hiervoor gemaakt, en is werkelijk superspul !
Op de delen die je weer wilt laten glimmen spuiten, een paar minuten laten intrekken, en daarna met hogedruk reiniger afspuiten, en alles glimt als nooit tevoren !
Zelfs bij m'n pekelfiets werkte dit spul, en bij plekken waar ik met de hogedrukreiniger niet goed bij kon gewoon een schuursponsje gebruikt.

dit staat op het flesje : www.OptiGlanz.eu
 
In de gauwigheid gezien is dit een vt600 of 750.
Ik dacht dat het gelakt spul is
Makkelijkste is even eraf schroeven en licht zandstralen, dan heb ik het alleen over de covers!
 
Nee, dat betekent dat JIJ werkt .... niet mijn stijl.

:o

Haha!

Ja, kost wel wat uurtjes. Ben ik volledig met je eens!

Maar 1 keer bikkelen en daarna gewoon 1 x per 2 weken of 1 x per maand even ophalen.

Heb je niet een fijn straalspuitje? Dan erg fijn glasparelgrid gebruiken en daarna waterproof op schuren: 400/800/1200 en dan even commandant 3 (de rode) en daarna commandant 4 (de groene) en het blinkt ook als een gek })

Voor het echt mooie opschuren tot korrel 2000 en dan geen commandant rood, maar alleen de groene en belgom! Dan is het helemaal :9~
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan