Hoe krijg ik lijm van m\'n kuip af?

TTeun

MF veteraan
26 nov 2001
2.167
0
thuis
Ik heb mooiere stickers gekocht voor m\'n gixxer, maar het verwijderen van de oude wil niet lukken. Wel het met de fohn verwijderen van de oude stickers, maar er blijven lijmresten achter :( iemand een goed idee waar ik die mee kan verwijderen zonder de kuip te beschadigen :?
 
Ik heb ze bij een garage weleens stickers zien verwijderen met remmen reiniger...ging erg goed.

En het waren veel stickers ex politie auto.

op mijn werk gebruiken wij remreiniger om oa. lijmresten te verwijderen.
neem een NIET pluizende doek spuit remreiniger erop en en resten verwijderen soms wil het niet even snel werken net zolang remreiniger gebruiken tot het weg is.
remreiniger laat een witte aanslag achter maar een beetje cleaner eroverheen en het is 100%
er is een beter middeltje als remreiniger nl profireiniger maar dat is niet in de winkel tekoop
en iets agressiever dan remreiniger.
 
Vroeger had ik is een vakantiebaantje in een garage, waar ook stickers van bestelbusjes e.d. afgehehaald moesten worden.
Dat deden we altijd met een fohn:
De lijm een beetje warm maken (niet TE warm) en dan met je vingers eroverheen wrijven.
Het worden dan van die ransige zwarte rolletjes die je er zo af kan pakken.
Als je je klauwen brand weet je dat het te warm is ;)
 
Wat ook goed werkt is met de net verwijderde sticker weer op de lijmresten te drukken en er weer af te trekken, lijm van kuip plakt dan aan lijm op sticker, klinkt vreemd, maar werkt soms er goed.
 
er af PISSEN :P


Nee, maar ik loop stage bij een bedrijf
waar een hoop plakspul gemaakt wordt
(die lijm op die gele post-it velletjes, of de
lijm die het etiket op het bierflesje houdt :9 ).
Dat spul lossen we altijd op in een soort
thinner met alcohol.
 
Ik gebruik altijd een haarfohn.
Werkt ook altijd perfect. Tijdje bij een geldtransport bedrijf gewerkt, en als die enorme stickers op de zijkanten eraf moesten ( 1 x1,5 meter ) dan pakten we gewoon een fohn. Niet te heet stoken, gewoon opwarmen, en sticker komt er zo af.

Wordt het te heet, dan verbrand je de sticker en de lijm, dan wordt het meteen een stuk lastiger.

Succes in ieder geval.
 
gsxr%20750%201.jpg


Dit zijn toch echt de GELE stickers, je zou een plaatje posten als het gelukt was om de lijm eraf te halen en je de zilveren stickers erop had zitten. Dan is ie nog mooier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan