Hoe kun je een ZXR400 25kW maken?

Joske_B

MF'er
24 aug 2003
56
0
Den Bosch
Ik wil zelf een zxr400 kopen, alleen ik heb nog een klein rijbewijs. :]
Iedereen weet hoe gewild een zxr400 is, maar er zijn maar weinig 25kWtjes.
Als je er dus een ziet zijn ze meestal vol vermogen.

Ik heb daarom geinformeerd bij mijn dealer hoeveel het kost om een zxr400 terug te zetten naar 25kW. Zegt hij tegen mij, 220 eurotjes.
Dat is nog wel te doen. Maar nou heb ik hier en daar eens rond gekeken en mijn oor te luisteren gelegd. En nou schijnt het zo te zijn dat er alleen een ander spruitstuk in komt. Die gewoon een kleinere diameter heeft. Daardoor krijgt de cillinder minder brandstof en lucht en heeft hij minder vermogen.

Nou is mijn vraag: is dat alles, of moet de motor nog kleinere sproeiers krijgen? Of moet de motor opnieuw afgesteld worden?

En hoeveel kost het om een motor opnieuw op kenteken te zetten en hoe gaat dat dan in zijn werking?
 
Laatst bewerkt:
Ok ik zal t nog een keer vertelle...

heiden tuning kan ALLE! motoren naar 25 Kw zette..ik herhaal ALLE.

goed, nu ff over officieel gedoe.. officieel kan alleen via RDW, maar is duur en lasting en vaak ook gewoon niet te doen.

politie en verzekerings maatschappijen vinden het dan vaak ook goed als je een 25 Kw uitdraai van je motor bij je hebt. het is niet officieel, maar het wordt net als parkeren op de stoep gedoogd.

Lastig valt wel mee maar je hebt gelijk over duur. Voor een bandit gaat dat iig wel op met de kit van >350 euro :r
Bij de RDW schijnt het ook niet helemaal duidelijk te zijn over die 25kw regel. Is het aan de krukas of aan het achterwiel etc.
 
Ok moet ik t nu NOG een keer vertelle....

Die man Tuned ELKE fiets naar 25 Kw voor 125 euro. hij heeft er een standaard prijs voor gemaakt. dus geen kitjes van 300 euro of 700 euro, gewoon 125 euro en klaar, breng de motor de ene dag en haal em de volgende dag op. (tenzij je een moeilijk terug te tunde motor hebt)

maar goed, wie wil deze argunenten nog omverwerpen.... :Z

en als jullie het niet geloven dan bellen jullie heiden tuning toch gewoon ff...
nummer en adres heb ik al doorgegeven..
 
Ik doelde ook op de officiele kit..
Terugtunen is het probleem ook helemaal niet. Ben net in de telefoon geklomen en werd 3 maal doorverwezen. Maar nog steeds heb ik geen verzekering.

- ZLM
- Sterpolis
- Nationale Nederlanden
- Europeesche verzekering

Nog iemand een id waar ik het kan proberen? ik wil :]
 
Hmmm erug vreemd, ik ben pas 20 en heb me motor gewoon bij sterpolis verzekerd...
hij was toen nog zelfs 70 Kw....en onderhand is ie al wel terug getuned naar 25 Kw

dus ik snap er niets van

De verzekering is op de hoogte van het feit dat hij wel 25kw is maar geen 25kw op kenteken? Want dat is juist het hele eieren eten..
 
Oke nogmaals,je koopt zon domme set voor 11 euro in duitsland, koopt hier in NL zon fijne zxr 400 plant die set erin, laat een vermogensuitdraai maken en laat je verzekeren. De verzekeraar gaat daar bijna zeker mee accoord als dat niet zo is verzeker je hem bij een ander. De kans dat de politie jouw aanhoudt is nihiel, mocht dat toch het geval zijn, laat je hem de uitdraai zien. Mocht hij je dan toch willen bekeuren kun je een bekeuring krijgen, de kans daarop lijkt me alleen nogal klein. Mocht je een ongeluk krijgen en mocht de verzekering proberen eronderuit te komen, laat je een ontvangstbevestiging van de fax zien waarmee je de vermogensuitdraai hebt verstuurd en de orginele uitdraai. Kleine kans dat een verzekeraar daar onderuit komt:

De set:
http://members.rott.chello.nl/w.wolters5/html/25%20kw.htm

Weet iemand waar je zon setje als deze kunt halen/bestellen?
 
Ik heb begin 2002 een ZXR400('95) gekocht bij een motorzaak die hem zelf geimporteerd hadden. Die heeft dus 25kW op het kentekenbewijs staan. De motor is op deze wijze begrenst:
Het setje gaat tussen je blok en spruitstuk, het gat is kleiner = minder aanzuiging op vacuum, en dus minder mengsel = minder pk.
Aangezien ik volgend jaar volvermogen mag rijden is mijn motor nu te koop:
Te Koop: ZXR400 25 kW
 
Terug
Bovenaan Onderaan