hoe lang gaan pirelli diablo's mee?

baka

MF veteraan
29 mrt 2002
8.280
2
Hoorn (Noord Holland)
bij sportief openbare weg gebruik. ik heb namelijk een probleempje. we zijn bezig met het plannen van de vakantie :9 , en het wordt waarschijnlijk 2 weken duitsland rondrossen, en daarna afsluitend naar de Ring :}

ik wil alleen op de ring fatsoenlijke banden, zoals diablo's, want ik kwam er vorige keer achter dat BT 020's goede banden zijn op de openbare weg, maar echt circuit geweld kunnen ze niet aan. vooral op de ring in bergwerk wil je niet dat je achterband een uitstapje maakt :X .

dus nou dacht ik, voor de vakantie zet ik er diablo's op, maar met hier en daar wat sprotief bochtenwerk en autobahn zou het lullig zijn als ze net op zijn als we bij de ring aankomen. Als je in de vakantie wisseld, moet ik mischien nog redelijk goede 020's wegdoen om er sportievere banden onder te zetten, en des te dichter je bij de ring komt des te duurder het wordt.
doe je eht ver weg van de ring, is er een grote kans dat ze de banden niet op voorraad hebben.

dus wat denken jullie, zouden ze 2 weken overleven? zx6r is niet zo krachtig, dus ze zullen wel langer mee gaan dan bij bv een zx10r.
 
Ik heb met sportief (wat is eigenlijk sportief?? Knietje aan de grond en zo nu en dan eens een wheelie) rijden 4.100 km met een achterband Biablo gedaan.

Rijdt nu met een setje Michelin Pilot Power. en deze achterband zit inmiddels 6.000 km met dezelfde rijstijl en heeft nog 3 mm over op de slijtindicator dus zeker nog goed voor 2.000 km. Qua weggedrag ben ik uiterst tevreden over de pilot power.

Oh ja.

Ik rijdt met een Aprillia RSV Mille R bj 2003
 
Ik heb met sportief (wat is eigenlijk sportief?? Knietje aan de grond en zo nu en dan eens een wheelie) rijden 4.100 km met een achterband Biablo gedaan.

Rijdt nu met een setje Michelin Pilot Power. en deze achterband zit inmiddels 6.000 km met dezelfde rijstijl en heeft nog 3 mm over op de slijtindicator dus zeker nog goed voor 2.000 km. Qua weggedrag ben ik uiterst tevreden over de pilot power.

Oh ja.

Ik rijdt met een Aprillia RSV Mille R bj 2003

jouw sportief komt aardig overeen met mijn sportief, en hoewel de mille natuurlijk veel meer trekkrcht opd eband gooit, ben ik bang dat ze dus op zijn nog voor ik op de ring ben. wordt toch maar banden wisselen in ed vakentie denk ik, dan hoop ik alleeen dat ik wat sportieve banden kan vinden.
 
btw ik vecht me een weg door de zoek functie, en ik lees dat de bt 010 aardig sportief zijn, maar alleen voor lichtere motoren. geld mijn zx6r als lichte motor? want de zzr 11oo van mijn broer was er duidelijk te zwaar voor. na wat km's 300 te hebben gereden hadden ze zwaar last van cupping en moesten ze vervangen worden.
 
9k met me achterband
15k met me corsa voor

Veel lange stukken snelweg. (woon werk)
600 circuit kilometers.
Ieder weekend (sportiefe toerritjes)
Sávond regelmatig klaverblad gummen ed (lees lekker raggen)
 
hmmm is toch weer een zoveelste bandentopic geworden. excuses.

zoals het er nu uitziet ga ik de vankantie in met 010 of 020 en wissel ik in de vankantie naar diablo's.
het probleem is dat we zonder van te voren te plannen zomaar in de rondte gaan rijden, en dus ook zomaar een reifenservice binnenstappen voor een klaar terwijl u wacht service. hoe groot is de kans dat ze daar een setje diablo's hebben liggen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan