Hoe lang deed jij over je rijbewijs?

Ik heb intotaal 14 lessen van 1 uur gehad. (inclusief de lessen voor de examens)
Ik had geen eerdere ervaring met schakelbrommers.
Wel had ik 7 jaar mijn autorijbewijs. (dit scheelt voor de AVD)
Ik had 9 lessen nodig voor AVB en 5 lessen nodig voor AVD.
That's fast...
 
Ik heb eerst 10 lessen van anderhalf uur gehad. Daarna heb ik mijn bijzondere verrichtingen examen gehaald. Daarna nog 7 lessen van een uur op de weg gehad en toen in 1x geslaagd voor het echte examen.
 
30 lessen AVB, 2x AVB examen gedaan, 14 lessen AVD (ondanks dat ik al een jaar me B rijbewijs had)

44 lessen in totaal (van anderhalf uur)
 
hallo allemaal hier nog iemand die het snel heeft gehaald.
Mijn voertuig beheersing 6 lesjes +1 les voor examen en verkeers deelname was helemaal lachen.
Na mijn voertuigbeheersing geld op geen tijd meer kort om het kwam er gewoon niet van.
Ik keek toevallig na de verhuizing in mijn papieren en zag ik dat ik nog maar 7 dagen de tijd had om mijn verkeers deelname te halen.
Mijn wereld verging ook omdat mijn teorie een week later verliep.
Al met al alles op alles gezet en gaan bellen naar een rij school.
Ik ben toen bij de anwb terecht gekomen en mijn verhaal uitgelegd die moesten lachen en zeiden dat gaat niet goed komen.
Maar ik gaf niet snel op toen heb ik het cbr gebeld en uitgelegd ,toen hebben ze een auto examen verzet voor mijn motor examen echt super gewoon.
Toen 4 uur gereden op de weg met examen en ik was geslaagd.
Nou zo gelukkig was ik nog nooit geweest.
 
hallo allemaal hier nog iemand die het snel heeft gehaald.
Mijn voertuig beheersing 6 lesjes +1 les voor examen en verkeers deelname was helemaal lachen.
Na mijn voertuigbeheersing geld op geen tijd meer kort om het kwam er gewoon niet van.
Ik keek toevallig na de verhuizing in mijn papieren en zag ik dat ik nog maar 7 dagen de tijd had om mijn verkeers deelname te halen.
Mijn wereld verging ook omdat mijn teorie een week later verliep.
Al met al alles op alles gezet en gaan bellen naar een rij school.
Ik ben toen bij de anwb terecht gekomen en mijn verhaal uitgelegd die moesten lachen en zeiden dat gaat niet goed komen.
Maar ik gaf niet snel op toen heb ik het cbr gebeld en uitgelegd ,toen hebben ze een auto examen verzet voor mijn motor examen echt super gewoon.
Toen 4 uur gereden op de weg met examen en ik was geslaagd.
Nou zo gelukkig was ik nog nooit geweest.
Je wilt zeggen dat je in totaal 7 lessen hebt gehad...?
 
had mijn motor al voordat ik begon met lessen, zodoende een paar prive kilometers gemaakt en motorcross maakt je ook wel bekend met een motor.
na de eerste les examen aangevraagd en s'morgens voor het examen de laatste les gehad
 
Volgensmij had ik 17 lesuren, incl. 1 uur rijden naar het AVD examen.
In ieder geval voor AVD 2x2 lesuren gehad (altijd blokken van 2 uur), en dus 1 uur nog voor het examen zelf.
De rest was allemaal AVB.
Ik had nog nooit op een brommer of iets gereden.
Vind motorrijden dan ook 10x makkelijker dan auto.
Autorijden heb ik 41 lessen over gedaan :X.
Maar goed, daar had ik eerst een k*t rijschool waar ik weg bij gegaan ben, gelukkig bij die erna had ik hem zo :).
Denk dat het er in grote mate ook wel mee te maken heeft waarvan je les krijgt.
Ik had motor les van een heel ervaren instructeur.
Die vertrouwde ik gewoon blindelinks.
Gewoon doen wat die zegt, en niet bang zijn.
Als hij zegt dat je heel hard kan remmen, gewoon heel hard remmen.
Dus mijn advies, zoek een goede instructeur.



had mijn motor al voordat ik begon met lessen, zodoende een paar prive kilometers gemaakt en motorcross maakt je ook wel bekend met een motor.
na de eerste les examen aangevraagd en s'morgens voor het examen de laatste les gehad
:^.
Zo ging dat bij mij ook, moest alleen examen doen in een andere plaats, kon niet op korte termijn in de buurt.
Alsnog gewisseld met een andere leerling, zodat ik nog eerder op kon, of eigenlijk hij later.
En dan vervolgens 2 jaar niks met mijn rijbewijs gedaan |( .
 
Laatst bewerkt:
Na 15 lessen examen gedaan en in 1 keer m`n motor rijbewijs gehaald op m`n 35 ste .
Auto rijbewijs BE had ik al een jaar of 15
 
Laatst bewerkt:
15 lessen van anderhalf uur. Alle examens in één keer gehaald. AVD zelfs met lof.

Veel te veel tijd in langzame slalom gestoken (3 tot 4 lessen), rijden met én achterrem gedoseerd én slippende koppeling lukte met mijn motoriek niet. Tijdens het AVB examen gewoon tweemaal langs alle pionnen gereden. Ben er niet trots op, maar aangezien de rest prima op niveau was toch geslaagd.
 
Laatst bewerkt:
7 uur les AVB, daarna examen in 1x gehaald.
13 uur les AVD, daarna examen in 1x gehaald.
al met al net geen 1000 euro voor rijbewijs incl. theorie. begonnen halverwege maart, rbw binnen begin juni 2009
 
Terug
Bovenaan Onderaan