Hoe krijg je deze bouten los?

willem169

MF veteraan
22 mrt 2002
4.017
254
Bleiswijk
Hoi,

Wil mijn kuipruit eraf. Maar die zit vast door middel van de volgende bouten/potnagels:

kuipruitbouten.jpg


Is er een manier op die er goed af te krijgen zodat ik er een andere ruit ook weer makkelijk (met dezelfde bouten) weer op kan schroeven? 't Is geen imbus namelijk. Advies/suggesties? :)
 
Laatst bewerkt:
Hier:
http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/partsbandit/oem_schematic_view~schem_dept_id~1023441~section_dept_id~1~section_dept_name~OEM+%28Stock%29+Parts~dept_type_id~2~model_dept_year~1990~model_dept_mfr~Suzuki~model_dept_id~987298~model_dept_name~GSXR750L.asp (KLIK)

Hebben ze het over een pin, een cushion en een nut (14,15,16). Oftewel, aan de binnenkant zit in ieder geval een moer. Buitenkant noemen ze een pin dus een soort van pennetje.
Ik zou ze vervangen door die dingen die je los kunt kopen, imbusboutjes met in rubber gehulde moertjes.
 
Laatst bewerkt:
Hier:
http://houseofmotorcycles.bikebandit.com/partsbandit/oem_schematic_view~schem_dept_id~1023441~section_dept_id~1~section_dept_name~OEM+%28Stock%29+Parts~dept_type_id~2~model_dept_year~1990~model_dept_mfr~Suzuki~model_dept_id~987298~model_dept_name~GSXR750L.asp (KLIK)

Hebben ze het over een pin, een cushion en een nut (14,15,16). Oftewel, aan de binnenkant zit in ieder geval een moer. Buitenkant noemen ze een pin dus een soort van pennetje.
Ik zou ze vervangen door die dingen die je los kunt kopen, imbusboutjes met in rubber gehulde moertjes.

Als er aan de achterkant een moertje opzit kun je met een beetje geluk en/of goed gereedschap die dingen dan niet gewoon losdraaien?

Eerste slag losdraaien, totdat de pins (buitenzijde kuip) gaan meedraaien, vervolgens pins fixeren (vasthouden! evt met een tangetje, je gooit ze toch weg om er nieuwe imbusboutjes in te zetten, neem ik aan) en doorwinkelen totdat die krengen eruit zijn.

Uitboren zou ik pas aan beginnen als je ze echt niet op een andere manier loskrijgt.. Trek er gewoon een hele zaterdag voor uit, wie weet valt het mee :+

Ik zal vanavond nog eens kijken hoe het bij mijn suzi zit..
 
Dit zit standaard op zo'n gsxr
is gewoon een pinnetje met een speciaal klemringetje aan de achterkant.
de ringetjes moet je eraf "pielen"door er een klijn schroevedraaiertje onder te steken.

Bij een beetje goede ruit zitten trouwens standaard van die nieuwe pinnetjes,
of je kan er een net boutje inzetten.

succes
 
Terug
Bovenaan Onderaan