Hoe krijg ik me demper weer mooi en glimmend?

emiel79

Die hard MF'er
20 mrt 2005
582
0
harderwijk
Ik heb een titanium einddemper van akrapovic alleen deze heeft al aardig wat krasjes en begint nu ook duidelijk brons uit te slaan van de hitte!!

Heeft iemand enig idee hoe ik me pijpje weer mooi en glimmend kan krijgen??

Is het mogelijk om zoiets met een hitte bestendig goedje te spuiten ofzo??

Iemand een idee ??
 
Voor schoonmaak geloof ik alleen maar in Diesel; ik houd niet van schuren want dat betekent materiaalverlies.

Is dat spul ouderwets verchroomd? Vaak zit daar een koper(kleurig) laagje onder dat je bij erge slijtage te zien krijgt. Ga je daarop bezig met een polijstmiddel (spul vroeger op de markt verkrijgbaar in blauwe tube onder 2 merken waarvan ik me er een meen te herinneren: Pol) dan zul je steeds méér van dat koper te zien krijgen, totdat je ook die laag eraf hebt gehaald en dan maar afwachten wat daaronder zit.

Ja, hittebestendige lakken bestaan en daar was pas nog een draad over; het schijnt dat er van de vele merken/typen maar 1 of 2 echt betrouwbaar zijn en die werden genoemd.

Het "hittebestendige" spul dat mijn zoons en ik op de uitlaten van een paar brommers ooit spoten hield het maar weinig maanden uit.

Edit; gevonden: www.motor-forum.nl/forum/topic/96874?highlight=hittebestendig
 
Heel lang en hard poetsen? -O- B|
Heb jij daar geen toverspreuk voor??? :P

Maar zonder gein...
Hitte aanslag wat eigenlijk geen aanslag is krijg je er heel heel moeilijk af of gewoon helemaal niet...
Gaat vaak in het metaal zitten...
Voor die krasjes gewoon erg lang poetsen met een polijstmachine??
 
Voor schoonmaak geloof ik alleen maar in Diesel; ik houd niet van schuren want dat betekent materiaalverlies.

Is dat spul ouderwets verchroomd? Vaak zit daar een koper(kleurig) laagje onder dat je bij erge slijtage te zien krijgt. Ga je daarop bezig met een polijstmiddel (spul vroeger op de markt verkrijgbaar in blauwe tube onder 2 merken waarvan ik me er een meen te herinneren: Pol) dan zul je steeds méér van dat koper te zien krijgen, totdat je ook die laag eraf hebt gehaald en dan maar afwachten wat daaronder zit.

Ja, hittebestendige lakken bestaan en daar was pas nog een draad over; het schijnt dat er van de vele merken/typen maar 1 of 2 echt betrouwbaar zijn en die werden genoemd.

Het "hittebestendige" spul dat mijn zoons en ik op de uitlaten van een paar brommers ooit spoten hield het maar weinig maanden uit.
Verchroomd???
Het is titanium... B| :P
Dat hadden ze in 1940 nog niet.. :+
 
HHHMMMM uit dat andere topic heb ik het volgende gelezen:





Door Diesel2 op 23-05-2005 13:31



Misschien is L-SIMxp een oplossing. L-SIMxp is een gemetaliseerd glasweefsel in diverse kleuren wat je als doe-het-zelf pakket koopt en om je uitlaat heen doet.
Het heeft een mooie 3D uitstraling en de zwarte heeft wel wat weg van Carbon.
Kijk maar op http://www.l-sim.nl (www.l-sim.nl)



Ik denk dat dit wel wat voor mij is!!! ALs het niet te duur is ga ik het zeker proberen!!!!
 
Voor schoonmaak geloof ik alleen maar in Diesel; ik houd niet van schuren want dat betekent materiaalverlies.


dan moet je toch wel verekte lang poetsen

Nee hoor, gewoon wat dagen achter elkaar een beetje nat maken, meestal gebruikte ik een blikken hand-pompje zoals voor insectengif. Niet te gek, juist een beginnetje van druipend en niet in/op remmen nevelen. Verder flink veel rijden.

Op die manier duvelt alles er geleidelijk af wat niet muurvast zit en ook het blok en de versnellingsbak en zo van mijn brommertjes Zündapp en daarvóór de Cavallino werden keurig blank. Wel oppassen dat je ketting vet moet blijven.

Poetsen? Mij mooi niet gezien; laat dat SPUL maar voor me werken.

Maar diesel stinkt wel tamelijk, moeilijk vol te houden als je binnenshuis parkeert.
 
ik gebruik om krasjes weg te werken Commandant, nummer 4 dacht ik. Werkt prima.

@topicstarter: emiel, volgens mij zijn wij zowat buren (ik 110 jij 116?). je kan dat blikkje commandant zo ff lenen, kan je kijken of het wat is. weet trouwens niet of dat op titanium ;) werkt?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan