Hoe lang deed jij over je rijbewijs?

MONKEY_NL

MF'er
30 aug 2009
233
0
Hallo, ik ben Justin en ik ben 17 jaar

Ik ga in Januari voor mijn lichte motor rijbewijs ( dan ben ik jarig )
Alleen is het belangrijk dat ik hem heb voor april.

Daarom deze vraag, omdat ik dan kan zien of ik heel erg moet haasten of dat het allemaal wel meevalt.

Ik heb al een HONDA CB50 met 4 versnellingen. ( dus ik ben niet helemaal noobie )


Bedankt voor de moeite alvast
 
Ergens midden mei begonnen en midden juli was ik klaar. 2 maandjes dus, en ik was een echte beginner (geen scooter, brommer oid.). Ligt een beetje aan je rijschool en hoe snel je examen etc. kan doen.
 
2 dagen
aangevraagd
datum binnen
2 dagen gelest
afgereden
klaar
 
Hmm..... 3 kwartier, ofzo :+

Vroegâh (1989) kón dat nog gewoon in "dienst" door even een rondje te rijden met een Moto-Guzzi V50 terwijl je al gewend was te rijden met échte schakelbrommers à la Honda MB-X 110 :+

Maar tegenwoordig is alles beter .... én duurder, dus tel maar ergens rond de 20 lessen van een uur.....
 
vroegah
inderdaad
toen mocht je na je afrijden ook gelijk maximaal vermogen :Y
zucht
dat waren nog eens tijden :P
 
Als je echt zoveel haast hebt dan doe je toch een spoedopleiding.
Januari jarig, meteen beginnen heb je het dezelfde maand nog?
Voorbeeldje:
http://www.rijbewijsgarant.nl/pagina/motorrijbewijs/index.html
Gewoon eens binnenwandelen bij de lokale rijschool en kijken wat er mogelijk is.
Waarom wil je het eigenlijk zo snel hebben?
 
Als je echt zoveel haast hebt dan doe je toch een spoedopleiding.
Januari jarig, meteen beginnen heb je het dezelfde maand nog?
Voorbeeldje:
http://www.rijbewijsgarant.nl/pagina/motorrijbewijs/index.html
Gewoon eens binnenwandelen bij de lokale rijschool en kijken wat er mogelijk is.
Waarom wil je het eigenlijk zo snel hebben?



Dikke toertocht ;)



Voor de rest: bedankt voor de reacties :) Alleen nog 1 vraag: kan je je theorie ook al op je 17de doen? ( kan ik ook wel opzoeken maar ik ben een beetje lui :P )
 
Laatst bewerkt:
vind dat beperkt vermogen toch zo slecht nog niet. Zou het mss wel anders indelen en over een kortere tijdsduur maar 't princiepe erachter is niet slecht

Je kunt de motoren van vroeger ook niet vergelijken met de motoren van deze tijd. Daarom was die regeling vroeger misschien niet echt nodig.
 
vind dat beperkt vermogen toch zo slecht nog niet. Zou het mss wel anders indelen en over een kortere tijdsduur maar 't princiepe erachter is niet slecht
helemaal mee eens
maar wat was ik blij dat ik daar geen last van had :Y
 
AVB wil misschien ook nog wel lukken .... als je een rijschool vind die een motor wil transporteren naar het examen terrein én het oefenterrein direct aan de zaak heeft liggen.
 
Je kunt de motoren van vroeger ook niet vergelijken met de motoren van deze tijd. Daarom was die regeling vroeger misschien niet echt nodig.
eh nou
ik huurde gelijk een ninja
en daar werd ik toen wel een beetje bang van ;)
ging op de snelweg inhalen, ff terugschakelen, optrekken en toen reed ik ineens onbedoeld op 1 wiel.
Dat had ik zeg maar nog niet gehad op les :)
 
toen waren er ook hevige beestjes hoor, dan spreek ik van de beestjes voor die nieuwe regeling en niet van 50 jaar terug hé. Maar wat we toen wel konden was van ons honda caminotje overstappen op een snelle 1000 terwijl we in ons hoofd nog steeds dachten aan wat we wel niet allemaal met dat caminotje konden :P ... ;(
 
:^

Die Guzzi V50 was nét wat anders dan een 110cc "brommer" :+

Maar daarna kocht ik in '92 een (gloedje nieuwe) 900RR vuurvogel .... en die performde (naar mijn gevoel) minder dan de 600 die ik nú rijd ;)
 
Laatst bewerkt:
eh nou
ik huurde gelijk een ninja
en daar werd ik toen wel een beetje bang van ;)
ging op de snelweg inhalen, ff terugschakelen, optrekken en toen reed ik ineens onbedoeld op 1 wiel.
Dat had ik zeg maar nog niet gehad op les :)


haha jij huurde een ninja en ik kocht er gelijk een en idd als je goed gas geeft kan je er bang van worden *D


en voor de ts ik ben eind mei begonnen en had hem begin september succes iig
 
In september begonnen en in november rijbewijs. Volgens mij iets van 15 lessen. Meestal leste ik 2 uur per week.

Inderdaad, wheelies, kneedowns, elbowdowns en burnouts waren niet opgenomen in het lessenpakket.
 
Als ik het donderdag haal precies een maand.
Ze bieden bij mijn rijschool ook een week opleiding aan, dat is dus Lessen + AVB + AVD in 1 week. Weet niet of ze dat bij andere rijscholen ook doen, anders is dat misschien een optie.
Wel zorgen dat je zsm je theorie haalt..
 
Redrider: 9 lessen + examen (12,5 jaar geleden inmiddels)
schakelbrommer ervaring is een voordeel
succes en veel plezier :]
 
Eind mei vorig jaar begonnen en half september klaar.
Zo een 3.5 maand dus.
Alles in 1 keer gehaald.
 
Ligt er maar net aan hoeveel jij zelf vrij kan krijgen.
Als je ver van tevoren veel lessen bespreekt, weet je zeker dat je snel klaar bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan