Hoe krijg je een motor van het kenteken af?

africatijn

MF'er
25 apr 2003
102
0
Ha!
Vraagje, je ziet soms motoren te koop staan waarbij staat dat het zonder kenteken is. Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Kenteken hangt toch samen met je framenummer enzo?

Je moet dan toch een vrijwaring zien te krijgen, zonder dat de motor van eigenaar verandert... :?

Thanks alvast.
Groets Tijn
 
opgeven als geexporteerd werkt het beste.

Het voordeel is dat je hem na x aantal jaar weer kunt importeren. Bij slopen is dat wat lastig.
 
Nou Ex-zot,ik ben het niet helemaal met je eens: het kenteken van mijn motor is 10 jaar uit de running geweest omdat de vorige eigenaar hem wilde slopen en het kenteken dus had opgestuurd naar Veendam.
Toen ik de motor wilde laten herkeuren, (om weer op de openbare weg te kunnen rijden met een kenteken) kon men het oude oorspronkelijke kenteken zo weer uit het bestand vissen na opgave van het framenummer. :+
Ik rij nu dus weer rond met het oorspronkelijke kenteken :]
 
Nou Ex-zot,ik ben het niet helemaal met je eens: het kenteken van mijn motor is 10 jaar uit de running geweest omdat de vorige eigenaar hem wilde slopen en het kenteken dus had opgestuurd naar Veendam.
Toen ik de motor wilde laten herkeuren, (om weer op de openbare weg te kunnen rijden met een kenteken) kon men het oude oorspronkelijke kenteken zo weer uit het bestand vissen na opgave van het framenummer. :+
Ik rij nu dus weer rond met het oorspronkelijke kenteken :]

Dat is mooi. Ik heb er zelf slechtere ervaringen mee (jaren geleden).
 
Je kenteken hangt idd. aan je framenummer.
Er zijn eigenlijk meerdere manieren, afhankelijk van wat het doel is.
Wat je veel ziet bij auto's is het zgn. schorsen van het kenteken. Je betaald dan een bepaald bedrag en je hoeft geen wegen belasting te betalen. Je kan echter ook je kenteken opsturen naar de RDW en op die manier is het tot de volgende keuring (is duurder dan schorsen) van kenteken af.
Of en dat heb ik al vaker zien staan, je motor opgeven als geexporteerd.
 
Tja, maar als je hem niet sloopt, maar alleen het kenteken verwijderd ben je dan dus ook fout. Weer falsheid in geschrifte dus.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
 
Dat heb ik dus gedaan, nooit weer wat van gehoord.
Nu krijg ik doodleuk een acceptgiro of ik even wegenbelasting wil betalen :(
Als RDW niet wil reageren dan maar naar de Nationale Ombudsman, die is er voor om dit oort zaakjes op te lossen. http://www.ombudsman.nl

"Sloop in eigen beheer" wil zegen dat het voertuig niet meer op de openbare weg komt. Dat betekent dus ook geparkeerd staan, maar ook van de garagebox naar het busje lopen om hem in te laden is al een overtreding. Maar dat is ook een probleem met bijvoorbeeld een crosser, het is een voertuig maar niet verzekert en geen wegenbelasting. Dus al loop je er mee aan de hand op straat is dat al een zware overtreding. Eventueel schade die dat voertuig veroorzaakt is niet op een persoonlijke aansprakelijkheidsverzekering te verhalen, omdat het een voertuig is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan