jah deze vraag even,
ik heb een R1 uit 98. en er staat bijna 40,000 km op.
Ik onderhoud hem altijd goed, heeft nu net z´n eerste grote beurt met kleppen stellen gehad.
En nu moesten er 3 gesteld worden, wat volgens mij heel weinig van de 20.
M´n blade had er al snel een stuk of 5-6 van de 16.
Alleen het olie-verbruik loopt wel op. In de ochtend voor een circuitdag volgegooid (net over max.peil heen) en een paar dagen erna ging m´n lampje alweer branden.
Van een maat hoorde ik ook dat er op het gas af en toe rook (verbrande olie waarschijnlijk) uit m´n pot kwam.
Bij normaal gebruik moet ik ook regelmatig bijvullen. Nog geen liter op de 1000 km hoor, maar wel regelmatig....
voor de rest is het een prima fiets, en loopt nog als een kogel.
In de motor 73 heb ik wel eens gelezen met de duurtest motor dat de klep-afdichtingen gaar worden bij deze km-stand.
Is het nuttig om deze te laten vervangen? wat zal het kosten?
Ben je er dan weer 40.000 km vanaf?
iemand ervaring mee??
ik heb een R1 uit 98. en er staat bijna 40,000 km op.
Ik onderhoud hem altijd goed, heeft nu net z´n eerste grote beurt met kleppen stellen gehad.
En nu moesten er 3 gesteld worden, wat volgens mij heel weinig van de 20.
M´n blade had er al snel een stuk of 5-6 van de 16.
Alleen het olie-verbruik loopt wel op. In de ochtend voor een circuitdag volgegooid (net over max.peil heen) en een paar dagen erna ging m´n lampje alweer branden.
Van een maat hoorde ik ook dat er op het gas af en toe rook (verbrande olie waarschijnlijk) uit m´n pot kwam.
Bij normaal gebruik moet ik ook regelmatig bijvullen. Nog geen liter op de 1000 km hoor, maar wel regelmatig....
voor de rest is het een prima fiets, en loopt nog als een kogel.
In de motor 73 heb ik wel eens gelezen met de duurtest motor dat de klep-afdichtingen gaar worden bij deze km-stand.
Is het nuttig om deze te laten vervangen? wat zal het kosten?
Ben je er dan weer 40.000 km vanaf?
iemand ervaring mee??