Hoe krijg je de beste inruilprijs voor je motor?

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.258
2
Het staat dus definitief vast vanaf 2 januari 2004 gaan wij een andere en zwaardere tour-motor kopen ...tweedehands. Natuurlijk willen wij dan de beste prijs voor onze huidige motor krijgen. Heeft er iemand tips om een goede inruilprijs te krijgen als je bij een motorzaak een motor koopt? Natuurlijk is het voordeliger om 'm particulier te verkopen, maar ik heb geen zin en tijd om er weken, zoniet maanden, mee rond te "leuren" op marktplaats.nl o.i.d. Hoe ga ik dit aanpakken? Iemand ervaring hiermee? Rekenvoorbeeldjes etc... zijn ook welkom. Ik wil gewoon even brainstormen hierover. Ik heb voorheen namelijk meestal mijn motoren particulier gekocht en verkocht. Ik heb weinig tot geen ervaring met het inruilen van motoren. Zit daar in het algemeen veel onderhandelingsruimte bij ofzo?
 
igg alles orgineel maken, mocht je er iets aan hebben veranderd! Dat is igg het eerste. Ook niet ff gauw je band opbranden! En natuurlijk goed poetsen scheelt altijd, vooral evt. pekelschade behandelen, polijsten oid. evt ketting spannen.
suc6
 
ik zou hem toch proberen particulier te verkopen, je hebt een lichte fiets die prijstechnisch best goed in de markt ligt. Je krijgt bij veel dealers zonder inruil behoorlijke kortingen, tel deze korting op bij de winst met het particulier verkopen en je houdt een hoop geld in je zak.

je kunt natuurlijk ook hier je fiets particulier verkopen en een adnere moto uit Duitsland halen....scheelt echt veel geld, helemaal op de overjarige modellen.
8-)
 
ik zou hem toch proberen particulier te verkopen, je hebt een lichte fiets die prijstechnisch best goed in de markt ligt. Je krijgt bij veel dealers zonder inruil behoorlijke kortingen, tel deze korting op bij de winst met het particulier verkopen en je houdt een hoop geld in je zak.