Hoe krijg ik mijn motor stiller?

Mesjoggah

Die hard MF'er
23 sep 2001
788
39
Poortvliet
Omdat ik nu een kenteken op mijn crosser heb wil ik wat doen aan het uitlaatgeluid voor ik een slechte naam krijg in de omgeving...(honden pissen spontaan hun baasjes nat en kleine kindertjes gaan huilen of steken de vingers in de oren als ik er aan kom, en dan rij ik nog zachtjes..)

wat kan ik hier aan doen?
 
rij je op straat? zo laten :P


rij je enduro/ offroad?

zoek een goede stille enduro demper.

heb je een RM 250?

De originele demper van een kawasaki kdx 250 dempt erg goed
 
northepdecidoos.gif


Incl. opblaas-neger en veiligheidsbril, bob de bouwer is helaas uitverkocht.
 
Ik snap het probleem niet.
Als je met weinig toeren rijdt en snel opschakelt, dan hoor je best iets, maar valt de herrie echt wel mee.

Maar ja, weeeeeinig toeren!
 
Je hebt wel een orginele uitlaat erop?? Mischien dan zelf een db-killertje maken, moet je waarschijnlijk wel een gaatje boren in je uitlaat om hem vast te zetten aan de onderkant. Laatst iemand gesproken die dat zelf gedaan had.

Als ik jou was zou ik filmpjes maken :9 !
[qoute]
(honden pissen spontaan hun baasjes nat en kleine kindertjes gaan huilen of steken de vingers in de oren als ik er aan kom, en dan rij ik nog zachtjes..)
[/quote]
Kunnen wij ons weer mee vermaken. :Y *O*
 
Is vooral het 2-takt geluid an sich denk ik.
En kinderen stampen om alles die kuttengels in die bacterieschachten van ze, ik geef gewoon extra gas, trilt dat oorsmeer van ze eens goed los....
 
En kinderen stampen om alles die kuttengels in die bacterieschachten van ze, ik geef gewoon extra gas, trilt dat oorsmeer van ze eens goed los....


Hahaha idd, pas bij de buren, de kids liepen buiten en de meeste kinders in de buurt vinden het schitterend als je een wheelietje trekt. Dacht dat toen ook te doen (reed notabene met ori demper erop, hoor je de 4T brommer nauwelijs), trek het voorwiel los, frot 't buurmeisje (van een jaar of 5) gelijk die vingers in dr oren... _O-
 
Jonge je durft zelf maar amper de poort uit met die herriebak van je.
Jawel hoor. Ik vind het juist gaaf als het buurjongetje (3 jaar) huilend naar z'n papa rent als ik 'm effe open zet _O- _O- _O-
Het vervelende voor het buurjongetje is dat zijn papa zelf mijn motorgeluid fantastisch vindt :} :} :}
Hij heeft zelf vroeger een éénpitter gehad :) :) :)
 
Trouwens de buren moeten in het algemeen niet zeuren bij mij over motorgeluid, want ik start 'm, en rij vrijwel meteen weg. Die kinderen daarintegen, maken de godganse dag een teringherrie. Daar zeg ik toch ook niks van.

Het is wat anders als ik de hele dag in de tuin loop te gassen met die motor.

En 's avonds laat kom ik uitrollend weer thuis, dus de motor al uitgezet O-) O-) O-)
 
Mensen reageren gewoon anders op 2 takt geluid, zelfs al zou het qua niveau gelijk aan een 4 takt zijn. O-)


En een goede demper helpt wel wat, maar veel geluid komt dwars door de wand van het expansiegedeelte bij de 2 takt. Maar mensen ergeren zich gewoon veel sneller jing jing.
 
Lekker zo laten. Horen de mensen tenminste het verschil tussen jouw motor en de crazy-frog-ringtone van hun mobiel.
 
Kleine kinderen stoppen altijd hun vingers in hun oren als je langs rijd, deden ze ook al op toen ik nog brommer reed (en niet eens zo'n luide uitlaat toen). Ik stop m'n vingers in m'n oren als ik kleine kinderen hoor gillen... maar nieuwe demping erin zoals Zot al zei zou ik als eerste proberen.
 
gisteren ook een ritje gaan maken met mijne lc4 en de kameraad met zijn honda cre 250 2takt, waar we ook langs kwamen stond iedereen te kijken naar ons en met hun wijsvinger op hun hoofd te tikken om te zeggen zijn jullie zot geworden
 
Terug
Bovenaan Onderaan