hoe lang gaat een band mee???

slisse

Rookie
16 okt 2007
9
0
rijkevorsel
Hallo mf erssss,
mijn naam is sylvain, ben 28 en rij met een r1 van 2000.
ik heb sinds enkele maanden een r1 en nu zie ik dat mijn voorband van 2000 is???
is dat wel veilig? Profiel heeft ie genoeg. Heeft en motorband een vervaldatum?
 
Ja en nee.

Inprincipe worden banden wel ouder. En naarmate ze ouder worden word het rubber natuurlijk minder.

Aan de andere kant denk ik als je geen sluitage plekken erop hebt zitten, en het profiel enzo nog goed is dat het geen probleem is.
 
8 jaar oud....... _O- Gooi meteen een andere band zou ik zeggen, geeft een veiliger gevoel.

Een paar jaar oud is te doen, en als je een beetje door rijdt met een R1 verslijt je 2 banden in 1 motorseizoen.
 
Hallo mf erssss,
mijn naam is sylvain, ben 28 en rij met een r1 van 2000.
ik heb sinds enkele maanden een r1 en nu zie ik dat mijn voorband van 2000 is???
is dat wel veilig? Profiel heeft ie genoeg. Heeft een motorband een vervaldatum?


Veel gehoord advies is om banden ouder dan 5 jaar preventief te wisselen voor nieuw.
Oudere banden of niet goed opgeslagen banden drogen sneller uit doordat de weekmakers verdampen waardoor de grip vermindert en er een snellere slijtage optreedt.
Banden gaan scheurtjes vertonen.


Oh!...R1!!!.....jij krijgt meteen een rijverbod. :X :+

8-) ....ga maar gauw op zoek naar iets nieuws voor je PK-beesd...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb maar weinig meegekregen van adviezen en ben zeker geen bandenkenner, maar sportief rijden op een R1 met banden van 8 jaar oud eronder met droogtescheurtjes erin, zou mij geen lekker gevoel geven. Ik zou ze voor de zekerheid vervangen.
 
oproken is niet simpel van voor
Beetje benzine erin en een vuurtje erbij en je voorband rookt helemaal weg!

gfymrdj003bi2wq5.jpg


10000155smallvh2dv1.jpg
 
Als ie op die steen ligt komt er meer zuurstof bij (onder). ;)

Maar toch wel goed van je dat je om die steen geeft. _O-


Toch vind ik dat ook wel een beetje zonde hoor. Die steen zal er voortaan geblakerd uitzien. Is gewoon minder mooi. Kijkt iedereen toch weer tegenaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan