hoe laat ik oude olie weglopen van een bmw cruiser

bocito

Rookie
2 mrt 2008
9
0
brabant
hoi
ik heb een bmw r1200c cruiser
ik wil olie verversen maar heb dit nooit gedaan wie kan mij helpen door uit te leggen hoe ik dit moet doen
heb er geen boekje bij
alvast bedankt
g roetjes bocito :?
 
hoi
ik heb een bmw r1200c cruiser
ik wil olie verversen maar heb dit nooit gedaan wie kan mij helpen door uit te leggen hoe ik dit moet doen
heb er geen boekje bij
alvast bedankt
g roetjes bocito :?

Er zal ongetwijfled aan de onderzijde van het blok,veelal laagste punt een aftapplug zitten,bakkie eronder,plug eruit draaien,en effe je oliefilter zoeken,die is meestal even groot als een klein limonadeglas,deze met een oliefilterketting/tang of een paar grote stevige handen losnemen,als je olie ververst moet je ook het filter vervangen,is niet te moeilijk,ookal heb je het nog nooit gedaan,succes.
 
gezien vanaf het zadel, zit er rechts onderop het blok een aftapplug inbus 8. oliefilter zit links onderop alleen word dat lastig om hem zonder filterdop los te draaien. vastdraaien is iig handvast anders krijg je hem niet meer los en het rubber even invetten. totaal bijvullen daarna is 3,75l olie en ik doe meestal alvast 0,20/0,25 in het nieuwe oliefilter. dat vind ie wel prettig als je hem weer start :+

als je een orgineel oliefilter hebt dan zit er een nieuw ringetje bij voor de aftap plug (ook voor versnellingsbak en cardan) let er wel op dat het ouwe ringetje niet op het carter of plug blijft zitten. ook wil bij het oliefilter de ouwe rubbere ring nog wel eens blijven plakken.

suc6 ;)
 
Laatst bewerkt:
iedereen bedankt voor de info waar ik wat mee kan

alle andere mensen die proberen leuk te zijn ,vraag ik me af hoe jullie ooit begonnen zijn toch ook door hulp van een ander denk ik

zijn voor mij duidelijk mensen die jaloers zijn op een bmw , maar oke kost een paar centen maar dan heb je ook wat

en wat olie zuipen betreft is niet erg , ik lust hem zelf ook graag
groetjes bocito

ps nu gaat het onweren denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan