Hoe lang duurt mijn voorwaardelijke rijontzegging?

Kookaburra

MF'er
22 jan 2005
40
0
Townsville - Australia
Soms heb je pech...
16 juni 2003 (7 uur 's avond) werd ik gepakt door een agent met lasergun, 54 kilometerjes te hard, maar de man was schappelijk en maakte er 45 van. Ik dus €288 overmaken naar Leeuwarden en verder rijden.
16 juni 2004 (half 6 's avonds) werd ik geflits op een 80 kilometer weg, 46 kilometer te hard.
4 mei 2005 moet ik voorkomen in Arnhem en heb het "geluk" dat een of andere onverlaat voor mij aan de beurt is en de rechter en officier lettelijk de huid vol scheldt maar ze moeten hem laten gaan op een vormfout. Beide chagarijnig en het eerste wat de officier tegen mij roept is "we gaan eens lekker aan uw rijbewijs trekken". Anyway een geregistreerde overtreding is precies één jaar geldig en ik zat er dus net anderhalf uur naast.
Uitslag: €350 boete en 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een looptijd van 2 jaar (wel enigszins overdone lijkt me).
Mijn vraag: die looptijd van 2 jaar is dat gerekend van het moment van overtreding of het moment van de uitspraak van de rechter? Scheelt mij toch zeker bijna een jaar voorzichtig aan doen...

Wie heeft hier ervaring mee?
 
Dat is de standaardeis van de OvJ in dit geval.

De officiële definitie van recidive:
De recidiveregeling luidt als volgt:
– Van recidive is alleen sprake indien de overtreding wordt begaan
binnen een jaar na afdoening van één van de vorige gedocumenteerde
snelheidsovertreding(en).

ehm ... tsja ... goede vraag dus :+
Persoonlijk zou ik zeggen na het begaan van de overtreding (net zoals bij strafzaken voorarrest wordt afgetrokken).
 
Soms heb je pech...
16 juni 2003 (7 uur 's avond) werd ik gepakt door een agent met lasergun, 54 kilometerjes te hard, maar de man was schappelijk en maakte er 45 van. Ik dus €288 overmaken naar Leeuwarden en verder rijden.
16 juni 2004 (half 6 's avonds) werd ik geflits op een 80 kilometer weg, 46 kilometer te hard.
4 mei 2005 moet ik voorkomen in Arnhem en heb het "geluk" dat een of andere onverlaat voor mij aan de beurt is en de rechter en officier lettelijk de huid vol scheldt maar ze moeten hem laten gaan op een vormfout. Beide chagarijnig en het eerste wat de officier tegen mij roept is "we gaan eens lekker aan uw rijbewijs trekken". Anyway een geregistreerde overtreding is precies één jaar geldig en ik zat er dus net anderhalf uur naast.
Uitslag: €350 boete en 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een looptijd van 2 jaar (wel enigszins overdone lijkt me).
Mijn vraag: die looptijd van 2 jaar is dat gerekend van het moment van overtreding of het moment van de uitspraak van de rechter? Scheelt mij toch zeker bijna een jaar voorzichtig aan doen...

Wie heeft hier ervaring mee?

Uit bovenstaande geef je toch al zelf antwoord op je vraag?
 
Soms heb je pech...
16 juni 2003 (7 uur 's avond) werd ik gepakt door een agent met lasergun, 54 kilometerjes te hard, maar de man was schappelijk en maakte er 45 van. Ik dus €288 overmaken naar Leeuwarden en verder rijden.
16 juni 2004 (half 6 's avonds) werd ik geflits op een 80 kilometer weg, 46 kilometer te hard.
4 mei 2005 moet ik voorkomen in Arnhem en heb het "geluk" dat een of andere onverlaat voor mij aan de beurt is en de rechter en officier lettelijk de huid vol scheldt maar ze moeten hem laten gaan op een vormfout. Beide chagarijnig en het eerste wat de officier tegen mij roept is "we gaan eens lekker aan uw rijbewijs trekken". Anyway een geregistreerde overtreding is precies één jaar geldig en ik zat er dus net anderhalf uur naast.
Uitslag: €350 boete en 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een looptijd van 2 jaar (wel enigszins overdone lijkt me).
Mijn vraag: die looptijd van 2 jaar is dat gerekend van het moment van overtreding of het moment van de uitspraak van de rechter? Scheelt mij toch zeker bijna een jaar voorzichtig aan doen...

Wie heeft hier ervaring mee?
Goeie vraag, ik heb een jaar gelden het zelfde te horen gekregen en ben hier eigen ook wel benieuwd naar. O-)

Als het is vanaf de overtreding ben ik nu weer van die proeftijd af *O*
Zo niet, dan moet ik nog een jaar extra rustig aandoen -O-
 
Proeftijd gaat in na het onherroepelijk worden van het vonnis. Wordt je schriftelijk medegedeeld. Je hebt na de uitspraak 14 dagen om in beroep te gaan, zoniet is de uitspraak onherroepelijk. De Deputy kreeg eens een voorwaardelijke ontzegging van 6 maanden met een proeftijd van twee jaar, in gaande op 12 maart. :(




De Deputy is jarig op 12 maart B|
 
Proeftijd gaat in na het onherroepelijk worden van het vonnis. Wordt je schriftelijk medegedeeld. Je hebt na de uitspraak 14 dagen om in beroep te gaan, zoniet is de uitspraak onherroepelijk. De Deputy kreeg eens een voorwaardelijke ontzegging van 6 maanden met een proeftijd van twee jaar, in gaande op 12 maart. :(
Voeck ... door de trage afhandeling van het proces wordt je dus dubbel genaaid B| En om er een cliché tegen aan te gooien, je kan beter iemand vermoorden (dan wordt je voorarrest van de straf afgetrokken) dan een paar kilometer te hard te rijden :r
De Deputy is jarig op 12 maart B|
2 jaar later had je dus wel en leuk cadeautje :)
 
Helaas heren Een proeftijd gaat in vanaf de uitspraak


Ook Guust heeft in een donker verleden wel eens serieus te hard gereden Met de auto weliswaar........ Maar toch

4 maanden rijontzegging met een proeftijd van 2 jaar ....... Lees maar in de veroordeling die je thuis krijgt


De douw ik nog na kreeg was 500 GULDEN (tijdje terug)

eerste flits was 140 i.p.v. 80 Die "kocht ik af" met 600 gulden
Tweede flits was 105 i.p.v. 50. Die moest ik voorkomen omdat het binnen 3 weken van de eerste was en binnen de bebouwde kom. OOPS

Sinds toen rijd Guust iets rustiger Nu maar hopen dat dat vol te houden is op mijn FZ 750
 
Ja geldt inderdaad vanaf de uitspraak. Ik moet nog even tot december en dan zit ook mijn 2 jaar voorwaardelijk erop!

Niet dat ik er anders door gaan rijden ben, maar wel lekker als je niet standaard al 300 euro moet betalen omdat dat je voorwaardelijke boete is met een proeftijd van 2 jaar. :)
 
[
Voeck ... door de trage afhandeling van het proces wordt je dus dubbel genaaid B| En om er een cliché tegen aan te gooien, je kan beter iemand vermoorden (dan wordt je voorarrest van de straf afgetrokken) dan een paar kilometer te hard te rijden :r
[...]

Ik ben ook een maand m'n rijbewijs kwijt geweest en weet nu idd dat je in Nederland beter een moord kan plegen dat te hard rijden. mijn kwestie 17 fouten in proces verbaal waarvan o.a een niet geijkte snelheid's meet apparatuur gebruikt (er was geen ijk rapport) verkeerde plaats.en als klap op de vuurpijl was de snelheid die ten laste gelegd was zelfs met de jip en janneke berekening onderuit te halen. of een r1200 moet ruim 300 kunnen halen. hierbij de jip en janneke berekening met afstanden en snelheden uit het proces verbaal !!! afstand tussen 2 rotonden 1700 m motor a (ik dus) kruist na 200 m motor b (onopvallende motoragent) dus de motor b ligt 400 m achter.motor a moet nog 1500 afleggen.snelheid die ten laste gelegd is over 500 m met gelijkblijvende snelheid 156km/h . 300m voor rotonden einde meting.
1700-200 = 1500-500=1000-300=700 motor A moest dus voor de meting nog 700 meter rijden motor B 400+rotonde+700m dus om achter mij te komen met de ten laste gelegde snelheid moest motor B dus 1,5 keer harder dan motor A rijden!!!!!! afremmen en optrekken en snelheid rotonde nog niet eens mee gerekend.
bij de rechter werd alle verdediging van tafel geveegd IK had al eens te hard gereden DUS zal ik nu echt wel die snelheid gereden hebben!!! en de rest van de fouten waren wel slordig.
maand rijontzegging + €1500,- bekeuring DIT is de rechtstaat der Nederlanden hoesee.
 
Los van het feit of het echt de moeite is hiervoor een ruim vier jaar oud topic uit de dood te laten oprijzen: waarom ligt motor B 400 meter achter? Omdat hij eerst nog 200 meter naar de rotonde moest rijden, daar moest keren en dan weer 200 meter terug moest rijden alvorens de meting te beginnen? Als hij meteen keert als jij voorbij komt, ligt hij 100 meter achter en kan hij best een fatsoenlijke meting doen over de volgende 500 meter.
 
Soms heb je pech...
16 juni 2003 (7 uur 's avond) werd ik gepakt door een agent met lasergun, 54 kilometerjes te hard, maar de man was schappelijk en maakte er 45 van. Ik dus €288 overmaken naar Leeuwarden en verder rijden.
16 juni 2004 (half 6 's avonds) werd ik geflits op een 80 kilometer weg, 46 kilometer te hard.
4 mei 2005 moet ik voorkomen in Arnhem en heb het "geluk" dat een of andere onverlaat voor mij aan de beurt is en de rechter en officier lettelijk de huid vol scheldt maar ze moeten hem laten gaan op een vormfout. Beide chagarijnig en het eerste wat de officier tegen mij roept is "we gaan eens lekker aan uw rijbewijs trekken". Anyway een geregistreerde overtreding is precies één jaar geldig en ik zat er dus net anderhalf uur naast.
Uitslag: €350 boete en 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een looptijd van 2 jaar (wel enigszins overdone lijkt me).
Mijn vraag: die looptijd van 2 jaar is dat gerekend van het moment van overtreding of het moment van de uitspraak van de rechter? Scheelt mij toch zeker bijna een jaar voorzichtig aan doen...

Wie heeft hier ervaring mee?

Tja, eigenlijk heb je er wel om gevraagd he ? zeker op die 80 km weg, maar dat wilde je niet weten. :/
 
Soms heb je pech...
16 juni 2003 (7 uur 's avond) 54 kilometerjes te hard,
16 juni 2004 (half 6 's avonds) 46 kilometer te hard.
Uitslag: €350 boete en 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een looptijd van 2 jaar


mazzelpik.. ik had je rijbewijs door de versnipperaar gehaald.
en je motor door de shredder })


d'r zal maar een kind oversteken O-)
 
mazzelpik.. ik had je rijbewijs door de versnipperaar gehaald.
en je motor door de shredder })


d'r zal maar een kind oversteken O-)
je mag Ruud1tje nu gaan flamen
Kookaburra heeft zijn 2 jaar looptijd 2 jaar geleden al uitgezeten :W
 
Laatst bewerkt:
Voeck ... door de trage afhandeling van het proces wordt je dus dubbel genaaid B| En om er een cliché tegen aan te gooien, je kan beter iemand vermoorden (dan wordt je voorarrest van de straf afgetrokken) dan een paar kilometer te hard te rijden :r

Ben benieuwd wat er gebeurt als je dit voor een rechter uitvecht onder de wet "gelijke behandeling"
Moet je het natuurlijk wel eerst bij de hand hebben :X En dan zit je toch al in de shit -O-

Verder roep ik al een lange tijd dat afwachten bij een zware overtreding, en dus de standaard procedure volgend van het CJIB/parket altijd langer duurt dan dat je er zelf achteraan gaat.
Dingen zoals een klaagschrift indienen bij het parket zorgt voor een snellere behandeling.
En een niet standaard procedure kan wel eens tot fouten lijden bij het parket waardoor jij of ik vrijuit gaat.
Zo heb ik begin van het jaar 1250 euro boete teruggekregen door fouten bij de officier van justitie 8-)
 
Laatst bewerkt:
Soms heb je pech...
16 juni 2003 (7 uur 's avond) werd ik gepakt door een agent met lasergun, 54 kilometerjes te hard, maar de man was schappelijk en maakte er 45 van. Ik dus €288 overmaken naar Leeuwarden en verder rijden.
16 juni 2004 (half 6 's avonds) werd ik geflits op een 80 kilometer weg, 46 kilometer te hard.
4 mei 2005 moet ik voorkomen in Arnhem en heb het "geluk" dat een of andere onverlaat voor mij aan de beurt is en de rechter en officier lettelijk de huid vol scheldt maar ze moeten hem laten gaan op een vormfout. Beide chagarijnig en het eerste wat de officier tegen mij roept is "we gaan eens lekker aan uw rijbewijs trekken". Anyway een geregistreerde overtreding is precies één jaar geldig en ik zat er dus net anderhalf uur naast.
Uitslag: €350 boete en 4 maanden voorwaardelijke rijontzegging met een looptijd van 2 jaar (wel enigszins overdone lijkt me).
Mijn vraag: die looptijd van 2 jaar is dat gerekend van het moment van overtreding of het moment van de uitspraak van de rechter? Scheelt mij toch zeker bijna een jaar voorzichtig aan doen...

Wie heeft hier ervaring mee?

Na zelf onlangs in een soortgelijke zaak te hebben moeten deelnemen aan een rechtzaak, kan ik je melden dat rekend wordt vanaf de datum dat de rechter uitspraak heeft gedaan.
Daarna krijg je trouwens nog post van justitie waar het ook in vermeld staat.
 
Laatst bewerkt:
Na zelf onlangs in een soortgelijke zaak te hebben moeten deelnemen aan een rechtzaak, kan ik je melden dat rekend wordt vanaf de datum dat de rechter uitspraak heeft gedaan.
Daarna krijg je trouwens nog post van justitie waar het ook in vermeld staat.
tis een topic van 2006 he ;)

denk dat ie nu wel van z'n voorwaardelijk af is :+
 
mazzelpik.. ik had je rijbewijs door de versnipperaar gehaald.
en je motor door de shredder })


d'r zal maar een kind oversteken O-)


:Y :Y Dat bedoel ik eigen schuld en dikke vette boete gewenst, goed dat je op een 5 baans snelweg te hard gaat oke, maar je bent een enorme grote lul als je dat op een 80 km weg doet en daar het gevaar niet van inziet (zijweggetjes,overstekende kinderen/fietsers, tractoren, afslaand verkeer, dan heb je de rijbewijs vast bij een pakje boter kado gehad en niets hoeven leren.

Bij deze tips waar je nog meer op moet letten behalve je snelheid
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan