Hoe krijg ik mijn motor in showroomstaat

Kan je nagaan wat de kwaliteit van een dergelijke poetsbeurt moet zijn.

Een poetsende scholier moet bij een autohandelaar toch binnen een uur een auto gewassen en gepoetst hebben. Dat heeft met detailen niets te maken natuurlijk. Na de eerste de beste regenbui is het plastic weer grijs en zijn de swirls weer terug.

Heeft ook weinig met detailing te maken. Maargoed, dat moet iedereen voor zichzelf weten :)

Even uit nieuwschierigheid: Wat reken jij voor een complete beurt van een motor?
Zag op je forum dat je komend weekend een brutale 675 gaat doen, ben benieuwd naar de resultaten :-)


Je hebt een PM :)
 
Laatst bewerkt:
Voor je velgen kan je trouwens Dasty gebruiken, daar los je kettingvet zo mee op. Dasty laat wel een laagje achter, dus als je daarna met een nat doekje alles nog even poetst en dan droogmaakt met een droogdoek is alles echt als nieuw. Dasty werkt trouwens ook geweldig op andere onderdelen waar kettingvet op komt. Alleen als het extreem ranzig is, zoals een ketting beschermer, kan je beter met diesel aan de slag om het vet er van af te halen.
 
Ik gebruik altijd Truck Cleaner. Werkt goed voor vrachtwagens, maar ook voor motoren. Uiteindelijk is het dezelfde soort vuiligheid waar je vanaf wil.

Van welk merk of winkel is Truck Cleaner?
Niet schadelijk voor kunststof onderdelen enzo?
 
Voor de insectenlijken op kap en vork: Even een natte doek (warm water) over de betreffende lijken leggen. +/-5 a 10min. laten intrekken en dan veeg je ze er zo van af.
Je moet ze als het ware zacht maken..

Werkt niet 100%, ik heb altijd nog resten.
 
Ze gebruiken dan een glaze (glansmiddel, in de poetswereld is dit de laatste stap voor het waxen) waar sterke fillers inzitten. Hierdoor worden alle kleine krasjes weggenomen en het is olieachtig.

Zoek maar op glaze van Meguiars/Mothers/Poorboys/Etc.

Thanks, zal eens uitkijken naar zo een productje.
 
Voor je velgen kan je trouwens Dasty gebruiken, daar los je kettingvet zo mee op. Dasty laat wel een laagje achter, dus als je daarna met een nat doekje alles nog even poetst en dan droogmaakt met een droogdoek is alles echt als nieuw. Dasty werkt trouwens ook geweldig op andere onderdelen waar kettingvet op komt. Alleen als het extreem ranzig is, zoals een ketting beschermer, kan je beter met diesel aan de slag om het vet er van af te halen.

Is dit enkel in Nederland te koop? Ben belg.

Dasty_ontvetter_mijn_favoriete_schoonmaakmiddel_op_Grabbits.jpg


Ik heb nu een industriele snelreiniger van Rembrandt in spuitbus, werkt goed maar laat soms doffe strepen na op mijn zwarte velgen.
 
Ik had altijd glanslak, dat is lastig mooi te krijgen, vorige motor was toen een Mat witte Ducati 848, dat was echt zooo simpel :P, volgende keer weet zoiets zoeken maar :+
 
Ik gebruik altijd page toiletpapier, zacht voor de billetjes dus ook zacht voor de motor. Helemaal inpakken met toiletpapier door de regen rijden en de restjes eraf halen. Als je dat ook goed op je zadel doet heb je altijd zachte billetjes!
 
Ik gebruik altijd page toiletpapier, zacht voor de billetjes dus ook zacht voor de motor. Helemaal inpakken met toiletpapier door de regen rijden en de restjes eraf halen. Als je dat ook goed op je zadel doet heb je altijd zachte billetjes!
:Y Vleugje talkpoeder erbij ben je vergeten :')
 
Laatst bewerkt:
Mijn butler is verdomd goed.
Na het rijden gooi ik hem de sleutels toe en de volgende dag staat de motor er weer als nieuw bij.
 
Spullen voor de auto man je ook op de motor gebruiken ;)

En carclean.nl is zeker een aanrader *D
 
Die van mij zag e wel weer HEEL mooi uit!! Ook buiten.
Buiten was hij de mijne ook er strak, maar in de werkplaats vielen krasjes weer heel erg op. moet zeggen dat ik daar ook een looplamp erbij had om alles even na te lopen. Als je dergelijke verlichting in een showroom hangt, lijkt het alsof je oude rommel staat te verkopen. Vooral de armoedigere zaakjes hebben hier nog wel eens last van. Door met een lompe lichtbak aan te komen lijken de gare fietsjes nog gaarder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan