Hoe lang duurt het voordat de pekel van het asfalt is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Champshof

MF veteraan
24 jun 2009
1.319
2
Lichtenvoorde
ik heb zo de hoop dat over 1,5 tot 2 weken het weer iets bij trekt en we weer zonder sneeuw of ijs de weg op kunnen. Nu vroeg ik me af of de pekel die de afgelopen weken gestrooid is ook dan al weg is? Of komt het met de 1e regenbui na de vorst allemaal weer uit het asfalt?
 
Een paar keer een flinke regenbui en het is weg. Het smelt niet vanzelf jammer genoeg ;)
 
Een datum kan je nu nog niet vast stellen. Zodra het weer gaat regenen kan de pekel pas weg, en na één of twee regenbuien is nog steeds niet alles weg.. Beste zou zijn als we gewoon een regenachtige week hebben na de vorst periode, als die dan over is weet je zeker dat je kan rijden :) Ik denk dat hier op het forum wel wordt aangegeven wanneer het zo ver is...

Over 1,5 tot 2 weken kan je (bijna) zeker nog niet pekelvrij rijden hoor ;)
 
minstens tot augustus.
ik zou mijn motor zeker niet eerder op de weg zetten. in de zomer heb je weer last van vliegjes, en de zon droogt je lak uit.
eigenlijk kan je hem beter onder een glazen stolp zetten en af en toe ventileren met gezuiverde lucht.
 
Zolang het 's nachts kouder is dan een graad of 3 boven nul, wordt er nog gestrooid, omdat je dan aan de grond nog vorst kunt hebben (zeker nu de grond zelf behoorlijk diep bevroren is).

Beter dan je daar druk om maken kun je je fiets gewoon voorzien van een goede laag vet (of blanke tectyl, of vaseline, of iets anders dat vocht en rommel weghoudt van 't metaal), en eventueel afspoelen met koud water na een rit (en dan opnieuw inspuiten als hij droog is).
 
was ook niet van plan te wachten totdat de pekel weg is, zodra de vorst voorbij is ga ik de weg op :]

het is mij meer om te bekijken hoe lang ik na elke rit mijn motor moet gaan poetsen ;)
 
Als er nog pekel op de baan ligt maar de baan is kurkdroog kan het ook niet zo'n kwaad hoor...
Dan stuift er in het slechtste geval wat zout op je motor dat er daarna weer afwaait...

Voor de rest: Pekelfiets aanschaffen :]
 
Zolang het 's nachts kouder is dan een graad of 3 boven nul, wordt er nog gestrooid, omdat je dan aan de grond nog vorst kunt hebben (zeker nu de grond zelf behoorlijk diep bevroren is).

Niet als het zout dan op is *D

Ik hoop zelf ook dat het deze week flink gaat dooien en regenen want ik zit ondertussen ook al op hete kolen om te weer te gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan