hoe krijg je de tank van een ZX6R '99?

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
Ik heb mijn motor meer dan een maand niet gebruikt, en nou wil ie niet meer starten. de accu doet het goed, de startmotor gaat rond, maar er lijkt geen vonk te zijn bij geen enkele cilinder. dus ik wil ff onder de tank kijken naar bougies en bobine, maar ik krijg de tank er niet af. Ik heb alle schroeven los, maar de benzine kraan zit in de weg. Wat moet ik daarmee doen? ik zie geen schroeven die te bereiken zijn en het zelfde geld voor benzine slangen.
hij stond gewoon in de garage dus ik begrijp uberhaupt niet waarom ie de geest heeft gegeven. lege accu ok, maar die is nog goed :? :?

edit: ik heb op de zx6r fanclub site gevonden hoe je de tank eraf krijgt, maar als iemand een thoerie heeft over wat er mis zou kunnen zijn hoor ik het graag.
 
Veroudering van je benzine kan al binnen een paar weken er voor zorgen dat hij niet meer start.
tap je carburateurs eens af en zorg dat daarna je accu goed vol is voor je weer start.
Van stilstaan gaan je bougies en bobines en kabels niet kapot, bespaar je de tijd en moeite om dat allemaal te gaan checken!
 
ok zal ik doen.
ik heb nu idd de kraanknop eraf, maar ik weet niet aan welke kant ik het benzine slangetje eraf moet halen. hij zit aan beide kanten erg vast, zowel aan de kraan kant als aan de kant naar dat blauwe kleine reservoirtje.ik durf niet al te veel kracht te zetten.
 
ok zal ik doen.
ik heb nu idd de kraanknop eraf, maar ik weet niet aan welke kant ik het benzine slangetje eraf moet halen. hij zit aan beide kanten erg vast, zowel aan de kraan kant als aan de kant naar dat blauwe kleine reservoirtje.ik durf niet al te veel kracht te zetten.

ik haalde altijd aan de kant van de kraan af, als het vas zit, met platte schroevendraaier ertussen en voorzichtig iets wringen
 
Btje overbodige vraag misschien?? heb je de dodemans schakelaar niet per ongeluk verkeerd gezet??

Nog nooit gehad dat er binnen 1 maand een bobine oid. defect is gegaan door stilstaan.

Zet je kraantje even op pri. choke open en starten...
 
Btje overbodige vraag misschien?? heb je de dodemans schakelaar niet per ongeluk verkeerd gezet??

Nog nooit gehad dat er binnen 1 maand een bobine oid. defect is gegaan door stilstaan.

Zet je kraantje even op pri. choke open en starten...

probleem is nu heel anders dus ik ga ff een ander topic openen. deze kan dicht want ik heb de tank eraf. thnx
 
ik haalde altijd aan de kant van de kraan af, als het vas zit, met platte schroevendraaier ertussen en voorzichtig iets wringen


:^

Is wel een ontzettend kutklusje. Slangetje (en klem) gaat er erg lastig af. Je beschadigt door je gekut ook erg snel de coating van het subframe.
Uiteraard vooraf het kraantje op "off" zetten, maar dat spreekt vanzelf O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan