Hoe lang gaan iridium bougies mee

Keesje60

MF'er
26 jan 2016
145
63
Tiel
Ik wil iridium bougies (NGK DPR-8-EIX-9) gaan monteren in mijn motor.
Ze zijn erg duur, maar gaan lang mee zegt men.
Ook zou starten en verbruik beter worden.
Maar hoe lang gaan iridium bougies eigenlijk mee?
50.000, 80.000, 100.000 kilometers???
Heeft iemand daar ervaring mee.
 
Van een GSX F ken jij totaal niets, dus daar ga ik niet over uitwijden ...

en jij weet dat omdat ... ? :')

en op de rest van je verhaal : je kan je 1 keer mistijpen, maar iemand die automechanika heeft gedaan en blijft herhalen dat de ontsteking NA het BDP gebeurt, tjah ... nogmaals :')
zo'n mensen zouden enkel vragen mogen stellen in techniek, geen meningen geven want daar is de rest niks mee. integendeel |(

er is een black-list knopje, daar kan je gebruik van maken. maar dan kan je natuurlijk niets meer lezen, ook niet mijn nuttige posts.
 
en jij weet dat omdat ... ? :')

en op de rest van je verhaal : je kan je 1 keer mistijpen, maar iemand die automechanika heeft gedaan en blijft herhalen dat de ontsteking NA het BDP gebeurt, tjah ... nogmaals :')
zo'n mensen zouden enkel vragen mogen stellen in techniek, geen meningen geven want daar is de rest niks mee. integendeel |(

er is een black-list knopje, daar kan je gebruik van maken. maar dan kan je natuurlijk niets meer lezen, ook niet mijn nuttige posts.
Mag ik de vraag weerkaatsen, namelijk, en jij weet dat omdat?

Btw: ik wist niet dat jij ook nuttige reacties gaf???

Ja, ik wéét ook wel dat de eigenlijke ontsteking vóór het BDP komt omdat het mengsel dan nog moet ontbranden en zijn sterkste drukpunt nog moet bereiken, en dat het net dit is dat ná het BDP moet plaatsvinden, maar dat is een uitleg die een hele alinea omvat in tegenstelling tot 1 zin. Als je kennis hebt, begrijp je dat, heb je die kennis niet kan je geen gesprekken volgen tussen "oud-mechaniciens", díé mensen die nog wat kenden. En die mensen die theorie en praktijk naast elkaar konden toepassen.

Verder ben jij nergens een bepaald ondersteunend en helpend individu, zal ik maar rechtstreeks zeggen wat meerdere anderen mij al hebben verteld over jou ;)
En als jij zegt dat een bepaald iemand geen menjng mag geven zegt dat meer over jou atitude dan over een ander. Dus ga lekker elders discussieren, bijvoorbeeld over tandwielen en O-ringetjes, lekker zinloos over terrmen die door taal- en uitdrukkings ontwikkeling ontstaan en gevormd zijn, maar waar jij niets van begrijot omdat je alleen maar zwart wit denkt. En denkt dat jou kennis boven die van anderen staat.

Dus bij deze, laat uw denigrerende reacties achterwege en ga naar topics waarin gezever op zijn plaats is. :W
 
Mag ik de vraag weerkaatsen, namelijk, en jij weet dat omdat?

Btw: ik wist niet dat jij ook nuttige reacties gaf???

Ja, ik wéét ook wel dat de eigenlijke ontsteking vóór het BDP komt omdat het mengsel dan nog moet ontbranden en zijn sterkste drukpunt nog moet bereiken, en dat het net dit is dat ná het BDP moet plaatsvinden, maar dat is een uitleg die een hele alinea omvat in tegenstelling tot 1 zin. Als je kennis hebt, begrijp je dat, heb je die kennis niet kan je geen gesprekken volgen tussen "oud-mechaniciens", díé mensen die nog wat kenden. En die mensen die theorie en praktijk naast elkaar konden toepassen.

Verder ben jij nergens een bepaald ondersteunend en helpend individu, zal ik maar rechtstreeks zeggen wat meerdere anderen mij al hebben verteld over jou ;)
En als jij zegt dat een bepaald iemand geen menjng mag geven zegt dat meer over jou atitude dan over een ander. Dus ga lekker elders discussieren, bijvoorbeeld over tandwielen en O-ringetjes, lekker zinloos over terrmen die door taal- en uitdrukkings ontwikkeling ontstaan en gevormd zijn, maar waar jij niets van begrijot omdat je alleen maar zwart wit denkt. En denkt dat jou kennis boven die van anderen staat.

Dus bij deze, laat uw denigrerende reacties achterwege en ga naar topics waarin gezever op zijn plaats is. :W


Laten we nou vooral de ervaringsdeskundigen/profs níét weg jagen van dit forum want dan blijft er, voor velen, geen reden meer over om het MF te bezoeken.
 


Gelukkig doen ze dit nooit in Nederland ;)

Daarbij is 7 pond niet duur en ook niet spotgoedkoop.
Klopt, in Nederland komen de imitatie bougies gelukkig niet voor, wel de woekerprijzen die de motorbedrijven vragen voor de orginele Denso of NGK bougies.
Gewoon alles op internet kopen, kwaliteit is gegarandeerd, motorbedrijven hebben we toch niet nodig hier, daar hebben we de Motor-Forum en Facebook deskundigen voor uitgevonden, die weten echt alles.
 
Mag ik de vraag weerkaatsen

jij mag dat 👍
maar zo lang jij vragen blijft terug kaatsen gaat niemand hier weten wat er vooruistrevend was aan de F. ik denk dat er zéér velen benieuwd zijn !

Btw: ik wist niet dat jij ook nuttige reacties gaf???

is zoals hogere wiskunde : je snapt het of je snapt het niet. je moet je daar niet voor schamen hoor ;)

Ja, ik wéét ook wel dat de eigenlijke ontsteking vóór het BDP komt omdat het mengsel dan nog moet ontbranden en zijn sterkste drukpunt nog moet bereiken, en dat het net dit is dat ná het BDP moet plaatsvinden, maar dat is een uitleg die een hele alinea omvat in tegenstelling tot 1 zin. Als je kennis hebt, begrijp je dat, heb je die kennis niet kan je geen gesprekken volgen tussen "oud-mechaniciens", díé mensen die nog wat kenden. En die mensen die theorie en praktijk naast elkaar konden toepassen.


google, you gotta love it *O*

Verder ben jij nergens een bepaald ondersteunend en helpend individu, zal ik maar rechtstreeks zeggen wat meerdere anderen mij al hebben verteld over jou ;)
En als jij zegt dat een bepaald iemand geen menjng mag geven zegt dat meer over jou atitude dan over een ander. Dus ga lekker elders discussieren, bijvoorbeeld over tandwielen en O-ringetjes, lekker zinloos over terrmen die door taal- en uitdrukkings ontwikkeling ontstaan en gevormd zijn, maar waar jij niets van begrijot omdat je alleen maar zwart wit denkt. En denkt dat jou kennis boven die van anderen staat.

Dus bij deze, laat uw denigrerende reacties achterwege en ga naar topics waarin gezever op zijn plaats is. :W

mamaaaa, ze willen niet allemaal mijn vriendje zijn .... ;( ik ben hier niet om friendjes te maken hoor, ik lul gewoon graag over moto's (zo, is dat geen mooie voorzet voor je ? *D)
de negeerknop nog niet gevonden ?klik gewoon op mijn gebruikersnaam, en dan op negeer.... maar blijkbaar is het toch net iets té interessant om dat te doen _O-
 
Verbrandingssnelheid en pingelen zijn heel verschillende dingen, maar worden vaak door elkaar gehaald. Ik geloof niet dat 102 octaan langzamer verbrandt.

Hoge verbrandingssnelheid is sterke druk golf.. druk is temperatuur.. etc. Leer graag bij dus als iemand meer weet..
 
In mijn Toyota zitten ze nu 137.500 kilometer, afgelopen weekend weer gecontroleerd hoe ze er uitzagen. (Betreft Nippon Denso)
Ik heb ze met een voelermaatje gecontroleerd en een correctie gegeven van 0,1 mm.
Zolang de auto nog direct aanslaat, snel reageert op het gasgeven laat ik ze mooi zitten.
In de motor heb ik ze ook zitten (NGK DPR7EIX-9), deze zitten er amper 18000 km in en hebben hun werk tot zover vlekkeloos gedaan.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Loki
Van een GSX F ken jij totaal niets, dus daar ga ik niet over uitwijden ...

En normaal zou ik het je het volgende in een prive bericht willen sturen, maar ik zal het nu hier doen. Het enige dat jij doet is kritiek uitoefenen op mensen hun kennis, of eerder proberen weer te geven dat jij alles weet en anderen stom zijn, dikwijls doe je dat ook letterlijk, en als mensen eens een verkeerde uitdrukking of verkeerde woorden gebruiken, spring je daar graag op in. En nee, ik bedoel niet dat jij geen kennis hebt, integendeel, maar je kan niet aanvaarden dat anderen dat ook kunnen hebben, maar een groter probleem is, dat je vooral niet kan aanvaarden dat praktijk en theorie vaak heel verschillend zijn, en dat er soms ook meerdere meningen juist kunnen zijn, en dat jouw mening niet altijd de beste is enz ...

Ik ben lang niet de enige die dat denkt, maar wel de enige die je dat nu, op een vriendelijke wijze probeert duidelijk te maken. Dus bij deze laat ik je dan ook vriendelijk weten dat ik voortaan niet meer op jouw reacties ga reageren, maar evenzo zou ik aan jou vriendelijk willen vragen ook NIET meer op mijn reacties en vragen te willen reageren, je verziekt eerder topics in techniek dan dat je helpende commentaar geeft.

Alvast dank bij voorbaat, en met vriendelijke groeten, De Kunst Patrick.

👍 prima verwoord!
 
Ondertussen 16k met voorschreven iridium’s in de VTEC, na de winterstop gisteren gestart en gelijk aanspringen.

In de auto Huistuin en keuken Bosch bougies (3euro per stuk) na de winterstop gisteren gestart, en ook na een seconde aanspringen.

Kortom, beiden soorten doen hun werk goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan