Hoe kun je een ZXR400 25kW maken?

Joske_B

MF'er
24 aug 2003
56
0
Den Bosch
Ik wil zelf een zxr400 kopen, alleen ik heb nog een klein rijbewijs. :]
Iedereen weet hoe gewild een zxr400 is, maar er zijn maar weinig 25kWtjes.
Als je er dus een ziet zijn ze meestal vol vermogen.

Ik heb daarom geinformeerd bij mijn dealer hoeveel het kost om een zxr400 terug te zetten naar 25kW. Zegt hij tegen mij, 220 eurotjes.
Dat is nog wel te doen. Maar nou heb ik hier en daar eens rond gekeken en mijn oor te luisteren gelegd. En nou schijnt het zo te zijn dat er alleen een ander spruitstuk in komt. Die gewoon een kleinere diameter heeft. Daardoor krijgt de cillinder minder brandstof en lucht en heeft hij minder vermogen.

Nou is mijn vraag: is dat alles, of moet de motor nog kleinere sproeiers krijgen? Of moet de motor opnieuw afgesteld worden?

En hoeveel kost het om een motor opnieuw op kenteken te zetten en hoe gaat dat dan in zijn werking?
 
Laatst bewerkt:
hoe die geknepen wordt weet ik niet precies, maar het opnieuw op kenteken laten zetten is in ieder geval meer dan die 220 euro. en als ie niet teruggeknepen geimporteerd wordt kan je hem al niet eens laten keuren bij de rdw, dus dan krijg je hem in ieder geval al niet op kenteken.

nu zijn er wel bedrijven die het goedkoper doen, maar dat is niet officieel. de verzekering zal jou wel willen verzekeren, maar bij een ernstig ongeluk kunnen ze moeilijk gaan doen.

dus je moet hem officieel laten terugvoeren, of je moet er 1 importeren.
 
Heb je al es een keer van een zoek functie gehoord?
Gebruik die es en kijk hoe ver je komt.

Ja daar heb ik wel eens van gehoord. :z

En ja daar heb ik al op gekeken. :o
Maar nee helaas, daar staan geen prijzen en foto's van 25 kw setjes, en nee daar staan geen prijzen over het terugvoeren naar 25 kw op kenteken.

Dus vandaar deze vraag! *D
 
Laatst bewerkt:
hoe die geknepen wordt weet ik niet precies, maar het opnieuw op kenteken laten zetten is in ieder geval meer dan die 220 euro. en als ie niet teruggeknepen geimporteerd wordt kan je hem al niet eens laten keuren bij de rdw, dus dan krijg je hem in ieder geval al niet op kenteken.
nu zijn er wel bedrijven die het goedkoper doen, maar dat is niet officieel. de verzekering zal jou wel willen verzekeren, maar bij een ernstig ongeluk kunnen ze moeilijk gaan doen.
dus je moet hem officieel laten terugvoeren, of je moet er 1 importeren.

Sorry, ik heb het verkeert. Als ik er een koop staat hij al op kenteken alleen moet hij nog terug gevoerd worden.

Sorry dat bedoelde ik.
 
Oke nogmaals,je koopt zon domme set voor 11 euro in duitsland, koopt hier in NL zon fijne zxr 400 plant die set erin, laat een vermogensuitdraai maken en laat je verzekeren. De verzekeraar gaat daar bijna zeker mee accoord als dat niet zo is verzeker je hem bij een ander. De kans dat de politie jouw aanhoudt is nihiel, mocht dat toch het geval zijn, laat je hem de uitdraai zien. Mocht hij je dan toch willen bekeuren kun je een bekeuring krijgen, de kans daarop lijkt me alleen nogal klein. Mocht je een ongeluk krijgen en mocht de verzekering proberen eronderuit te komen, laat je een ontvangstbevestiging van de fax zien waarmee je de vermogensuitdraai hebt verstuurd en de orginele uitdraai. Kleine kans dat een verzekeraar daar onderuit komt:

De set:
http://members.rott.chello.nl/w.wolters5/html/25%20kw.htm
 
Oke nogmaals,je koopt zon domme set voor 11 euro in duitsland, koopt hier in NL zon fijne zxr 400 plant die set erin, laat een vermogensuitdraai maken en laat je verzekeren. De verzekeraar gaat daar bijna zeker mee accoord als dat niet zo is verzeker je hem bij een ander. De kans dat de politie jouw aanhoudt is nihiel, mocht dat toch het geval zijn, laat je hem de uitdraai zien. Mocht hij je dan toch willen bekeuren kun je een bekeuring krijgen, de kans daarop lijkt me alleen nogal klein. Mocht je een ongeluk krijgen en mocht de verzekering proberen eronderuit te komen, laat je een ontvangstbevestiging van de fax zien waarmee je de vermogensuitdraai hebt verstuurd en de orginele uitdraai. Kleine kans dat een verzekeraar daar onderuit komt:

De set:
http://members.rott.chello.nl/w.wolters5/html/25%20kw.htm



Kijk eens aan. Hartstikke bedankt daar heb je nog eens iets aan. ;)
Maar nu nog het kenteken, HOE krijg je z'n 25kw kenteken voor je zxr400.
 
Kijk eens aan. Hartstikke bedankt daar heb je nog eens iets aan. ;)
Maar nu nog het kenteken, HOE krijg je z'n 25kw kenteken voor je zxr400.

Dat kan dus in dit geval niet.. er zijn 2 opties:

* Je klust zelf zo'n setje in elkaar of koopt zo'n Duits setje van Griffen, monteert het er zelf in, laat een vermogensuitdraai maken en probeert hem zo ergens te verzekeren... als je het zo doet kan je geen (!) 25-kw-vermelding krijgen op het kentekenbewijs, tis dus een klein beetje illegaal, of het daadwerkelijk ook kwaad kan bij aanhouding/ongeluk etc. daar zijn de meningen over verdeeld...

* Je zet je motor bij een dealer, die er vervolgens een officieel Kawa-zxr400-terugvoer-setje inzet en het papierwerk met de RDW regelt, in dat geval krijg je een nieuw kentekenbewijs met daarop de felbegeerde 25-kw-vermelding... das dus de legale manier...
 
Voor het terugzetten van 25 Kw naar vol vermogen hoef je de motor niet opieuw te laten keuren. Alleen je Deel I opsturen naar Veendam met een begeleidend briefje. Het nieuwe kentekenbewijs deel I is gratis.

Voor geïmporteerde motoren is het anders, hiervoor moet je de zoekfunctie maar gebruiken. Staat alles haarfijn uitgelegd in een aantal andere topics...
 
Dat kan dus in dit geval niet.. er zijn 2 opties:

* Je klust zelf zo'n setje in elkaar of koopt zo'n Duits setje van Griffen, monteert het er zelf in, laat een vermogensuitdraai maken en probeert hem zo ergens te verzekeren... als je het zo doet kan je geen (!) 25-kw-vermelding krijgen op het kentekenbewijs, tis dus een klein beetje illegaal, of het daadwerkelijk ook kwaad kan bij aanhouding/ongeluk etc. daar zijn de meningen over verdeeld...

* Je zet je motor bij een dealer, die er vervolgens een officieel Kawa-zxr400-terugvoer-setje inzet en het papierwerk met de RDW regelt, in dat geval krijg je een nieuw kentekenbewijs met daarop de felbegeerde 25-kw-vermelding... das dus de legale manier...


Dus even voor de verduidelijking, Ik kan de motor niet zelf 25kw maken en naar de RDW gaan.

En dat "officieel Kawa-zxr400-terugvoer-setjE" ziet dat hetzelfde eruit als de duits setje?

Voor het kenteken moet er dus een dealer aan te pas komen?
Zo ja, waarom? En zo niet, waar moet ik dan met m'n 25kwtje naar toe om hem op het kenteken te krijgen?
 
Laatst bewerkt:
Hmm, ik zit te overwegen om een ZXR uit Dld te halen. Ik vroeg me alleen af bij die ringetjes die em 25 kw maken, beperken die alleen je luchttoevoer? Want dan zou je nl je sproeiers ook aan moeten passen. Kan niet echt goed zien of die ringen tussen carb en cilinder zit, of tussen carb en luchtfilter.

Het leek me nl wel een goed idee om em op de testbank te zetten, vermogens uitdraai naar verzekering, en dan die gaten weer wat groter te boren, zodat je op zeg, 33 ipv 25 kw zit, en dat je bij een ongeluk er toch nog begrenzers in hebt zitten...
 
Er zijn genoeg mensen die 25kw rijden maar niet op kenteken. Welke verzekering hebben deze mensen? Aangezien de verzekering die ik nu heb dat niet wil..
 
Let op: Modellen van voor ergens in 98 of 99 kan je in Nederland NIET 25kw op kenteken krijgen!! (waarom? geen id, bureaucratisch gezeik)

Dat moet dan met een uitdraai (verzekeren), en als je het perse wel wilt zal je hem moeten exporteren in DL, 25kw laten maken, en weer importeren.
 
Ik zit bij Sterpolis ik ben pas 20 maar heb me motor van 70 Kw toch verzekerd :)
maar ik heb em wel terug late tunen naar 25 Kw. Na het terug tunen krijg je een a-4tje met een grafiek hoe je motor rijdt, dus het laat zien dat het een 25 Kw-er is. en de politie vind dit 90% wel ok en je mag dan doorrijden. verzekreringen vinden dit meestal ook wel goed, daarom krijg je ook 2 uitdraaien. 1 voor jezelf en 1 voor je verzekering.

als er iemand een adres wilt voor terug tuning...

Heiden Tuning
Stationsweg Oost 269
3931 ER Woudenberg
033-2862800

Als t goed is heeft hij 1 standaard prijs 125 euro voor terug tuning
Succes ermee :)
 
nogmaals voor de 1243742562478 X

je bent officieel niet op een 25KW aan het rijden als het niet op je papieren staat.
Terugvoeren kan alleen met bepaalde motoren en meestal vanaf rond bj 98.

een zxr400 kan je terugvoeren vanaf 98.
Als je er 1 in DLD koopt kan je hem terugvoeren VOORDAT je hem invoert.

Het setje gaat tussen je blok en spruitstuk, het gat is kleiner = minder aanzuiging op vacuum, en dus minder mengsel = minder pk.
 
De beste oplossing: gewoon alles lekker laten zitten en niet afknijpen...
Anders kan je net zo goed een scootertje kopen. De kans dat je van de weggehaald wordt als je normaal rijd is toch heeeel klein.
 
Die 25KW setjes zijn ringen die de slag van de vacuum gestuurde schuiven beperken.
Volgas is dan eigenlijk niet echt volgas maar begrenst volgas.
Je hoeft dan ook niet sproeiers en naalden te verwisselen.
Het terug tunen naar het volle vermogen hoeft je dan ook geen €125 te kosten.
Dat kun je ook zelf. Even de Carb deksls eraf en de ring verwijderen.
(idem voor GS500e)

Er zijn ook motoren waar de restrictie in het inlaat rubber zit. BV de 100PK FZR1000. Daar doet een stanley mes wonderen.
Bij de GSXRen uit duitsland is het een kwestie een bypass gaatje in de vacuum gasschuif dichten. enz.
Suc6
Gr.
 
nogmaals voor de 1243742562478 X

je bent officieel niet op een 25KW aan het rijden als het niet op je papieren staat.
Terugvoeren kan alleen met bepaalde motoren en meestal vanaf rond bj 98.

een zxr400 kan je terugvoeren vanaf 98.
Als je er 1 in DLD koopt kan je hem terugvoeren VOORDAT je hem invoert.

Het setje gaat tussen je blok en spruitstuk, het gat is kleiner = minder aanzuiging op vacuum, en dus minder mengsel = minder pk.

Carb afstelling verandert dus NIET??
En zijn ze altijd zo begrensd, aangezien ik er 1 uit Dld wil halen, maar ik niet zo goed Duits praat :)
 
Ok ik zal t nog een keer vertelle...

heiden tuning kan ALLE! motoren naar 25 Kw zette..ik herhaal ALLE.

goed, nu ff over officieel gedoe.. officieel kan alleen via RDW, maar is duur en lasting en vaak ook gewoon niet te doen.

politie en verzekerings maatschappijen vinden het dan vaak ook goed als je een 25 Kw uitdraai van je motor bij je hebt. het is niet officieel, maar het wordt net als parkeren op de stoep gedoogd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan