Hoe lang denk jij je rijbewijs nog te bezitten?

Hoe lang denk jij je rijbewijs nog te behouden?

  • Ze hebben hem al eens ingenomen

    Stemmen: 13 5,1%
  • Elke rit zou mijn laatste mét rbw kunnen zijn

    Stemmen: 83 32,5%
  • Ik rij altijd netjes max 49 km/u over de toegestane snelheid

    Stemmen: 32 12,5%
  • Ik rij wel eens te hard, maar hou het bij max 30 km/u te sne

    Stemmen: 104 40,8%
  • Rustig rijden is mijn ding, ik hou me aan de snelheid

    Stemmen: 23 9,0%

  • Totaal aantal stemmers
    255

SiRoj

MF veteraan
9 sep 2007
5.412
1
Hengeloow
Dag mensen,

Je ziet hier regelmatig topics voorbij komen van mensen waarvan het rijbewijs is ingenomen. Motorrijden is volgens velen ook echt een rijbewijs-killer..

Verwacht jij dat je je rijbewijs ook nog wel eens kwijt gaat raken? Of hou je je altijd netjes aan de snelheid?

Laten we er maar weer eens een mooie poll ingooien!

*O*
 
Laatst bewerkt:
ik maak me geen zorgen, ik zit voorlopig nog aan de 25kw vast dus 50 kmh te hard word al lastiger :+ plus ik rijd vrijwel alleen maar bochtenweggetjes in de achterhoek, de kans dat je daar een agent tegen komt is nihil :]
 
-O-

je mag maar 1 keer stemmen

optie 2 dan maar, maar optie 4 kan ook.


*edit*
qudpoll verspringt

was hem al een keer kwijt en elke rit kan ook
*edit*

;)
 
Laatst bewerkt:
Heb jij al gestemd....

SiRoj schreef op 05 februari 2008 @ 20:47:
Wat heb ik er trouwens weer zin in.. Heerlijke zachte zomeravond, graadje of 18-20... Heerlijk rustig, stilte, een idyllische omgeving...

En dan met goof enorm brullen door heel Twente :D


:+
 
Mja mijn standaard is nooit harder dan 30 km/u te snel maar als het een baan is waar je van ver eventuele flitsers kunt zien durft het wel makkelijker veel harder gaan. Dus ja optie 1 maar ook 3 ;)
 
"Elke rit zou mijn laatste mét rbw kunnen zijn"

En ik heb het zo hard nodig -O-

Hou er wel een beetje rekening mee trouwens, maar het gas moet toch altijd wel een keertje open. En als ze je dan net in de gaten hebben.
 
Laatst bewerkt:
En toch geeft de Poll nu het beeld dat de meesten zich wel 'aardig' aan de snelheid houden

'Ik rij wel eens te hard, maar hou het bij max 30 km/u te snel'
 
Laatst bewerkt:
Tot ik sterf, en dat is hopelijk pas over een jaar of 60-80

Sinds ik redelijk vaak in de file sta met auto ben ik tot de conclusie gekomen dat hard rijden geen zin heeft omdat er altijd wel weer iemand voor je opduikt waar je dan 'net niet' voorbij kan en je je loopt op te vreten, dus nu lekker relaxed in auto (en motor) :]
 
Laatst bewerkt:
Zo lang die kilometerheffing te complex is om in te voeren (zie artikeltje motormeuk),
en/of zolang t voor motoren niet in gaat verwacht ik dat k m nog wel ff heb

(maandje terug ree ik over een weg in Noord Limburg en ik dacht echt dat het om een 80 of een 60km-weg ging,
k vond t al raar dat d`r geen reflextorpaaltjes langs de weg stonden,
lantaarnpalen met wit of oranje licht zag ik nergens, dus daar kon ik ook niks uit op maken,
het enige dat ik eig miste waren die paaltjes.
Dus ik ook nog echt goed op aan het letten, want, zo dacht ik: dit kon wel eens zo`n weg zijn waar ze staan te flitsen....... Ik goed aan het kijken, alert met een handje bij de rem, zie ik opeens een bordje staan...... Einde 30km-zone :X )
 
Laatst bewerkt:
qua snelheid zullen ze hem bij mij nooit afpakken. let altijd goed op dat ik onder de 50 te snel blijf :) alleen artikeltje 5 daarintegen :+
 
Hmm rijd meestal maar 10/20kmh te hard, hoewel op wwv route zitten een paar wegen waar je 50 mag maar je makkelijk 100 kan.. zou hem daar wel eens kwijt kunnen raken maar je ziet het meestal al aankomen.. Verder wel eens uitschietertjes naar de 200 maar over het algemeen is alles onder de 160, daarboven is het gewoon niet relaxed rijden meer :P
 
Ik rijd wel eens 50km/h te hard maar dat is maar een paar honderd meter en ik draai het gas ook altijd weer netjes dicht tot max 30km/h te hard. Ik kijk altijd eerst even wat ik achter me heb zitten.

Het is ook maar net waar je te hard rijdt.
 
als ik geen domme dingen doe en gezond blijf, dan zeker tot 24 januari 2043.....

...dan word ik 70......
:X
Lijkt mij ook wel een geschikte datum,rij je dan ff bij mij langs ;)
Alleen ben ik uhhmm een paar jaar ouder _O- :+

Wat een k*dtopic btw,gewoon blijven :] :] :] :] :] :] ,zo vaak en zo hard als't maar kan en mag ;) }) :z O-) :+
 
Ik houd me meestal keurig aan de snelheid! Inhaalacties uitgesloten.
En soms trek ik hem helemaal open als ik denk dat het veilig kan.
Ik kan dus helaas niet stemmen.
 
Ik rij eigenlijk best normaal. Maar soms wil ik weleens 30-40 te hard aantikken. Da's gewoon lekker op een motor. Althans, vind ik. Maar structureel niet. Ik doe het op wegen waarvan ik weet dat het kan... Wegen in de buurt, die je kent. Iedereen heeft wel van die wegen...
 
ik ben ruim 3 jaar geleden al eens de l#l geweest... 56 km na meercorrectie te snel, 2 dagen rbw kwijt en nog eens 327 euries erachteraan gegooid.

er zal ongetwijfeld nog weleens zo'n actie komen
 
Ik probeer er altijd wel op te letten. niet veel en veels te hard, maar het blijft gewoon lastig om het niet even te doen. Toch let ik wel op de 50 km p/u te hard en probeer met de systematische snelheid daaronder te blijven.
Een keer doortrekken kan natuurlijk wel harder gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan