Hoe lang deed je over je rijbewijs halen?

Eerst B: 3,5 maanden 29 uur.
Toen A: 2,5 maand 18 uur. (dat kon veel sneller maar mijn instructeur was te laat met aanvragen avb B| )

auto: 2005/2006
Motor: 2006 :+
 
Rijbewijs gehaald in 1981, een maandje rondgereden met een L-plaatje achterop, mocht ik alleen binnen de gemeentegrenzen rijden, dus ik schroefde hem eraf als ik buiten de gemeente ging rijden. :]

Examen stelde ook niets voor. Ik kreeg twee straten op, de examinator reed in zijn auto er achter aan, dan stoppen en weer twee straten. Dat was het zo'n beetje. Theorie was toen nog een folio vel met 5 verkeersborden, 5 situaties en 5 algemene vragen geloof ik.

Rijbewijs B heb ik niet.
 
Inderdaad wat hadden wij het makkelijk....

:} :} :} :} :} :}

Oefenrijbewijs opgehaald, Fl 17,50 leges, en je kreeg daar een gestenciled vod waar een stempel op stond en de route die je mog rijden. Blauwe met Witte L achterop, met een schroefje, zodat je hem achter je kentekenplaat kon draaien, en karren maar. Wel direct aangevraagd, en hoppa na 8 weken examen doen.
E = examinator K+ K@W@
E : Ben je bekend hier
K: Nee niet echt (moest je zeggen, anders kreeg je een hele route op nu maar enkele straten)
E: Goed hier wegrijden, straat uit, onder de tunnel door, keizerkarelplein helemaal ronf, weer onder de tunnel door, en rechtsaf en stoppen!
K: OKAY

Ik rijdt weg, zie in een flits het stoplicht op oranje springen, zie dat de examinator stopt, en ik rijdt het parcour.
Op het moment dat ik alweer onder de tunnel uitkom, rijdt de examinator nog de tunnel in. Dus sta enige tijd te wachten, stopt de man achter me.
E: Nou je bent het plein goed rondgekomen, zal de rest ook wel goed zijn, rijdt maar terug *D *D *D *D *D *D *D

10 minuten en 40 punten (toen nog maximale) later had ik het papiertje op zak.
1977.

Ha ha, inderdaad je moest zeggen dat je niet bekend was. Ik weet nog dat mijn mij destijds op het hart had gedrongen om overdreven over mijn schouders te kijken bij het wegrijden of van baan verwisselen. De examinator was ook makkelijk. Die zei: "je rijdt op een motor en niet op een brommer", dus een beetje snelheid maken graag.
 
voor b en a beiden tussen de 20 en 30 lessen.
A ging wel sneller dan B.

2001 B
2004 A

beiden in +- 6 maanden wegens geld gebrek
 
nou jullie zijn nog de snelste met het halen van het motorrijbewijs. Ben op 30 juni 2005 begonnen en geslaagd op 27 april dit jaar! Tja mijn instructeur vond het nog geen goed idee om het eerste examen aan te vragen dus dat werd pas 19 december. Zakte ik ook nog, ahhhhhhhhh! ok nog een keer de kou in en naar arnhem toe op 10 januari jl en ja hoor geslaagd! :} Ok nu voor het eigie en tja op 27 april was het dan zo ver, lekker zonnetje heel veel zenuwen maar gelukkig een geweldig einde!
Heb wel mijn theorie 2 keer moeten doen, eerste keer 1 foutje te veel.
En ik heb i.v.m. met diverse blessures en een sterfgeval 2 maanden niet gelest.
En nu ben ik een trotse bezitser van een Suzuki GS 500 F 2005 model :]

groetjes
 
Ben nog bezig.. Maar mij gevoel zegt dat wel veel lessen nodig zal hebben.
Nul komma nul ervaring met iets met twee wielen. Maar wel al bezit in rijbewijs B een jaar. Daar had ik 5 maanden over gedaan, maar kwam omdat wel 2 maanden moest wachten voor de 2e keer opgaan zat met kerst en alles. B|

Nu nog me A. :9
 
hoihoi

Ik ben afgelopen 1 mei begonnen met mijn A-tje, ik ben op 15 juni op geweest voor de theorie,.. in 1 x geslaagd ----> kosten 30 eurie en 10 cent.

Vorige week dinsdag ben ik op geweest voor de voortuigbeheersing, in 1 x geslaagd ------> kosten 110 euries.

Ik heb nu in totaal 16 lessen gehad, á 39.50 per uur.

Ik moet komende 8 september op voor de praktijk (weg) kosten 165 euries !!!!


Ik snap niet waar het CBR in hemelsnaam al dat geld voor nodig heeft, het is anno 2006 echt geldklopperij.. :(

Vroeger, heel lang geleden was het voor een appel en een ei...


Ja rijlesen zijn duur... Ook reden waarom het bij mij langer gaat duren voordat ik het heb, heb ook geen geldboom in de tuin groeien. Ik betaal 86 euro voor 2 uur les.
 
ik heb 2 weken geleden ook mijn rijbewijs gehaald en heb het best vlot gedaan allemaal zei mijn instructeur:

15 lessen a 70 min.
mijn rijbewijs B had ik in ongeveer 25 lessen.

tis wel logisch dat er nu meer lessen nodig zijn aangezien je tegenwoordig veel meer verschillende voertuigbeheersingsoefeningen (wat een woord!) moet doen waar je meestal minstens 10 lessen voor nodig hebt. En dan ook nog leren snelweg op en af te rijden, inhalen, rotondes, etc. Erg simpel, maar iedere les kost wel geld!
en dat het cbr zo belachelijk veel geld moet hebben voor die examens slaat helemaal nergens op natuurlijk! 100 euro voor AVB en 200 euro voor AVD?? Pure geldklopperij! :r :r :r Ik had mn papiertje vijf jaar eerder moeten halen!
 
Rijbewijs A: 4 weken waar van 2 weken onderhoud en terreinrijden, niet mee gerekend alle koffie pauzes en sport uren. lang leven militaire dienst. o dit was in okt 1995.

Rijbewijs B: Zie boven april/juni 1996

Rijbewijs C: Zie boven okt 1998 ccvb 5 dagen + 3 examendagen!


8-)
 
Rijbewijs A: 4 weken waar van 2 weken onderhoud en terreinrijden, niet mee gerekend alle koffie pauzes en sport uren. lang leven militaire dienst. o dit was in okt 1995.

Rijbewijs B: Zie boven april/juni 1996

Rijbewijs C: Zie boven okt 1998 ccvb 5 dagen + 3 examendagen!


8-)
Mijn vriendin ook ja, 2 weken voor C (4-tonner) en 2 weken voor B. Is toch wel makkelijk die militaire dienst :Y
 
6 zaterdagen à 2uur lessen, en in 1 keer geslaagd ondanks 2 foutjes(1 afslag te laat genomen en iets met bijzondere verrichtingen)
 
BE in 1979 gehaald.
Na hoeveel lessen weet ik echt niet meer.
Ik had nagenoeg gratis rijles!
Vader van mijn overbuurjongen gaf les en samen met zijn zoon, Martin Bauer, heb ik toen leren rijden.
Als tegenprestatie moest ik een paar keer de lesauto's wassen!
1e examen verknald, 2e poging werd afgelast wegens ijzel en bij de 3e keer was ik geslaagd.

Mijn overbuurjongen ging direct verder voor vrachtwagen en zijn A.
Dat heeft hij op 1 dag, allebei bij de 1e keer, gehaald.
Hij is vrachtwagenchauffeur geworden(bij De Wilde in Monster) en ik ben hem uit het oog verloren.
Mogelijk banjert hij hier ook op MF. Zou leuk zijn hem weer eens te spreken.

Ik had geen geld voor een motor en dus bleef het bij mijn BE.
Jammer,want met een oefenvergunning kon je jezelf de kunst meester maken....

Mijn vader (zelf beroepschauffeur)zei : als je ooit achter het stuur gaat zitten, zorg dan dat het achter het stuur van je eigen luxe wagen is en niet voor een baas.......
Dus geen vrachtwagen rbw gehaald (stiekum zou ik dat nog wel eens willen doen..)

Mijn A pas in 2003 gehaald.
Na te veel lessen en pas bij de 3e keer geslaagd (ja,ja, al het goede komt in 3-en :P )
 
Rijbewijs A gehaald in oktober 2004, in 30 lessen -O-
Beide examens 2 keer moeten doen -O-

Dus ik heb de staatskas aardig gespekt.
 
Nou, volgens mij heb ik een record...ik heb al een dikke 40 uur gelest en heb nog niet eens m'n A-tje.... :o
Ik moet 6 september.... -O-
Gek hoor dat iedereen het zo snel doet en ik niet ;( maar ik heb dan vroeger ook nooit brommer gereden ofzow...is dat een goed excuus??? :?
 
In '80 in 2 lessen.

In dat zelfde jaar ook alle andere stempels gehaald. In totaal maar 1 keer theorie. 7 Autolessen en 3 voor de vrachtwagen. (Bus en aanhanger kreeg je er gewoon bij toen...)

Alles bij elkaar zo'n 375 gulden kwijt...
 
Ik heb em net gehaald :)

in 1 keer

hoeveel ik precies heb gelest weet ik niet precies.
Duurde ffies voordat ik mn speciale verichtingen onder de knie had.

Praktijk had ik met 6 lesjes. a 60 min.

Maar wat maak et uit...we hebben het..nu me vriendin nog..die was helaas gezakt :( ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan