Hoe krijg je de beste inruilprijs voor je motor?

Dutch Steph

MF veteraan
18 mrt 2003
3.258
2
Het staat dus definitief vast vanaf 2 januari 2004 gaan wij een andere en zwaardere tour-motor kopen ...tweedehands. Natuurlijk willen wij dan de beste prijs voor onze huidige motor krijgen. Heeft er iemand tips om een goede inruilprijs te krijgen als je bij een motorzaak een motor koopt? Natuurlijk is het voordeliger om 'm particulier te verkopen, maar ik heb geen zin en tijd om er weken, zoniet maanden, mee rond te "leuren" op marktplaats.nl o.i.d. Hoe ga ik dit aanpakken? Iemand ervaring hiermee? Rekenvoorbeeldjes etc... zijn ook welkom. Ik wil gewoon even brainstormen hierover. Ik heb voorheen namelijk meestal mijn motoren particulier gekocht en verkocht. Ik heb weinig tot geen ervaring met het inruilen van motoren. Zit daar in het algemeen veel onderhandelingsruimte bij ofzo?
 
igg alles orgineel maken, mocht je er iets aan hebben veranderd! Dat is igg het eerste. Ook niet ff gauw je band opbranden! En natuurlijk goed poetsen scheelt altijd, vooral evt. pekelschade behandelen, polijsten oid. evt ketting spannen.
suc6
 
ik zou hem toch proberen particulier te verkopen, je hebt een lichte fiets die prijstechnisch best goed in de markt ligt. Je krijgt bij veel dealers zonder inruil behoorlijke kortingen, tel deze korting op bij de winst met het particulier verkopen en je houdt een hoop geld in je zak.

je kunt natuurlijk ook hier je fiets particulier verkopen en een adnere moto uit Duitsland halen....scheelt echt veel geld, helemaal op de overjarige modellen.
8-)
 
ik zou hem toch proberen particulier te verkopen, je hebt een lichte fiets die prijstechnisch best goed in de markt ligt. Je krijgt bij veel dealers zonder inruil behoorlijke kortingen, tel deze korting op bij de winst met het particulier verkopen en je houdt een hoop geld in je zak.

je kunt natuurlijk ook hier je fiets particulier verkopen en een adnere moto uit Duitsland halen....scheelt echt veel geld, helemaal op de overjarige modellen.
8-)

Hey Future303, daar zit natuurlijk ook weer een kern van waarheid in. Ik heb inderdaad ook al overwogen om de motor iets onder de prijs particulier te verkopen ...dat is nog altijd boven de inruilwaarde, denk en hoop ik. Maar importeren uit, Duitsland hmmmm, dat is een beetje erg ver hiervandaan. Ik heb bovendien gehoord dat de motoren inmiddels in de grensstreek in Duitsland ook al niet meer zo goedkoop zijn. Daarvoor moet je blijkbaar dieper Duitsland in. Ik heb overwogen om wellicht een motor uit Belgie te importeren. Ik woon slechts 10 km van de Belgische grens en daar blijken ze ook iets goedkoper te zijn. Over dat importeren zijn al veel topics geschreven. Ik zie echter op tegen dat heen en weer gerij met de motor naar het RDW etc... (ik heb zelf geen trekhaak en aanhanger). Bovendien ben ik niet zo bekend met al die administratieve rompslompen als gelijkvormigheidsattesten etc... En ik heb in Belgie zelf nog geen goede motorzaak kunnen vinden. Maar wellicht dat jouw voorstel ook een optie is. Ik heb immers nog ruim 3 maanden om me te orienteren. Dus thx voor reactie!
 
die papierhandel valt reuze mee (www.rdw.nl)en particulier verkopen en kopen lijkt mij altijd beter, als je met een handelaar in zee gaat moet die ook wat verdienen, particulier kun je die marge zelf in de zak steken......
 
Laatst bewerkt:
Ga in elk geval bij meerdere zaken langs, ook al hebben die niet de motor van je interesse. Kijk dan naar hetzelfde prijsniveau en laat er maar een inruil prijs uitrollen. Zo weet je wat je kunt verwachten. Ga niet dezelfde dag op het "aanbod in, wees brutaal door een flink aantal euro's van de prijs af te snoepen. Zet ze het mes maar op de keel. Zij willen verkopen tenslotte. Heb je nog accesoires en- of kleding nodig? Neem dat mee in de deal of vraag daar 25% korting op. Gewoon doen!!
 
Middagje poetsen, daar verdien je een paar honderd euro mee. Gebruik Commandant voor het lakwerk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan