Hoe krijg ik mijn uitlaat weer schoon??????

Soesoeki

MF veteraan
24 apr 2002
9.636
1
Kweenieh
Het onderwerp zegt het al. Ik rij een ZX636R ( 04 ). Door de hoek waaronder de uitlaat loopt en de plaats van het duo-voetsteuntje komt een passagier met de punt of hak van de schoen ( afhankelijk van de maat en zithouding ) tegen de uitlaatdemper aan. Resultaat .............gesmolten rubber op je uitlaat :( . Gisteren direct tijdens het schoonmaken staan proberen dit eraf te krijgen maar helaas ;( . Iemand ervaring met dit probleem? Tips? Het is een glimmende demper dus schuurmiddel,brillosponsjes e.d. zijn geen optie.
 
Yello Hello,

Ik heb ook mooi van die zwarte hiel aanslag op mijn OVER uitlaat systeem.
Heb het er nog nooit afgekregen.
Als iemand het antwoord heeft, hoor ik het hier wel. Vrees het ergste.

FaDen
 
Het onderwerp zegt het al. Ik rij een ZX636R ( 04 ). Door de hoek waaronder de uitlaat loopt en de plaats van het duo-voetsteuntje komt een passagier met de punt of hak van de schoen ( afhankelijk van de maat en zithouding ) tegen de uitlaatdemper aan. Resultaat .............gesmolten rubber op je uitlaat :( . Gisteren direct tijdens het schoonmaken staan proberen dit eraf te krijgen maar helaas ;( . Iemand ervaring met dit probleem? Tips? Het is een glimmende demper dus schuurmiddel,brillosponsjes e.d. zijn geen optie.

bandschuurmachine? :+
 
Belgom Alu?! http://www.thundercat.nl/index.php?option=content&task=view&id=11&Itemid=31 (klikkerdeklik)

Of WD-40?! http://www.thundercat.nl/index.php?option=content&task=view&id=16&Itemid=31 (klikkerdeklik)

:?
 
Laatst bewerkt:
Met de verf stripper warm maken en met een houten verf roer stokje er af krappen. Laatste beetje zoals hierboven met poets middel. Bij mij heeft het erg goed gewerkt.
 
Met de verf stripper warm maken en met een houten verf roer stokje er af krappen. Laatste beetje zoals hierboven met poets middel. Bij mij heeft het erg goed gewerkt.
dat is inderdaad de manier, en daarna ff met Belgom ofzoiets de boel polijsten.

maar je blijft het altijd wel een beetje zien omdat het gewoon ingebrand is..... ;(
 
Belgom Alu?! http://www.thundercat.nl/index.php?option=content&task=view&id=11&Itemid=31 (klikkerdeklik)

Of WD-40?! http://www.thundercat.nl/index.php?option=content&task=view&id=16&Itemid=31 (klikkerdeklik)

:?
ik ga het gelijk proberen .....
 
ik gebruik gewoon een willekeurig autopoets middel

PS binnenkort tweede sessie :] ;)

Poetsmiddel werkt niet, want het is net kauwgom van een jaar oud.
Staat wel leuk.....bruin rubber van de schoen van Ilse en zwart van de schoen van Bradly :(
Tweede sessie :] moet er binnenkort van komen ja :9 met ploatjes *D
 
Het onderwerp zegt het al. Ik rij een ZX636R ( 04 ). Door de hoek waaronder de uitlaat loopt en de plaats van het duo-voetsteuntje komt een passagier met de punt of hak van de schoen ( afhankelijk van de maat en zithouding ) tegen de uitlaatdemper aan. Resultaat .............gesmolten rubber op je uitlaat :( . Gisteren direct tijdens het schoonmaken staan proberen dit eraf te krijgen maar helaas ;( . Iemand ervaring met dit probleem? Tips? Het is een glimmende demper dus schuurmiddel,brillosponsjes e.d. zijn geen optie.

Probeer het eens met een flesje 'Sticker-oplosser',te koop bij de drogist :}
Anders met benzine en een vodje proberen :)
 
Ik hou het op fornuisreiniger/ovenreiniger. :P

Iets van Muscle ofzo?
[krijsmodus]ORPHEUS , woar is mien oven reiniger gebleev'n ?!?!?[/krijsmodus]

* Sorry schat, mien uutloat was smerig.....

[krijsmodus]DAN HAAL JEZELF MAAR PIZZA !!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil niet vreet'n uut zo'n goor ding !!!!!!!!!!![/krijsmodus]
 
Een goed oplosmiddel zal zeker werken.
Bijvoorbeeld benzine, dat is een hele goede weekmaker en zal ook veelal rubber oplossen.

Brillo krast niet als het RVS is.
Doet het dat wel, dan polijst je het toch weer met de dremel ?
 
[krijsmodus]ORPHEUS , woar is mien oven reiniger gebleev'n ?!?!?[/krijsmodus]

* Sorry schat, mien uutloat was smerig.....

[krijsmodus]DAN HAAL JEZELF MAAR PIZZA !!!!!!!!!!!!!!!!
Ik wil niet vreet'n uut zo'n goor ding !!!!!!!!!!![/krijsmodus]
Gelukkig woon ik alleen. O-)

Oh, en ik heb geen oven. Geen pizza voor mij, dus. B|

Overigens was mijn suggestie bedoeld als vertaling van de term 'stoofkuis'. Om de één of andere reden heb ik nog nooit met Muscle op mijn uitlaat gezeten. :?

Ik kan me er op zich wel wat bij voorstellen, omdat dat ook bedoelt is om aangebakken resten los te weken.
 
Laatst bewerkt:
Oh, en ik heb geen oven. Geen pizza voor mij, dus. B|
dan blijft dat alleen wonen ook nog wel ff zo zeker ?? })

je kunt nooit een dame je grot inlokken met de belofte van een heerlijke ovenschotel...............


het is mij ook een raadsel waarom je dat daarme zou willen doen maar goed ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan