Hoe krijg ik power in mijn NX250

Laat een keer een Dyno uitdraai maken, dan zie je dat je bij de 7500 al dient te schakellen, alles wat je meer in toeren draait is kwa acceleratie zinloos en belast zo'n kleine 1 cylinder allen onnodig.

Met mn originele demper voelde je het vermogen pas afbouwen bij 9000-9500rpm (ja, hij moest het rood in wilde je optimaal overschakelen |( ).
Met de huidige open pijp bouwt ie na 8500 af en schakel je net voor de 9000.
Maar dat is natuurlijk natte vinger werk en dan ga je af op je eigen gevoel en de toerenteller.

22 zieke paarden bedoel je :W

Als ik jou was zou ik hem inruilen tegen een vuurblaadje o.i.d. dan heb je genoeg vermogen _O-

Ach, je DRZ heef volgens fabrieksopgave 40-45PK ofzo, wat blijft daar van over aan het wiel ?
Praktisch hetzelfde specifieke vermogen als die NX, no offence hoor grapjas :z
Als je de paardjes van de NX beter wil maken, geef die van je soesje dan ook wat pepmiddelen...

@TS:
Als pure inruil lijkt me dat je het vermogen van je fireblade gaat missen (zacht uitgedrukt :+ ).
En origineel is het voordeel van die dingen dat ze onderhoudsarm zijn (om de 30000km ofzo kleppen stellen, om de 10000 olie+filter anyone) en lekker zuinig.
Dat moet je dr ook van verwachten, voor een straatgericht 250je zijn ze nog niet redelijk vlot, maar je moet er geen wonderen van verwachten.
 
pens eraf trainen en alles door titanium/carbon vervangen.
klaar is kees.
en elke keer schijten voor je gaat rijden scheelt ook 5kmph op top
 
Zou er zelf niet aan beginnen om zoiets op te voeren.
Voor het geld wat het je kost om zoiets een beetje knap op te voeren koop je al een redelijke honda xl500.
 
Het enige voordeel van een XR is de standaard HRC kit.

Maar geef mij de NX maar, watergekoeld, electrische starter, directe klepbediening oftewel zonder al die tuimelaar troep en naast het aloude kippegaas grof ook een papieren fijn filter in het olie systeem.
 
Terug
Bovenaan Onderaan