Hoe krijg ik een minder hard geluid...

roythijssen

MF'er
28 feb 2010
96
0
nu heb ik onlangs mijn motor bij de dealer gebracht voor het eea maar nu vroeg ik hem ook hoe ik een minder hard geluid uit mijn uitlaten zou kunnen krijgen.
Het gaat dan om een Honda shadow die compleet verbouwd is en dus ook open uitlaten heeft, nu vroeg ik hem of het veel verschil maakt als ik hier db-killers inzet maar dat zou volgens hem erg weinig uitmaken.
wat is jullie ervaring hiermee of zijn er nog ander mogelijkheden (buiten het kopen van een andere uitlaat).

mvg roy
 
't geluid wordt echt wel minder als je er DB-killers in zet, maar deze gaan normaal in de einddemper. Aangezien jij een open uitlaat hebt weet ik niet hoe je hem moet monteren en of dit wel zin heeft dan. Misschien dat iemand anders hier uitsluitsel over kan geven
 
Laatst bewerkt:
ohke is er dan ook nog veel verschil tussen die db-killers?
hoe kom ik erachter welke ik dan zou moeten hebben?

roy
Ik had m'n bericht nog aangepast ;) Een open uitlaat als in 'n stuk pijp (of heb ik het verkeerde beeld voor me) Daar zit geen einddemper in, vandaar. Misschien is er toch een manier, maar dat weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Als je hele open dempers hebt, een stuk geperforeerde pijp erin met dempingsmateriaal er om heen, anders gewoon een db killer maken, stuk verwarmingspijp er achter in steken , en net zo lang stukjes er af zagen tot je een aanvaardbaar geluid hebt, en deze dan met een paar afstandhouders in de pijp monteren
 
nu heb ik onlangs mijn motor bij de dealer gebracht voor het eea maar nu vroeg ik hem ook hoe ik een minder hard geluid uit mijn uitlaten zou kunnen krijgen.
Het gaat dan om een Honda shadow die compleet verbouwd is en dus ook open uitlaten heeft, nu vroeg ik hem of het veel verschil maakt als ik hier db-killers inzet maar dat zou volgens hem erg weinig uitmaken.
wat is jullie ervaring hiermee of zijn er nog ander mogelijkheden (buiten het kopen van een andere uitlaat).

mvg roy
Haal een (aftermarket) street-legal uitlaat bij oea chopper zaak of zoek naar een 2de hands origineel bij een demontagebedrijf ("sloop").
Zonder de prestaties van je Shadow nog verder omzeep te helpen kan je zo'n open pijp nooit van goede demping voorzien als je geen vermogens-bank ter beschiking hebt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf db killers gemaakt in mijn openpijpen...werkt perfect...
op zich blijf je een mooie roffel houden maar je bent van die harde knallen af...
Ik heb ze gewoon aan de voorzijde ( waar je ze op de bochten monteert) erin vast gelast...
 
even een verbetering...ik zei dus dat ik ze aan de voorzijde in de pijpen heb gelast...maar ik heb ze dus aan de uiteinden van de bochten gelast....dus de open pijpen schuif je er dan zo overheen...
is een intruder maar goed, als het bij mijn intruder gaat zal het bij een shadow ook wel lukken...
stelt verder niets voor...gewoon twee pijpjes met rondom wat gaatjes erin en op het uiteinde een ring gelast...
kosten waren een paar cent maar mijn buren zijn er erg tevreden over.........hahahahahahaha
 
er zijn op verschillende plaatsen universele dempertjes te koop maar waar moet ik dan opletten is dat alleen de diameter van mijn uitlaat?/

Nee, je moet ook kijken naar het ophangpunt voor de uitlaat (als er een vast punt op zit) en de plek waar de middenbok (als die er is) tegen de uitlaat steunt.
 
hier een foto van de motor
full
 
ik heb zelf zo'n dragenpipe op me shadow zitten en daar zaten standaard al db killers in.
http://www.customparts.nl/images/beeld/b_2991.jpg
ik heb zeg maar de langere versie er in zitten van wat jij laat zien in je link.
het zit bij mij gewoon vast door een gaatje in de uitlaat en dan zo'n killer dr, boutje, moertje klaar.
als je gewoon even de maat meet moet het denk ik geen probleem zijn.
het verschil merk je echt super goed! kreeg onderhand pijn aan me oren toen ik die dingen eruit haalde... dus maar weer snel er terug in gestopt.
succes ermee :)
 
Lijkt mij dat het zo moet passen, of in ieder geval gemakkelijk passend te maken is. Goede diameter bestellen evt. gaatje boren in de uitlaat en db killer monteren.

Is het trouwens niet zo dat die dragpipes heel slecht zijn voor je kleppen bij de toeren die een shadow maakt? Je hebt toch een bepaalde tegendruk nodig om je uitlaatkleppen voldoende te kunnen koelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan