Hoe krijg ik mijn .... omhoog?

BB-kinkie

MF veteraan
6 mrt 2005
3.304
0
Zaltbommel
Ik heb een probleem, ik heb een aprilia tuono waarvan ik de voorpoten minder ver wil laten doorsteken omdat hij mij iets te nerveus is aan de voorkant :X

Ik moet dus de motor bij het stuur op zien te tillen voordat ik de klemmen in de onderste en bovenste kroonplaat losdraai.

Tot mijn beschikking heb ik een balk in een schuur, geen kettingtakel, geen katrollen, geen andere dure werktuigen.
Wel heb ik touw en een paddockstand voor voor en achter.

Help me out 8-)
 
een bedrijfje in de buurt zoeken met een takel ;) ik zou geen risico nemen, straks sta je in je eentje met een Tuono te balanceren, die niets anders wil als het beton kussen, en trust me, dan is ie inene verdomde zwaar.

Gewoon iets zoeken zodat je hem bij het balhoofd/frame kan optillen, loop je geen risico
 
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb, als ik hem inderdaad op allebei depaddocs zet staat hij stabiel lijkt mij!!?
Touw onder het balhoofd door aan het plafond. voorste paddock eronder uit zou hij nog steeds stabiel moeten hangen toch?

Alleen hopen dat er niet teveel rek op het touw zit
 
Stom dat ik daar niet aan gedacht heb, als ik hem inderdaad op allebei depaddocs zet staat hij stabiel lijkt mij!!?
Touw onder het balhoofd door aan het plafond. voorste paddock eronder uit zou hij nog steeds stabiel moeten hangen toch?

Alleen hopen dat er niet teveel rek op het touw zit

werkt perfect hoor... ;)
pak anders een sjorband of sleepkabel :Y

wel 2 ophangpunten nemen (plafond)... zodat je een driehoek krijgt...
hangt ie wat stabieler
 
Daarom heb ik afgelopen zaterdag deze aangeschaft.


full
 
achter op een bok, en dan de krik onder je carter. Je hoeft hem alleen uit de veren omhoog te duwen,helemaal van de grond is niet eens nodig.Dan je kroonplaat en balhoofdplaat lossen, en met een kunstof hamer je poten naar benee tikken.
 
Allemaal veel te veel werk,als je de poten één voor één doet kan je zonder opkrikken/takelen gewoon de poot met draaiende beweging naar beneden krijgen.

Ik heb dit al meerdere keren en bij verschillende motoren gedaan/gezien.
 
Mensen super bedankt voor alle reacties, het ratelspanbandje onder het stuur door. Over de balken van mijn eigen gebouwde schuurtje heen en ratelen maar.
Voorvork 5mm minder ver laten doorsteken en meteen de sag ingesteld op 35 mm met bereider door de veervoorspanning wat op te schroeven.
De stabiliteit is enorm vooruit gegaan, en hij stuurt nu ook heel vertrouwd door de bochten. Eerst had ik nogal wat overstuur waardoor ik hem elke keer moest corrigeren. *O* *O* *O* *O* *O*

Iedereen bedankt hier kan een slotje op ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan