hoe krijg ik een kenteken op een (race) motor

Grolsch

MF veteraan
5 mrt 2002
4.032
0
Aadorp
Hallo Mensen,

Ik heb de kans gekregen om aardig geschikt een suzuki GSX-R 1000 te kopen.
Deze motor is begin dit jaar gekocht als reserve motor voor een raceteam, en er is nog geen km mee gereden.

Nu is er bij de aanschaf van deze motor natuurlijk geen BPM etc. betaald, omdat hij zonder kenteken is op dit moment.

Hoe krijg ik deze motor op kenteken, en welke kosten moet ik rekening mee houden.

Ik heb al eens een motor uit Duitsland geïmporteerd, en toen moest ik naar de RDW voor een keuring + BPM aftikken.
Maar wat komt er in bovenstaande situatie nog meer bij kijken :?
 
Denk dat het dezelfde situatie wordt. Naar de RDW, daar laten keuren en het de te betalen BPM lappen.

Let er dan wel op dat alles origineel is. Dus monoseat zonder stepjes, of duoseat (met stepjes!).
Alle lampen moeten het doen (dus knipperlicht, etc). Originele uitlaat gebruiken, of een met E-Keur. Banden moeten straatbanden zijn. En het framenummer mag niet verdwenen zijn.
 
maar bij een motor uit dld heb je een fahrzeugbrief oid.
Dit is er bij een race motor volgens mij niet bij.

Moet ik dan gewoon een aankoop factuur zien te regelen ofzo :?
 
nee een aankoopbon voor de financiele afwikkeling is niet nodig, wel een afgifte wanneer die motor gekocht is, dit om de resterende belastingen nog te kunnen voldoen. schrik niet wat je nog bij moet betalen hoor , dat is niet misselijk. probeer als je kunt een teller ergens te lenen waar al de nodige KM's op staan, als hij meer dan een x-aantal km heeft gelopen wordt hij gezien als een gebruikte motor, nu als een nieuwe, dat kan al behoorlijk wat schelen.

Probeer een frame met kenteken te kopen, ben je in een keer klaar, hoeft niets te keuren, en geen belasting verder te betalen
 
de BPM is volgens BPM calculator nog geen 2000 Euro, dus valt mij mij.

Welke extra kosten krijg ik dan :?
 
de BPM is volgens BPM calculator nog geen 2000 Euro, dus valt mij mij.

Welke extra kosten krijg ik dan :?

ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet je ook BTW betalen, wordt volgens mij ook niet over een racemotor betaald, of anders de BTW nog over de BPM
 
bij de BPM calculator zit al wel een gedeelte BTW verwerkt.

Ik wacht het mailtje van de RDW maar eens af
 
Terug
Bovenaan Onderaan