GuZ
MF veteraan
even wat statistieken...
(uit het Limburgs Dagblad)
(uit het Limburgs Dagblad)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat is maar bijzaak in dit verhaal... het gaat om "wanneer krijg je een ongeluk en wie is de veroorzaker".De helft had geen voldoende beschermende kleding aan
73 keer zonder helm
Zelfs 18 maal met sandalen....
300 x geen handschoenen aan....
Ik kan dan toch wat minder medelijden opbrengen voor deze "motorrijders"
De helft had geen voldoende beschermende kleding aan
73 keer zonder helm
Zelfs 18 maal met sandalen....
300 x geen handschoenen aan....
Ik kan dan toch wat minder medelijden opbrengen voor deze "motorrijders"
Ik ga zelf ook nooit zonder handschoenen, helm, leer en rugprotector op de motor.... Temperatuur maakt mij niet uit.Dat is maar bijzaak in dit verhaal... het gaat om "wanneer krijg je een ongeluk en wie is de veroorzaker".
Het letsel blijkt inderdaad wel afhankelijk van je kleding en schoeisel.
[me]F@z5r is een leernicht met motorlaarzen, ook bij +30 graden .[/me]
Alleen die rugprotector mis ik nog ...Ik ga zelf ook nooit zonder handschoenen, helm, leer en rugprotector op de motor.... Temperatuur maakt mij niet uit.
Ik ben wel van mening dat de mensen die zonder de juiste bescherming op de motor stappen, zich ook iets anders gedragen in het verkeer als de "echte" motorrijder. Daarbij doel ik op anticiperen en de plaats op de weg. Daarmee voorkom je al een hoop ellende....
Euuh.... de motorrijder moet zorgen dat 'ie beter opvalt zou ook een conclusie kunnen zijn .Interessant leesvoer! Toch wel weer jammer dat er zo weinig met de conclusies wordt gedaan:
"Het merendeel van de - al dan niet fatale - ongevallen met de tweewielers viel te wijten aan de bestuurder van een ander voertuig."
"Waar andere voertuigen, doorgaans personenauto's, het ongeval veroorzaakten, kwam dit vrijwel steeds door het niet tijdig opmerken van de motorrijder."
Dan lijkt het me duidelijk: daar moet iets aan gedaan worden! Dus komt er vast een campagne om automobilisten bewuster te maken van de motorrijder, nietwaar? Helaas niet:
"Anderhalf miljoen wordt gestoken in bevordering van het leveren van motoren met ABS, deelname aan voortgezette rijopleidingen"
Natuurlijk zijn dit allemaal factoren die, bij een ongeval, de overlevingskansen van de motorrijder vergroten, maar volgens mij is dit niet veel meer dan symptoombestrijding, waarbij volledig aan de werkelijke oorzaken voorbij wordt gegaan.
Kan zijn... Maar de jaarlijkse "Wij gaan weer naar school"-campagne richt zich ook op automobilisten, in plaats van op de naar school fietsende jeugd waar het om gaat. Waarom in dit geval niet?Euuh.... de motorrijder moet zorgen dat 'ie beter opvalt zou ook een conclusie kunnen zijn .
Heeft misschien iets met leeftijd te maken ....Kan zijn... Maar de jaarlijkse "Wij gaan weer naar school"-campagne richt zich ook op automobilisten, in plaats van op de naar school fietsende jeugd waar het om gaat. Waarom in dit geval niet?
'Tuurlijk, weet ik ook allemaal wel... Natuurlijk ga je er als motorrijder van uit dat je niet gezien wordt en handel je daarnaar. Dat heb je (soms door schade en schande) geleerd te accepteren; het is nu eenmaal niet anders. Maar wat me tegen de borst stuit is dat een vereniging als de KNMV kennelijk geen tegengeluid laat horen. Je kunt nu eenmaal niet álle verantwoordelijkheid bij de motorrijder neerleggen.Heeft misschien iets met leeftijd te maken ....